PDA

View Full Version : online buizen kopen



keithfan
24 november 2014, 15:10
Hallo,

Heeft iemand van jullie goede tips van (het liefst online) winkels waar je voor een breed assortiment aan buizen kunt halen? Eigenlijk ben ik na een tijdje zoeken alleen Tonefactory tegengekomen als winkel in Nederland met echt een veelzijdig aanbod. Kennen jullie er meer? Veel buizen vind ik alleen over de grens en vaak in Amerika. Met het verschepen wordt dat een duur geintje....

Tabula Rasa
24 november 2014, 15:18
Jukeboxrevival?

kwispelhond
24 november 2014, 15:25
Ik had laatst een paar 12AX7 buisjes nodig, gekocht bij Thomann voor 9,95 p/st. Goedkoopste aanbieder in Nederland: Bax Shop voor 19,90 p/st voor dezelfde buis, dan ben je met 8,00 euro verzendkosten i.p.v. de 2,50 euro van Bax Shop nog altijd een stuk goedkoper uit om ze in Duitsland te bestellen.

Gevonden via Google, is echt niet moeilijk, alleen verzending uit de USA (als ze al internationaal verzenden!) is meestal alleen de moeite als je een grotere bestelling plaatst of iets heel specifieks wil hebben wat ze alleen daar verkopen en vergeet ook niet om boven de 50,00 euro (incl. verzendkosten!!) de BTW er bij te rekenen.

tommus42
24 november 2014, 16:28
Ik haal ze altijd bij Drtube. 10,70 euro voor de JJ ECC83S.

LordRiffenstein
25 november 2014, 11:57
http://www.tube-town.net/ttstore

Rutger
25 november 2014, 12:37
http://www.tube-town.net/ttstore
+1 Goeie ervaringen met tube-town en niet te duur.

Hendriks
25 november 2014, 16:09
tonefactory
uit gruningen
Zijn ze verhuisd dan?

Duhsjaak
25 november 2014, 16:35
Ik haal ze altijd bij Drtube. 10,70 euro voor de JJ ECC83S.

Eens!
2 12AX nogwat. Netjes, goed verpakt en vlot.
Ik zou er niet voor naar da VS gaan, da's echt de moeite niet.
Vriendelijke groet, Gus

big dooley
25 november 2014, 16:49
Jukeboxrevival?

heb ik mijn laatste set eindpijpjes vandaan...
wat ik begreep koopt hij ze getest en gematched in bij de fabriek zelf (dat beweerde hij althans) ipv in bulk en dan zelf lopen klooien
het quadje JJ 6CA7's wat ik van hem kocht waren binnen 1mA van elkaar, met de versterker gebiast... dat heb ik nog nooit eerder gezien
meestal is 3 tot 5 mA de norm, maar 10mA verschil in een "matched" quad ben ik al tegengekomen

Brum
26 november 2014, 09:26
Bijna. Zwartsluis, da's Noord Overijssel.

Ook een goed adres: http://www.tubeampdoctor.com/index.php?language=en&mySID=GMaYAD1vbcqpQin5dKTvq3.

MikeD
26 november 2014, 09:31
toevallig dat ik voor m'n Hartke HA 5000 een nieuw buisje voor de pre amp wilde. via een oude post bij Dr Tube terechtgekomen en die gaf rapido antwoord met advies voor een JJ ECC83S. vanochtend besteld.. we gaan zie hoe snel ie er is.. overigens komt er wel € 7,50 verzendkosten bij.

Edit: e-mail ontvangen: bestelling om 09:45 uur 'shipped'…. dat lijkt wel buitengewoon profi.

Bernardduur
26 november 2014, 10:53
+1 Goeie ervaringen met tube-town en niet te duur.

Idem hier; en supersnel in huis...... meestal staan ze de volgende dag al op de stoep!

Tabula Rasa
26 november 2014, 11:13
heb ik mijn laatste set eindpijpjes vandaan...
wat ik begreep koopt hij ze getest en gematched in bij de fabriek zelf (dat beweerde hij althans) ipv in bulk en dan zelf lopen klooien
het quadje JJ 6CA7's wat ik van hem kocht waren binnen 1mA van elkaar, met de versterker gebiast... dat heb ik nog nooit eerder gezien
meestal is 3 tot 5 mA de norm, maar 10mA verschil in een "matched" quad ben ik al tegengekomen
Ik haal er alles op versterker gebied. Vaak de goedkoopste, altijd snel en nooit problemen. Die zaak is werkelijk fantastisch.

memyron
26 november 2014, 16:24
Ik spam ze dan ook nog even Dr. Tube is echt een pro-top zaak! ;-)

Zo zocht ik een oplossing voor mijn Greta. Ze stonden me gelijk te woord met tips over de aan te schaffen buisjes om de Gain wat naar beneden te krijgen.

Comfortably Daniel
27 november 2014, 09:11
Tonefactory heb ik ook erg goede ervaringen mee. Paar jaar terug nog een hele berg buisjes besteld, waaronder een stel eindbuizen voor m'n Twin...die ik de volgende dag nodig had met een optreden. Had een bericht bij de bestelling gedaan, om te vragen hoe snel ze konden leveren...kreeg prompt een paar minuten later een belletje met de mededeling dat ze "nu gelijk" per koerier de deur uit gingen. Had ze dezelfde avond nog...zonder veel extra kosten. Oftewel...ongeveer 16:00u besteld en 19:30 in huis! Super service toen.

guitarkid
29 november 2014, 22:27
Ik spam ze dan ook nog even Dr. Tube is echt een pro-top zaak! ;-)

Zo zocht ik een oplossing voor mijn Greta. Ze stonden me gelijk te woord met tips over de aan te schaffen buisjes om de Gain wat naar beneden te krijgen.

Dr. Tube rules!!! Veel kennis, prima service en hart voor de zaak!
Kan d'r niet meer van maken! :)

Speeddemon
30 november 2014, 16:01
www.banzaimusic.com uit Duitsland.
Groot aanbod, goedkoop (vaak nog iets voordeliger dan Tonefactory).

Frits van Mourik
30 november 2014, 18:43
Als je een paar kilo'tjes wilt afvallen:
Bij Banzai laten ze je graag wachten tot je een ons weegt.

BamBuFan1
1 december 2014, 00:00
Als je een paar kilo'tjes wilt afvallen:
Bij Banzai laten ze je graag wachten tot je een ons weegt.

+1. Je wacht daar soms rustig 2 a 3 maanden op de simpelste dingen.