PDA

View Full Version : Zoom cdr 70 bedienen met midi



Rooker
26 november 2014, 17:10
Nu zie ik dat er in USA bedrijven zijn als Disasterarea die inspelen op de Zoom CDR 70. Een briljant pedaal vind ik. Alleen zou hij onverslaanbaar worden wanneer ik tijdens een gig niet telkens met de handen door de presets moet. Dit bedrijfje maakt een schakelaar waarmee je door de presets kunt scrollen en ook nog een optie voor tap tempo/ tuner. Weet iemand of er ook een merk in Nederland verkocht word die dit soort pedalen maakt of Duitsland?

Rooker
26 november 2014, 21:08
http://youtu.be/rxDqQlqwg8Y

Dit is wat ik bedoel. Kun je dit kopen in Nederland?

dml
27 november 2014, 08:19
Zou mij niets verbazen als er in die gHOST converter gewoon een Raspberry Pi zit, alleen is 'ie bij Disaster Area waarschijnlijk helemaal voorgeprogrammeerd. Google maar eens op Raspberry Pi, als je een beetje handig bent, kun je voor een paar tientjes zelf zo'n gHOST converter bouwen.

paulusdeBKB
27 november 2014, 09:20
Knap gemaakt door die lui. Wel een dure oplossing voor het probleem. Pedaaltje zelf kost maar 80 euro of zo? Ben benieuwd wanneer MIDI eindelijk wordt uitgefaseerd ten gunste van bluetooth, usb of een andere standaard.

telecastermaster
27 november 2014, 11:29
Die Zoom CDR is idd een briljant pedaal. Het mooiste zou zijn als Zoom zelf met een G3 CDR versie zou komen, dus met drie vensters en en een looper en drumcomputer a la de G3. Ik zou er igv onmiddelijk een aanschaffen.
Deze oplossingen had ik ook al gezien op de TGP, maar ik vind het te onhandig en duur; 100 dollar voor een midicontroller voor een apparaatje van 100 dollar. Ik wacht wel op de opvolger van de CDR.

Ik heb zelf overigens het idee dat Zoom met die CDR een soort van standaard heeft gezet en dat we in de toekomst nog wel wat meer van dat soort apparaten zullen zien. Overigens is de CDR naar mijn mening een Yamaha magicstomp maar dan met een betere interface.

telecastermaster
27 november 2014, 15:23
Even zomaar een gedachte. Als Zoom een firmware update lanceert voor de CDR 70 kan die dan op de G3 geladen worden?
Kan dat werken? Mocht het lukken dan mis je iig de looper en de drumcomputer.

Jammer ook trouwens dat de Edit software niet werkt voor de CDR.

Rooker
27 november 2014, 16:24
Ik ben dat wel een beetje met je eens hoor maar het is gewoon een heel goed pedaal ongeacht de prijs. Koste hij 175 euro vond ik hem nog goed. Daarmee wil ik zeggen dat ik zo'n externe controler voor 100 euro graag zou willen aanschaffen. Alleen kun je de disasterarea alleen in de states kopen en het blijft niet bij 100 euro voor de converter. Er komt ook nog eens 100 bij voor de switcher. Ik zou al erg geholpen zijn als ik alleen naar boven en naar beneden kon scrolen in de bank. Ik moet nu tussen elk nummer door bukken om de preset te veranderen. Vind het gewoon vreemd dat dit dus wel mogelijk blijkt te zijn maar Zoom hier zelf helemaal niet op inspeelt. Een G3 CDR zou een leuke opvolger zijn maar ik was juist gecharmeerd van hoe weinig plek de CDR op je bord inneemt. Zijn er geen goedkopere oplossingen? Bijvoorbeeld de raspberry software op een goedkope usb converter zetten met een kleine tech 21 schakelaar?

grayfink
27 november 2014, 17:18
Eh.. Je kunt gewoon tussen de presets schakelen met de A/B lijst:???: Alleen even een lege preset maken voor de effectloze nummers

Rooker
27 november 2014, 20:56
Je hebt dan toch alleen ab of c. En je moet het hele rijtje perse af. Je kunt niet heen en terug. Ook trap ik vaak de tap tempo in of raak zo'n zwart knopje..

grayfink
27 november 2014, 21:17
Of D of E of F. Maar goed, vind het ook niet makkelijk werken, misschien toch maar verkopen en een G5 aanschaffen. Die sounds zijn dezelfde kwaliteit ?

Rooker
28 november 2014, 11:54
Nu heb ik nog even zitten lezen op The Gear Page. Daar hebben ze het ook over een evt alternatief. De Steve MC Millen. Deze is te koop bij Bax shop voor 47 euro. Werkt dit ook? En dan in combi met de Tech 21 Midimouse of andere Midi switcher? Of is dat specifieke software?

dml
28 november 2014, 12:34
Dan bestel je 'm toch gewoon? Werkt het niet, dan heb je op dit moment 90 dagen om 'm te retourneren.