PDA

View Full Version : Ze zijn er weer!



munkie
21 november 2014, 19:20
De onvolprezen snaren van de LIDL. In de aanbieding vanaf donderdag 27 november. Voor elektrisch, flattop western en Spaanse gitaar. 5 setjes voor...9 euro. :crazyhappy:

Met extra reserve... D snaar :???::speed:

Goed, na een paar maanden hou je het niet meer op stemming, dan moet je wisselen. Maar ZE ROESTEN NIET, echt niet, ook na maanden.

wietse
21 november 2014, 20:21
ah donderdag dus weer inslaan, zit weer zonder namelijk.

grayfink
21 november 2014, 20:25
Beter dan deze? http://www.thomann.de/nl/harley_benton_valuestrings_010.htm

munkie
21 november 2014, 22:00
Zijn dezelfde. Bij Thomann komer wel VZK bij.

allard85
22 november 2014, 20:28
Hoe is het met de kwaliteit van die snaren?

Jasper.
22 november 2014, 21:36
Ben er zelf niet zo'n fan van. Heb wat pakjes gekocht afgelopen keer en daar zijn nu 1 of 2 setjes uit gebruikt. Komt vast wel een keer op, waarschijnlijk als ik door mijn d'addario setjes heen ben. Maar ik koop ze niet weer.

jutter
22 november 2014, 22:31
Ben er zelf niet zo'n fan van. Heb wat pakjes gekocht afgelopen keer en daar zijn nu 1 of 2 setjes uit gebruikt. Komt vast wel een keer op, waarschijnlijk als ik door mijn d'addario setjes heen ben. Maar ik koop ze niet weer.

Waarom niet Jasper?

Jasper.
23 november 2014, 11:02
Ik vind ze plakkerig aanvoelen en vind ze niet soepel genoeg. D'addario of Ernie Ball van dezelfde dikte voelt veel soepeler.

jutter
23 november 2014, 13:02
Ik vind ze plakkerig aanvoelen en vind ze niet soepel genoeg. D'addario of Ernie Ball van dezelfde dikte voelt veel soepeler.

Okay. Ik heb ook gehoord dat ze duidelijk minder volume hebben. Klopt dat?

arjanb01
23 november 2014, 13:07
Klopt Lex, en ze hebben minder spanning. M'n voorkeur gaat nog steeds naar de slinky's van Ernie ball.

Duhsjaak
23 november 2014, 14:58
Vorige keer in een melige bui een pak of drie van dat spul gekocht.
En dan zijn er altijd heel speciale redenen waarom die ene gitaar nou juist een lekker setje snaren nodig heeft.

Een soort SOG (Hi Dribbel_) snaar ontwijkend gedrag dus.

Eergisteren begonnen en vandaag afgemaakt: 13 gitaren van E-gitarren-saiten voorzien.

Klinken een beetje meer als d'addario dan als de Fender snaren waaraan ik de voorkeur geef. Iets boller en iets minder hoog.
Niks raars aan de hand, blijft redelijk op spanning, inderdaad iets slapper dan andere snaren.

Iemand 13 D saiten misschien?
Afijn, de volgende keer koop ik weer normale snaren, maar voor 1 keer wilde ik het toch wel even proberen.

En ach, als je heel weinig te besteden hebt? Heb je voor €8 of 9 toch gewoon 5 setjes.
Ben benieuwd hoe lang ze het uithouden, want dat zou ook nog een kriterium kunnen zijn.
Vriendelijke groet, Gus

Plant
23 november 2014, 15:08
Jammer dat ze niet ook bassnaren voor een paar Euro (met reserve E) hebben. Dan kun je er nog eens 1 breken, nietwaar Gus?

edit: dat stemapparaatje is ook wel een fijn dingetje. Bij m'n westerns heb ik nogal eens moeite om ze in een rumoerige ruimte gestemd te krijgen. Dit apparaatje met die clip is daar heel fijn voor, dat werkt in de praktijk prima. Natuurlijk heb je tegenwoordig die kleine clip-stemapparaatjes die je in z'n geheel op de headstock 'clipt' maar die zijn weer zo klein en priegelig en m'n ogen zijn niet meer zo heel best. Enfin, ik heb de vorige keer zo'n apparaatje gekocht en heb daar absoluut geen spijt van.

Duhsjaak
24 november 2014, 08:00
Jammer dat ze niet ook bassnaren voor een paar Euro (met reserve E) hebben. Dan kun je er nog eens 1 breken, nietwaar Gus?

edit: dat stemapparaatje is ook wel een fijn dingetje. Bij m'n westerns heb ik nogal eens moeite om ze in een rumoerige ruimte gestemd te krijgen. Dit apparaatje met die clip is daar heel fijn voor, dat werkt in de praktijk prima. Natuurlijk heb je tegenwoordig die kleine clip-stemapparaatjes die je in z'n geheel op de headstock 'clipt' maar die zijn weer zo klein en priegelig en m'n ogen zijn niet meer zo heel best. Enfin, ik heb de vorige keer zo'n apparaatje gekocht en heb daar absoluut geen spijt van.

Ja, peper het maar in...
3 gebroken. Ik was toen behoorlijk pissed.
Sindsdien geen D'addario snaar meer gekocht.
Ik zou met plezier Liddl's erop hebben geschroefd (geintje).

