PDA

View Full Version : wah pedaal bromt alleen op pedalboard



spike67
21 november 2014, 23:16
hallo

Mijn Morley way bromt alleen als die op mijn nieuwe warwick pedaalboard staat.
als ik mijn wah 1 meter verder zet dan is de dikste brom weg.
wel met overdrive aan .
is hier wat aan te doen?

pasqual
22 november 2014, 00:31
Je zou eens een voor een de andere pedalen er tussenuit kunnen halen zodat je de boosdoener kunt achterhalen. gebruik je voor alle pedalen een en dezelfde voeding? Sommige pedalen gaan storen als je maar één adapter gebruikt.

Plant
22 november 2014, 00:38
Het lijkt mij dat de voeding / adapter (trafo) instraalt op de Morley. Het pedaal zit op het board en de trafo er pal onder gemonteerd? Afscherming aanbrengen of voeding verder weg plaatsen (dat laatste werkt zoals je al hebt gemerkt ;) ). Verder niks aan te doen.
Met overdrive wordt dit idd nog eens extra versterkt en duidelijker hoorbaar.

spike67
22 november 2014, 00:56
hier is een foto

https://www.dropbox.com/sc/win9bensafdj4hl/AADC-0ov4o7u9dTCfSqeLfKIa

spike67
22 november 2014, 00:59
DE Line6 M13 moet wel aan een aparte voeding vanwege hoge Ampère
Heb ik deze op een batterij dan bromt die ook
Andere kabels heeft geen effect



hier is een foto

https://www.dropbox.com/sc/win9bensafdj4hl/AADC-0ov4o7u9dTCfSqeLfKIa

Plant
22 november 2014, 01:35
Die adapter links onder op de foto tegen die Morley aan is de boosdoener. Haal die er maar eens uit en steek die verderop in een stopkontakt, dan zal het over zijn.

spike67
22 november 2014, 19:11
Ik heb de adapter eruit gehaald dat werd een klein beetje beter, de grote boosdoener is toch het case zelf ik heb nu de adapter eruit en de wah ook er naastgezet 30cm nu is het veel beter maarja daar koop je toch geen pedalcase voor.
Die adapter links onder op de foto tegen die Morley aan is de boosdoener. Haal die er maar eens uit en steek die verderop in een stopkontakt, dan zal het over zijn.

D3nnis
22 november 2014, 20:56
Zit er in die case zelf geen voeding die stoort op de wah?
Als je overal de stroom af gooit, en alleen gitaar, wah, versterker aansluit, kan ik me niet voorstellen dat je nog storing hebt?

Plant
23 november 2014, 02:22
Ik heb de adapter eruit gehaald dat werd een klein beetje beter, de grote boosdoener is toch het case zelf ik heb nu de adapter eruit en de wah ook er naastgezet 30cm nu is het veel beter maarja daar koop je toch geen pedalcase voor.

Lekker dan, het komt dus kennelijk uit die Warwick module die over de lengte ligt. Het lijkt me dat de trafo aan de kant van de net-entree zit en dus fysiek in de tegenovergestelde hoek. Verder weg kan ie niet.

Of de afscherming van de Morley voldoet niet, daar ga je dan straks op een podium nog een hoop ellende mee beleven. Als het alleen de Morley is die er last van heeft, moet je daar naar kijken en zien of je eventueel zelf extra afscherming kunt aanbrengen. Iets van koper(plak)folie met een aarddraad verbonden met de signaalafscherming.

the sure thing
23 november 2014, 21:30
Ik gebruik al jaren een stuk blik voor het afschermen. Kon je vroeger in alle maten bij de bouwmarkt kopen.

spike67
23 november 2014, 23:44
als ik het stroom van de pedalcase afgooi en de wah op de case plaats dan bromt die toch, wah op batterij of niet maakt niet zoveel uit.
Zit er in die case zelf geen voeding die stoort op de wah?
Als je overal de stroom af gooit, en alleen gitaar, wah, versterker aansluit, kan ik me niet voorstellen dat je nog storing hebt?

D3nnis
24 november 2014, 07:57
Dan is het dus geen voeding die roet in het eten gooit. Zou er een ground los zijn in de wah of zo? Iemand?

