PDA

View Full Version : 4 ohm 12' speakers?



scabiosa
18 november 2014, 18:53
Beste vrienden,

Voor mijn nieuwe peavey encore 65 combootje ben ik nog op zoek naar een 4 ohm speaker. Voorlopig vind ik enkel de jensen c12k terug, maar zelfs die is niet overal gemakkelijk te vinden...

iemand nog weet van alternatieven? mag best een budget oplossing zijn...

telerocker
18 november 2014, 20:02
Eminence heeft enkele 4 ohm-speakers zoals the 12 inch Texas Heat 4 Ohm 150 watt.

http://www.eminence.com/speakers/speaker-detail/?model=Texas_Heat_4

arcane
18 november 2014, 20:28
Bij thomann hebben ze er wat : www.thomann.de/nl/search.html?KF=on&gk=palplkhi&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=11566&wgf11566=4&wgfid2=11567&wgf11567=12%22&wgfid3=11568&wgf11568=

scabiosa
19 november 2014, 08:02
Hmmm, merci mannen!

Op het eerste zicht lijkt die texas heat me wel wat.

Ervaringen?

Hoe is die tov de jensen c12k?
Die zou redelijk neutraal zijn, van mij mag het wel vettig zijn in het laag en de low-mids.... en vooral niet te scherp in het hoog... zeker omdat het in een open back combootje zou geplaatst worden.

Dankté, nuttige shizzle!

Rick trodat
19 november 2014, 11:42
Hmmm, merci mannen!

Op het eerste zicht lijkt die texas heat me wel wat.

Ervaringen?

Hoe is die tov de jensen c12k?
Die zou redelijk neutraal zijn, van mij mag het wel vettig zijn in het laag en de low-mids.... en vooral niet te scherp in het hoog... zeker omdat het in een open back combootje zou geplaatst worden.

Dankté, nuttige shizzle!

Texas heat is vrij donker en bijna het tegenovergestelde van die jensen. Wel een goede speaker, icm felle treble amps zoals een fender blackface achtige amp.

scabiosa
19 november 2014, 13:32
klinkt perfect!

zover ik lees heeft ie een vettige bas en mids, en zouden de hoge tonen aanwezig zijn zonder dat het te veel is...

zoiets wil ik!

dankuzeer!!!

telerocker
19 november 2014, 18:46
klinkt perfect!

zover ik lees heeft ie een vettige bas en mids, en zouden de hoge tonen aanwezig zijn zonder dat het te veel is...

zoiets wil ik!

dankuzeer!!!

Ja het hoog is er ook, maar niet te pregnant. De Texas Heat 8ohm wordt nogal eens in Blues Juniors gezet, waar hij van opknapt. Meer laag en afgeronder hoog.