PDA

View Full Version : Michael Scheper - Papa George



MichaelSS
22 november 2014, 19:52
Zo final update.
Dit moet hem zijn.


https://www.youtube.com/watch?v=qZkL-Xrn_LE&feature=youtu.be

Ik ben tevreden. Tips of tops? Ik heb geprobeerd de vorige, van o.a. Harald mee te nemen in dit stuk.

MichaelSS
23 november 2014, 09:57
Zo, update.

Cageman
23 november 2014, 23:18
Goed gespeeld lijkt me, haha. Over speeltechniek kan ik je weinig zeggen.
Wel vind ik het geluid een beetje iel. De ritmeklappen knallen er daardoor echt uit. Ik denk dat het geluid ook de oorzaak is dat ik lastig in het nummer kan komen. Het mist wat volheid. Iets wat ik zeker bij stukken met 1 partij niet wil missen.

Die diepte zou je wat mij betreft ook kunnen zoeken in een extra partij(en). Een jazzy mellow elektrisch gitaartje op de achtergrond, of de percussie op de gitaar vervangen door een cajon. Ik noem maar wat geks.

Loeters,

Merijn

MichaelSS
24 november 2014, 00:46
Bedankt voor je reactie. Geluid iel? Dit is veruit het beste tot nu toe. Verre van perfect hoor, maar mijn opname mogelijkheden zijn zeer beperkt. Wordt aan gewerkt ;)

Harald
24 november 2014, 11:05
Deze klinkt prima. Je kan geen volledige band sound verwachten uit één akoestische gitaar. Duidelijke vooruitgang tov de vorige filmpjes. Keep it up!

Fusion
25 november 2014, 13:33
Mooi stuk hoor! Geluid popt af en toe te veel vind ik. Heel soms, speel je dingen net ff te wijfelend, daardoor is t nog een beetje meer de juiste noten spleen dan echt de emotie en t verhaal weergeven. Maar knap gedaan!

Ernest01
27 november 2014, 13:12
Knap gedaan. Wat meer nuances, of emotie, zoals Fusion zegt en het is helemaal af.
Geluid is ook stukken beter dan bij jouw vorige opnames.
En ik begrijp dat het nog beter gaat worden. Nou, dan zou ik zeggen, laat maar komen die volgende nummers.

MichaelSS
29 november 2014, 19:04
Bedankt allemaal voor de positieve reacties :)

Dat van de emotie ben ik het mee eens. Ga ik aan werken :)

jutter
29 november 2014, 19:41
Goed gedaan Michael! Complimenten!

MichaelSS
2 december 2014, 22:21
Jutter. Bedankt!

Vraagje aan de kenners..

Dit is het geworden http://plaatjesdump.nl/upload/c41b522ac2ff20ac1e8f121b7773b318.jpg

Kan ik deze twee aansturen met een UX2 van Line6? Of kan ik beter een focusrite aanschaffen? Wordt de UX2 nu het bottleneck van het geheel, of is de kwaliteit tussen de UX2 en soortgelijk niet merkbaar?

UX2 heb ik namelijk.

grayfink
2 december 2014, 22:30
Tja, vind mijn Ux8 niet slecht, maar heb ook nauwelijks referentiekader. Lekker proberen.

Harald
3 december 2014, 09:31
Als je daarmee beide microfoons kunt opnemen, gewoon bezig gaan. Van doen leer je meer dan van spullen kopen. En voordat het kwaliteitsverschil in de opnames echt belangrijk wordt, moet je eerst de stap naar een opname met de juiste feel maken. Je maakt goede vooruitgang, maar ik ben het wel eens met de opmerking van Fusion over het spel. Er is nog een verschil tussen jouw versie en die van Tommy, en dat heeft alles daarmee te maken.

Tegen de tijd dat je serieus opnames voor een cd of vervangend medium maakt kun je de puntjes op de i zetten met je opname-setup. Nu gewoon aan de gang, en van alles proberen. Ook met microfoonplaatsing etc. Voor youtube moet je hiermee meer dan prima uit de voeten kunnen.

MichaelSS
3 december 2014, 10:11
Deze microfoons zijn zeker voldoende voor Youtube :). Ik heb er een aantal gehoord/getest de laatste dagen en deze kwamen er wat mij betreft het beste uit, onder de 250 euro per stuk (Audio Technica AT2050).

Wederom bedankt voor je bijdrage. Gevoel is iets waar ik aan moet werken. Na 11 jaar rock/metal soleren en covers is dit wel even wat anders. Maar dat maakt het ook wel een uitdaging natuurlijk en daarbij kan ik niet verwachten dat alles binnen twee jaar staat als een huis. Hoeft ook niet, Tommy is 40 jaar ouder :).

Ik vind investeren in studio spul wel belangrijk. Als alles meezit heb ik in januari mijn studie afgerond en in plaats van een Master wil ik iets doen in de muziek/opnametechniek.

Harald
3 december 2014, 10:38
Studio's krijgen het steeds moeilijker. Het wordt steeds haalbaarder een complete band heel behoorlijk op te nemen zonder. De hoeveelheid kanalen die je nodig hebt om dat te doen is nu al betaalbaar. Drempel is nog de verzameling goede microfoons. Kan me voorstellen dat repetitiefaciliteiten daar op gaan inspringen, als ze dat niet al doen. Dus niet alleen een studio in zo'n collectief, maar ook de mogelijkheid van alles te huren.

En de dure opname-opleidingen. Ik weet het niet. Ooit een nummer opgenomen met band bij SAE (dacht ik) in Rotterdam. Toen we aangaven dat we het met de hele band live wilden inspelen ontstond er paniek...