MikeD
24 november 2014, 09:57
vraag het de technische ondersteuning van Morley zelf eens? mijn ervaring met Morley (over een ander onderwerp dat wel) is dat ze snel reageren
http://www.morleypedals.com/contactus.html

spike67
24 november 2014, 19:27
hallo heren bedankt voor het meedenken, ik Morley een email gestuurd.
Het is dus een wah van een half jaar oud.
het probleem komt van de electronica van het board volgens mij.


vraag het de technische ondersteuning van Morley zelf eens? mijn ervaring met Morley (over een ander onderwerp dat wel) is dat ze snel reageren
http://www.morleypedals.com/contactus.html

spike67
24 november 2014, 22:13
vraag het de technische ondersteuning van Morley zelf eens? mijn ervaring met Morley (over een ander onderwerp dat wel) is dat ze snel reageren
http://www.morleypedals.com/contactus.html

Antwoord van Morley
Two things cause hum in the Bad Horsie 2. One is being to close to power strips and adapters. Second is using and adapter that is not a regulated 9v. In your case when the Bad Horsie is on the pedal board the inductor is picking up emf interference from the adapters and power strip and when you move the Bad Horsie of the board the noise clears up. The second thing is The Line 6 adapter may be causing additional noise you can determine this by plugging the Line 6 power into the pedal but move the pedal 15” away from board. If you still have hum then the Line 6 is affecting the optics. The Morley gas station and the Voodoo labs ISO 5 are good with the Bad Horsie and the Morley 9v 300mA REGULATED adapter is a btter choice for power as the 9volts is regulated and clean like a 9v battery.



Best Regards,

Scott

Plant
24 november 2014, 23:57
Duidelijk!

Het ding pikt dus brom óf door de lucht (omdat er iets op een interne spoel wordt geïnduceerd) óf via de voedingslijn (niet gestabliseerde voeding).

Dit zijn 2 heel verschillende oorzaken en zijn heel makkelijk te onderzoeken.

Als het namelijk over de voedingslijn meekomt, kun je het pedaal 100 meter verderop plaatsen maar dan zit de brom er nog steeds in omdat het over het snoer wordt meegestuurd.

Als het via de lucht gaat is het uit elkaar plaatsen van storingsbron en pedaal al voldoende om het te laten verdwijnen.

the sure thing
25 november 2014, 09:03
Ik zie op de pic 2 voedingsbronnen: 1 adapter EN de voeding van Warwick zelf. Een van beiden of beiden kunnen de oorzaak zijn.

Mijn Fulltone wah pikt het strooiveld op van mijn voodoolab PP2. Zou niet moeten kunnen (allemaal kwaliteitsproducten) maar t gebeurt wel. Ik heb een ruim stuk blik tussen de PP2 en de pedaltrain (en dus onder de wah) en nergens last meer van.

mennen08
25 november 2014, 13:20
Ik zie op de pic 2 voedingsbronnen: 1 adapter EN de voeding van Warwick zelf. Een van beiden of beiden kunnen de oorzaak zijn.

Mijn Fulltone wah pikt het strooiveld op van mijn voodoolab PP2. Zou niet moeten kunnen (allemaal kwaliteitsproducten) maar t gebeurt wel. Ik heb een ruim stuk blik tussen de PP2 en de pedaltrain (en dus onder de wah) en nergens last meer van.


Sure thing, heb jij wel nog een ruis bij het inschakelen van je wah?
Ik heb ook een Voodoo PP2 plus en bij het inschakelen van mijn crybaby (gewoon t standard model) heb ik last van een ruis. Maakt niet uit waar ik hem neerzet.

Brom heb k al kunnen elimineren.
Want dat stuk blik werkt dat alleen tegen bromof ook tegen ruis.
(het is overigens niet heel sturend maar ja, liever muisstil dan een ruis op de achtergrond ;p)

D3nnis
25 november 2014, 13:27
Ik zie op de pic 2 voedingsbronnen: 1 adapter EN de voeding van Warwick zelf. Een van beiden of beiden kunnen de oorzaak zijn.

Nou, in dit geval niet, want:


als ik het stroom van de pedalcase afgooi en de wah op de case plaats dan bromt die toch, wah op batterij of niet maakt niet zoveel uit.

Plant
25 november 2014, 20:48
En dan ook:


Ik heb de adapter eruit gehaald dat werd een klein beetje beter, de grote boosdoener is toch het case zelf ik heb nu de adapter eruit en de wah ook er naastgezet 30cm nu is het veel beter maarja daar koop je toch geen pedalcase voor.

Dat duidt er toch op dat het instraling is.
Ligt er misschien nog iets anders met een trafo o.i.d. in de buurt van die hele case? Verplaats de hele case eens met de spullen erin of heb je dat ook al geprobeerd?

spike67
25 november 2014, 22:06
Heren

Net weer aan het testen geweest, als ik nu stroom van de pedalcase afhaal en de wah voed met een goeie roland adapter en de m13 adapter ver genoeg weg leg dan is het goed.
De beide adapters van de pedalcase en de m13 veroorzaken een grote brom, eerder zei ik dat hij ook bromt als de adapter van de pedalcase eruit is. maar dat klopt dus niet.
dus een pedalcase met 2 externe voedingen.

the sure thing
26 november 2014, 10:54
Dat dacht ik al....
Fijn dat je in ieder geval achter de oorzaak bent!

Nou nog de oplossing 😃