Nou afwachten hoe dit avontuur afloopt.
Vriendelijke groet, Gus

Tonton
27 november 2014, 09:30
zijn ze er al? :)

dan ga ik zo ff setjes halen, zowel westerm, spaans en electrisch.
Electrisch vond ik wel fijn, what about spaans en western?
die zijn ook goed?
gecoate western ook?

benwave
27 november 2014, 10:07
Wat je moet doen met de E,B en G snaar is.. even een paar keer stevig door een schone lap halen,
Er zit een soort olie cq trekvet op, dat is er dan af, de klank wordt dan veel helderder, en ze voelen veel fijner aan

Duhsjaak
27 november 2014, 10:11
Heb mijn petekind een pakje steelstring cadeau gedaan vorig jaar.
Hij vervangt ze in de praktijk iets eerder dan echte snaren, maar vindt dat er over het geheel weinig over te klagen valt.
Ook op een akoestische gieter blijkt dat ze iets minder strak aanvoelen, maar dat dat na een week of zo nauwelijks meer opvalt.
Zal eens kijken of ie nog voorraad heeft.

Heb dus alleen ervaring met elektrisch en (indirect) met akoestisch. Wil je dit je hele leven? Nou, nee.....
Wil je dit in tijden van weinig poen? Ja, graag!
Good hunting!
Vriendelijke groet, Gus

Tonton
27 november 2014, 10:47
achja misschien moet ik het ook gewoon niet kopen
waarom Lidl snaren op je high poen gitaar.

op zich wel grappig, maar slinky's zijn ook maar 5E per pakje en Elixir iets van 12E
ik vervang ze 1 a 2x per jaar per gitaar. das niet echt een rampzalig budget

Bram46
27 november 2014, 17:54
ah donderdag dus weer inslaan, zit weer zonder namelijk.

Nee Wietse, niet bij ah maar Lidl. (lol)

Tonton
27 november 2014, 18:41
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/27/e6bc15ef422e7d61a46d40d3867be959.jpg kon het toch niet laten :p

Duhsjaak
27 november 2014, 22:48
Wat je moet doen met de E,B en G snaar is.. even een paar keer stevig door een schone lap halen,
Er zit een soort olie cq trekvet op, dat is er dan af, de klank wordt dan veel helderder, en ze voelen veel fijner aan

Had je post even over het hoofd gezien. Sorry.
Fijne tip. Ik ga het zeker proberen.
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

munkie
29 november 2014, 12:14
Bij de Lidl in Harns waren de elektrische snaren op. Jongen belt even met zijn collega uit Franeker. Daar lagen ze nog. Ik daarheen, 10 km fietsen, ja je moet er wat voor over hebben. Hebbez! Oogst: 2X elektrisch, 1X steelstring akoestisch en een stemapparaat annex metronoom voor een tientje!

Hotpepper01
1 december 2014, 12:30
Bij ons in het dorp is vorige week een LIDL geopend. Zag de snaren liggen naast de keyboards enz. Ik heb een pakje electrisch meegenomen. Zal mij benieuwen, ik heb geen enkele verwachting. Kan het alleen maar meevallen. Nu nog een slachtoffer kiezen waar ze op uitgeprobeerd gaan worden... haha.

Eko
1 december 2014, 13:02
Bij ons in Goor was de Plundra al uitgebroken. Helegaar niks meer te krijgen op elektrisch gebied. Gewoon alles kats op.

muffstuff
1 december 2014, 14:26
een keer geprobeerd, maar zoals eerder opgemerkt zijn die krengen stroef en voelt het als of ik mijn vingers meer open haal dan gewoonlijk.

Tonton
1 december 2014, 16:58
een keer geprobeerd, maar zoals eerder opgemerkt zijn die krengen stroef en voelt het als of ik mijn vingers meer open haal dan gewoonlijk.

ze zijn wat stroef maar ook weer gecoat.
ff fast fret opsmeren, klaaaarrrr

arjanb01
1 december 2014, 17:14
Wat mij opviel is dat ze een lagere snaar spanning hebben, zelfs met 010. Voordeel is dat je een flink aantal noten omhoog kan benden, nadeel is dat ze minder volume hebben, nu maakt dat niet zoveel uit, kwestie van amp harder zetten 😉

purplejohn
1 december 2014, 23:00
Kijk dat is dan weer leuk in een dorp. Was niet speciaal op zoek naar nieuwe snaren maar zag vorige week bij Lidl maar liefst vier pakjes liggen. Niet meegenomen, snaren zat. Vandaag de wekelijkse grote boodschappen gedaan en zag dat er nog steeds twee pakjes over waren. Bedrijfsleider aangeschoten en aangeboden beide pakjes voor een tientje mee te nemen. Hij blij en ik ook onverwachts. Voor 14 cent per snaar kan ik er nog eens wat wisselen.

apekop
3 december 2014, 09:33
Ik heb ook een setje elektrische en nylon snaren gekocht om te gebruiken als reserve snaren. Fijn dat er bij de klassieke sets extra D snaren zitten, deze breken namelijk altijd als eerste. Bij de elektrische set is dat totaal overbodig, aangezien de D nooit breekt, een extra hoge E was veel logischer geweest. Daar is niet over nagedacht.

Wel jammer dat alle snaren los verpakt zijn en dat er zoveel plastic wordt gebruikt voor die pakjes, over verspilling gesproken....