PDA

View Full Version : Recappen van een Fender Deluxe Reverb 1971



dacrow
23 november 2014, 22:12
Worden deze witte Mallory caps ook standaard vervangen? Ik vermoed van wel als ze zo oud zijn ?

Ik heb bij TAD onderstaande 16uF besteld voor de voeding maar het zijn van deze kleine caps, maakt dit eigenlijk uit of moet je voor de grotere gaan?

Er zaten twee nieuwere 20uF caps in die ik heb laten zitten en de overige 3 bruine Mallory caps heb ik vervangen door deze 16uF caps, amp klinkt niet echt anders als ervoor..


http://s11.postimg.org/lo6iq301r/IMG_0025.jpg (http://postimg.org/image/lo6iq301r/)

http://s11.postimg.org/kaevus0sf/IMG_0026.jpg (http://postimg.org/image/kaevus0sf/)

nico verduin
23 november 2014, 22:48
Als ik cap job doe vervang ik ze allemaal. En hoe oud zijn de 20u's? nieuwere is een relatief begrip.....

dacrow
25 november 2014, 18:33
Als ik cap job doe vervang ik ze allemaal. En hoe oud zijn de 20u's? nieuwere is een relatief begrip.....

De 20u's moeilijk te zeggen, iig van na de jaren '80 vermoed ik !

Gisteren de amp eens getest en als ik een akkoord hard aansla op volume 8 zeg maar dan is het precies of hij ineenstuikt dus ik vermoed dat de 16uF caps van op de foto een maatje te klein zijn, letterlijk en figuurlijk :)

nico verduin
25 november 2014, 19:59
De 20u's moeilijk te zeggen, iig van na de jaren '80 vermoed ik !

Gisteren de amp eens getest en als ik een akkoord hard aansla op volume 8 zeg maar dan is het precies of hij ineenstuikt dus ik vermoed dat de 16uF caps van op de foto een maatje te klein zijn, letterlijk en figuurlijk :)Wel een heel bijzondere conclusie.......

Pepe
25 november 2014, 20:36
Het is gewoon een duivelse gave natuurlijk.

nico verduin
25 november 2014, 23:43
Het is gewoon een duivelse gave natuurlijk.denk het ook........

cluseau
26 november 2014, 00:52
Kom op mannen, dacrow spreekt toch alleen maar over vermoedens. Er wordt nergens iets stellig beweerd, wel zo netjes toch?


Kijk, dacrow

vermoed dat de 16uF caps van op de foto een maatje te klein zijn, letterlijk en figuurlijk

dus eigenlijk staat daar "denken jullie dat het zin heeft om die te vervangen want ik weet het niet"

Het eigenlijke antwoord is "nee". Of het ding nu langwerpig, vierkant, driehoekig of misschien wel een houten jas aan heeft, 16uF is en blijft 16uF.


Size matter :hide:

Little Jay
26 november 2014, 07:53
Bedoeld hij niet eigenlijk ook: "moet ik niet 20uF ipv van 16 uF nemen?" (figuurlijk te klein).

Letterlijk te klein: maakt inderdaad niets uit, daar heeft Cluseau natuurlijk gelijk: 16uF is en blijft 16 uF.

Of het verschil tussen 16uF en 20uF maakt dat de amp 'ineenstuikt'...... hmmm, als ik zou weten wat dat betekent zou ik er misschien iets zinnigs over kunnen zeggen? ;)

cluseau
26 november 2014, 10:11
Bedoeld hij niet eigenlijk ook: "moet ik niet 20uF ipv van 16 uF nemen?" (figuurlijk te klein).

Tja, als je verwijst naar een foto bij het bericht gaat het om de fysieke afmeting hoor ;)

muziekschuur
26 november 2014, 11:22
Het vlaams woordenboek zegt daar het volgende over:
ineenstuiken (ww. stuikte ineen, ineengestuikt)

ineenvallen, in duigen vallen, ineenklappen, in elkaar zakken
ook: in elkaar stuiken (stuiken, in elkaar ~)

VD2013 online: Belgisch-Nederlands, algemeen

zie ook stuiken

Nonkel Floris heeft nen attak gehad: hij ging naar de keuken voor een taske koffie en daar is em in ene keer ineengestuikt.

fredjuh
26 november 2014, 13:37
Hebben we het over voedingselco's of wat anders? Niet zo moeilijk doen, gewoon andere waarde erin solderen en kijken hoe het klinkt.

nico verduin
26 november 2014, 19:57
Hij zou eens kunnen beginnen met het vervangen van de eerste voedingscaps.... die zagen er nog "redelijk nieuw" uit.... dus dan hoeft het niet. De power van die amp komt uit die eerste elco's..... niet die latere ontkoppel dingen.

dacrow
1 december 2014, 20:01
Het vlaams woordenboek zegt daar het volgende over:
ineenstuiken (ww. stuikte ineen, ineengestuikt)

ineenvallen, in duigen vallen, ineenklappen, in elkaar zakken
ook: in elkaar stuiken (stuiken, in elkaar ~)

VD2013 online: Belgisch-Nederlands, algemeen

zie ook stuiken

Nonkel Floris heeft nen attak gehad: hij ging naar de keuken voor een taske koffie en daar is em in ene keer ineengestuikt.

Hehe geweldig :)

Had even het verloop gemist sorry!

Nu, ik had nog 22uF caps liggen die heb ik in de plaats van de 3x16uF caps gezet en nu blijkt hij stabiel op hoog volume.

Ik bedoelde echt dat de 16uF fysiek klein leken en als je ze vergelijkt met de 16uF Sprague caps dan moet er toch een verschil zijn ?


Ik weet dat 16uF, 16uF is maar er is zeker een verschil.

Kortom hij klinkt ok maar niet zoals de Blackface die ik onlangs testte.




http://s270.photobucket.com/user/Mattbedrock/media/null_zps315874f1.jpg.html

fredjuh
1 december 2014, 20:23
Als ik het goed begrijp heb je alle elco's vervangen en de reservoirelco's zelfs vergroot? Mooi als het probleem verholpen is.

Als je nu verder op zoek wilt naar een mooie sound, en je weet welke versterker dat geeft, ga dan de volgende dingen vergelijken:

tonestack
buizen
speaker
voedingsspanningen

De topologie verschilt niet erg veel tussen Fenders dus bovenstaande is wat overblijft om de klank te beïnvloeden.

Succes!