PDA

View Full Version : Slagplaat telecaster lakken



jazzry
26 november 2014, 16:22
Iemand ervaring met het lakken van een slagplaat van een telecaster. Ik heb namelijk een handtekening kunnen bemachtigen van een van mijn gitaar helden marc ribot. Super vet!
Ben bang als ik een primer erop spuit dat de zwarte stift gaat oplossen of uitlopen.

Groet Jeffrey


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

barno
26 november 2014, 16:36
gewoon aantal lagen blanke lak (acryl / 2K), en na goed drogen polijsten. ev. eerst ff checken op proefstukje wat de lak doet over een zwarte alcoholstift

pim raaijmakers
26 november 2014, 16:44
Acryl kan bijna over alles heen. Toch zou ik idd een proefstukje spuiten. Ik denk wel dat hoe goed je de slagplaat ook lakt, je toch op den duur slijtage krijgt. Tenminste als je je telecaster afragt.

jazzry
26 november 2014, 16:59
Oké ga ik proberen, bedankt voor het advies


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

fred dons
26 november 2014, 18:53
in iedere lak zit oplosmiddel dus zorg dat de eerste lak laag niet te dik wordt opgespoten of je handtekening loopt gegarandeerd uit, je moet de eerste laag op minimaal 40 cm spuiten en de eerste keer slechts 1 matte laag in een nevel gespoten, dit fixeert de handtekening, 20 minuten later kun je laag 2 spuiten en dat kun je nog een paar keer herhalen

nickofzo
26 november 2014, 22:34
Misschien een gekke oplossing maar je kan hem natuurlijk ook inlijsten en een nieuwe slagplaat op je gitaar zetten.

guitarkid
27 november 2014, 07:23
Misschien een gekke oplossing maar je kan hem natuurlijk ook inlijsten en een nieuwe slagplaat op je gitaar zetten.

Da's helemaal geen gekke oplossing.... :)

Pepe
27 november 2014, 07:41
... of zo'n dunne transparante folie uitsnijden/knippen en erover heen meeschroeven.

miyaru
28 november 2014, 16:56
Ik zou hem ook inlijsten, en dan tegelijk een mooie parelmoer slagplaat monteren........

Robin.

barno
28 november 2014, 17:03
een handtekening inlijsten?? God, Elvis, okee maar dan houdt het voor mijop hoor :)

Pepe
28 november 2014, 17:12
een handtekening inlijsten?? God, Elvis, okee maar dan houdt het voor mijop hoor :)

... Van Gogh, Picasso....

Tabula Rasa
28 november 2014, 17:13
een handtekening inlijsten?? God, Elvis, okee maar dan houdt het voor mijop hoor :)

Dus die gesigneerde foto van mij hangt niet in je woonkamer in een mooie lijst?