PDA

View Full Version : ploppen en storing PEavey classic 30 top



rupke
26 november 2014, 07:53
Goedemorgen,

Ik ga iets proberen uit te leggen van een probleem wat ik heb met mijn peavey classic 30 (net 2e hands gekocht). Ik weet dat het lastig is en ik hoop dat jullie iets kunnen zeggen over de aard van het probleem. Nou komt ie :-)

2 weken geleden heb ik de peavey classic top gekocht (was voorheen een combo) vorige week heb ik er mee gerepeteerd over een 1x12 engl speakerkast. geen problemen. Gisteren heb ik hem aangesloten op een 2x12 oversized bogner kast. Clean geen probleem als ik echter mijn oversturing inschakel van mijn pedaal dan gaat het 10 seconden goed en dan beginnen de speakers keihard te "ploppen"en storinggeluid (harde korte brom geluiden) te geven. Ik schakel dus niet mijn kanaal en gebruik alleen op de Peavey het cleane kanaal.

ik heb mijn pedaal daarna aangesloten op een andere versterker en daar had ik geen problemen.

hebben jullie op basis van dez einformatie enig idee wat het kan zijn?

Gr. Rob

fredjuh
26 november 2014, 13:44
Heb je een scope? multimeter?

nico verduin
26 november 2014, 20:02
klinkt als dat er iets rot zit bij V2. Dat is een dubbele trap die alleen voor de overdrive is. Als hij uit is, dan is hij ook losgekoppeld van het circuit en dan hoor je niks ook al gaat het gebrom en geknetter achter de schermen door.
Vuil buisvoetje mogelijk.

rupke
27 november 2014, 08:16
Hoi Nico,

Maar ik schakel niet het kanaal op de peavey. ik laat hem op het cleane kanaal staan en trap dan mij boss DA2 overdrive aan. dan begint het ploppen, knallen en gebrom.

Gr. Rob

PS als ik aan de achterkant kijk zie ik van links naar rechts 4 EL84 buizen en dan 3 pre amp buisjes.

Wlek is van het cleane kanaal?

ik wil vanavond de pre amp buisjes stuk voro stuk vervangen om te kijken of het daarmee te maken heeft.

Gr. Rob

nico verduin
27 november 2014, 18:45
En het ligt niet aan de boss?

Plant
27 november 2014, 19:14
En het ligt niet aan de boss?


ik heb mijn pedaal daarna aangesloten op een andere versterker en daar had ik geen problemen.

Kennelijk niet ;)

nico verduin
27 november 2014, 19:41
Dan ga ik voor V1 :) Nee alle gekkigheid....maar dan wordt het inderdaad tijd voor een scope enz... zoals Fred al aangaf :)

rupke
27 november 2014, 20:50
Dat gaat mijn kennis te boven. Dan moet ik hem maar even wegbrengen denk ik. Bedankt voor alle reacties. Gr. Rob

nico verduin
27 november 2014, 23:35
je kan altijd nog buisjes verwisselen voordat je hem wegbrengt.

rupke
1 december 2014, 16:30
Morgen ga ik in de repetitieruimte de buisjes verwisselen.

Spannendddddddddddddddd ;-)

Gr, Rob

rupke
3 december 2014, 10:44
Nou het waren dus duidelijk niet de pre amp buisjes.

voor dat ik ze vervangen had. sloot ik mijn gitaar kabel aan op de input en toen begon de amp al te onweren. Toen raakte ik per ongeluk met de tip van de gitaarplug de ijzeren bovenkant van de amp en toe begon die ook te ploppen en te rommelen. Daarna de pre amp buisjes vervangen en nog steeds hetzelfde. toen stootte ik de amp per ongeluk aan en toen begon die ook te rommelen en brommen en ploppen. als ik er zachtjes op tik dna is dat dus ook.

Ik dnek nu dat er een contactje of zo los zit of iets met de aarde of zo.

Gr. Rob

nico verduin
3 december 2014, 12:07
Hoeft niet perse aarde te zijn hoor..... Maar duidelijk iets wat niet lekker vast zit :)

fredjuh
3 december 2014, 13:00
Wel eens een soldeerbout vastgehad? Of zoiets [klik (http://guitarwork.ru/electronic/firm/Amplifier/Peavey/Peavey%20Classic%2030.jpg)] gezien? Zou je een tripje naar de tech kunnen schelen. ;)

rupke
4 december 2014, 07:48
heej Fredjuh,

Die heb ik wel eens gezien en vastgehad ja ;-). Maar die gebruik ik dan om draden aan een speaker te solderen. verder kom ik echt niet. Dat is ook geen goede soldeerbout trouwens. Was zo'n goedkoop ding en heullllllllllllllllllll oud ;-). Ik heb een goede gitaartech die al mijn buizen amps onderhoud en dat doet hij echt heel goed. Asl ik het doe dan wordt het toch half werk. Ik ken mezelf. Maar bedantk voor de tip (soldeertip :-)).

Gr. Rob

Rinze
4 december 2014, 08:25
Ik heb twee Peavey Classic 30's gehad, leuke versterkers maar helaas nogal storingsgevoelig. De printplaat wordt flink heet en blijkbaar levert dat problemen op. Dat die printplaat dan ook nog eens een gevouwen driehoekige koker-vorm heeft draagt niet bepaald bij aan de service-vriendelijkheid. Met die van mij ook een paar keer problemen gehad, van rare geluiden tot uitval.

rupke
4 december 2014, 10:34
Hmmm ik sta nu niet te popelen om hiermee het podium op te gaan. Misschien leuk versterkertje om in de repetitieruimte te laten en voor thuis.

Gr. Rob

rupke
15 december 2014, 15:57
Hij ligt nu bij de buizendocter. Hij tikt tegen wat buizen aan en toen begon het me toch te onweren. Kan 2 dingen zijn. Of de buizen zelf of de sockets. Afwachten maarrrrrrrrrrrrrrrr.

Gr. Rob

rupke
26 januari 2015, 08:48
Zooooooo eergisteren de Peavey tijdens een optreden gebruikt en hij zingt weer als een nachtegaal en brult als een beer. Het was een kwestie van contactpunten van de buizensockets doorsolderen. Ik kan er weer tegenaan.

Iedereen bedankt voor alle posts.

Gr. Rob

Little Jay
26 januari 2015, 10:16
Oh boy, PCB's..... zucht.....

Ik heb ook zo'n PCB-amp (Fender Blues Deluxe) en mezelf aangeleerd die minstens 1x per jaar open te maken en elke soldeerverbinding die er (door een loep!) verdacht uitziet opnieuw te vloeien (of indien heel gaar eerst met de solder-sucker soldeer verwijderen en dan helemaal opnieuw solderen).

Goed dat je Peavey het weer doet!

Pepe
26 januari 2015, 10:37
Vuil buisvoetje mogelijk.


Het was een kwestie van contactpunten van de buizensockets doorsolderen.

http://hd.wallpaperswide.com/thumbs/dr_house_hugh_laurie-t2.jpg