PDA

View Full Version : EBS voor gitaar



De Teng
10 juli 2003, 20:42
Beste gitaristen! (waaronder ik ook overigens)

Onlangs heb ik drie EBS pedalen gekocht 'for ze bazz' ('for the bass' met frans accent ;) De BassIQ, Unichorus en de Octabass. Vast hebben jullie daar wel iets over gelezen etc... maar ze zijn ook fantastisch voor gitaar!

Een octaver die met gemak je snelle pickings bijhoudt en als je ze niet te snel speelt zelfs de bendings! De chorus is op de niet al te idiote settings bijzonder smeuig en analoog, op een buizenbakkie klinkt ie helemaal goed, bij een beetje oversturing bvb. De BassIQ (een envelop filter met autowah achtig geluid) klinkt ook erg goed en schreeuwt het uit bij akkoorden.

Proberen dus! Als je ze combineert heb je helemaal space-like sounds!

Phyrexian
11 juli 2003, 11:54
De MultiDrive is ook héél vet voor gitaar. Zware overdrive, veel laag.... klinkt mega vet op een buizenamp.

bassopotmus
13 juli 2003, 20:42
De teng.. ik zou haast geloven dat je marketing medewerker bent voor EBS..Maar volgens de geruchten heb je meer dan gelijk zo laaiend te zijn over je EBS!

Nocki
14 juli 2003, 17:30
ebs is natuurijk geweldig mn maat heeft een chorus hangen bij zn ampeg svt en is heel heel erg blij mee. ik ben ook bij de clinic geweest van een of andere zweed in sint niklaas bij key music envond het zeker mooi klinken. leuk spul ebs en ze hebben ook accesoires die leuk geprijsd zijn... zoals stroomverdeel kabels voor fx pedaaltjes....

Nocki

De Teng
14 juli 2003, 19:27
De teng.. ik zou haast geloven dat je marketing medewerker bent voor EBS..

Als ik mijn studieresultaten wat bekijk dan kan ik dat ook beter worden ja... weer een onvoldoende... :evil: Wordt weer vakantiewerk, al had dat woord vroeger een andere betekenis