PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Sessietijd verlengen



daanbuwalda
26 november 2014, 18:40
Misschien is het een goed idee om de sessie te verlengen. Op dit moment worden sessies automatisch na een bepaalde tijd beëindigt.

The Bertman
26 november 2014, 21:00
Nog nooit gemerkt. (Dat zegt misschien iets over hoe vaak ik op Gitaarnet zit.)
Maar op zich is het een nuttige veiligheidsmaatregel. Als je vergeet uit te loggen, kan er iemand anders van je account gebruik maken, dus vandaar.

mountainman
26 november 2014, 22:08
Ik word nooit vanzelf uitgelogd maar na een bepaalde tijd zie ik wel dat opeens alle berichten op gelezen staan. Dus ook berichten die ik nog niet had gelezen. Heeft dat ook met die sessietijd te maken?

Beëindigen van de sessie gebeurt bij mij alleen als ik het zelf doe of als ik Firefox afsluit. Zal wel browser (of cookie instelling) afhankelijk zijn.

Lando Caristian
13 januari 2015, 22:55
Misschien is het een goed idee om de sessie te verlengen. Op dit moment worden sessies automatisch na een bepaalde tijd beëindigt.

Ik merk hetzelfde probleem. vaak is het al na 15 minuten dat je opeens uitgelogd bent....

Pepe
14 januari 2015, 01:00
Ik heb de laatste 10 jaar niet meer in hoeven te loggen.
Volgens mij is het meer een kwestie van relevante postings.

Duhsjaak
14 januari 2015, 04:59
Ik merk hetzelfde probleem. vaak is het al na 15 minuten dat je opeens uitgelogd bent....

Ja, ik heb dat ook.
Maar dat is afhankelijk van een aantal varianten:
- onder je naam staat Junior; dan krijg je dat hè?
- Pepe komt uit Amsterdam (da's een plus), Rotterdam is ook OK
- ik kom uit Amstelveen, Groot Amsterdam weliswaar, maar toch van minder allooi
- verder is er een rate on the line systeem van toepassing
- jij wil 60 minuten voor time out? €60,00 in de clubkas
- ik heb dit probleem ook aangekaart
- the powers that be hebben verklaard er geen last van te hebben, dus tsja...

Gebeurt regelmatig dat ik een stukkie type, op snel reageren druk en dat ik via 'meer opties' eerst opnieuw moet inloggen voor dat ik verder kan.
Soms krijg ik dan mijn post eerst als voorbeeld; soms wordt het gelijk gepost. Valt geen peil op te trekken. Misschien reageer ik niet snel genoeg. Zal de leeftijd zijn.
Ik heb mij erbij neergelegd.
Vriendelijke groet, Gus

Tabula Rasa
14 januari 2015, 07:26
Alleen als ik weer eens een nieuwe gsm heb moet ik een keer inloggen, verder nooit. Vreemd, maar misschien zoals Gus zei: Rotterdam.

telecastermaster
17 februari 2015, 23:59
Zal wel browser (of cookie instelling) afhankelijk zijn.

Is inderdaad afhankelijk van je browser instelling. Ik heb ooit om privacy-redenen mijn zoekgeschiedenis gewist en sindsdien heb ik te maken met korte sessietijd.

Je zoekgeschiedenis kun je als volgt wissen:

- Log in op uw Google-account
- Ga naar 'privacy instellingen', vervolgens naar 'services' en dan naar 'Webgeschiedenis'
- Hier kunt u alle zoekopdrachten verwijderen en het bewaren van de webgeschiedenis uitschakelen

Kim Wilson
18 februari 2015, 10:02
Ingelogd blijven is niet het probleem, gewoon het vinkje aanzetten. Dat alle ongelezen berichten na een bepaalde (te korte) periode op gelezen staan vind ik ook vervelend.

Hendrik1970
18 februari 2015, 12:30
Geen problemen hier met ingelogd blijven, 2 dagen al gehaald.
Verhaal over instellingen in google wijzigen snap ik niet helemaal.
Ik gebruik een browser op mijn laptop en heb niks te maken met online diensten voor het forum.
kan er zomaar inkomen als je wel zo een constructie gebruikt dat het via onodige kanalen via derden fout loopt.