PDA

View Full Version : Voeding voor pedalen



ThomasP01
18 november 2014, 17:01
Hallo allemaal,

Ik wil graag voeding voor mijn pedalen gaan kopen. Als ik op internet rondkijk zie ik dat de prijzen van deze voedingen veel verschillen. Is het het geld waard om een Voodoo Lab Pedal Power van 189 euro te kopen, of zijn er ook goede en goedkopere alternatieven?
Ik hoor graag van jullie!

Groet,
Thomas

D3nnis
18 november 2014, 18:14
Ligt aan welke pedalen je (in de toekomst) wilt voeden..

ThomasP01
18 november 2014, 20:31
In de toekomst zou het er ongeveer zo uit moeten zien:
- Way Huge Aqua-Puss
- Ibanez TS808
- Electro Harmonix Q-Tron Plus
- Boss TU-3
- Boss RC-3
- Keeley Katana Boost

ellisvertellis
19 november 2014, 10:20
Volgens mij kan dat prima met twee 1-Spots met daisy chain. Vaak kunnen digitale pedalen in een chain voor storing zorgen, maar hier zit niks speciaals tussen lijkt mij.
Veiliger is een Voodoo lab, je weet nooit wat je later gaat gebruiken...

Comfortably Daniel
19 november 2014, 10:56
Kan alleen maar zeggen dat ik zweer bij de Voodoo Labs...ben nooit zo een fan geweest van daisy-chains.

Bernardduur
19 november 2014, 11:04
Jammer alleen dat de Q tron op 24V loopt; dat haal je niet met een daisy chain of een Voodoolabs

Guitarleon
19 november 2014, 11:59
de voodoo lab heeft een kabeltje waarmee je de spanning kunt verdubbelen door 2 uitgangen te gebruiken.
2 x 12 volt is ook 24 volt. Je offert 2 outputs op, maar het kan wel...

mijn suggestie zou dan zijn:

Output 1: Boss TU-3
Output 2:
Output 3: met dip switch naar 12V en current doubler cable: EHX Qtron
Output 4: met dip switch naar 12V en current doubler cable: EHX Qtron
Output 5 (high current): Boss RC-3
Output 6 (high current):Way Huge Aqua Puss
Output 7 (sag control): Ibanez TS-808
Output 8 (sag control): Keeley Katana

Het past dus prima, met nog 1 output over dus.

iWishmaster
19 november 2014, 12:03
de voodoo lab heeft een kabeltje waarmee je de spanning kunt verdubbelen door 2 uitgangen te gebruiken.
2 x 12 volt is ook 24 volt. Je offert 2 outputs op, maar het kan wel...

Dat gebruik ik al een paar jaar inmiddels, werkt prima. Ik zou niet snel meer terug willen naar een losse adapter na een tijdje slepen met een bordje met een voodoo lab pedal power 2 eronder gemonteerd. Lekker makkelijk en werkt altijd perfect, maar eerlijk is eerlijk: het is veel geld en je kunt ook prima uit de voeten met twee adapters en een daisy chain. Dan ben je voor een kwart van de prijs klaar met nagenoeg hetzelfde resultaat.

ThomasP01
19 november 2014, 16:18
Bedankt voor alle reacties! Ik heb besloten om dan toch maar wat extra te betalen en voor de Voodoo Lab te gaan.

Groet,
Thomas

tommus42
19 november 2014, 17:12
Harley Benton powerplant. Waar voor je geld. Galvanisch gescheiden en gestabiliseerd, net als de Voodoo Lab. Die laatste is alleen maar veel te duur:ok:.

telecastermaster
19 november 2014, 17:24
Ja, idd. Wel de junior versie nemen, en niet die andere (blauwe): http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm?offid=5&affid=1&subid=264101NL&subid2=Harley+Benton+PowerPlant+Junior&origin=boost&gclid=CM2cmaCKh8ICFSbHtAodWC4AEA

Enige nadeel is dat het snoer niet los kan.

D3nnis
19 november 2014, 17:54
Volgens mij kan dat prima met twee 1-Spots met daisy chain.

Ik vind de 1 spots echt ondingen. Zelfs zonder daisy chain extra brom op diverse pedalen.

FruscianteFan
19 november 2014, 18:24
Ja, idd. Wel de junior versie nemen, en niet die andere (blauwe): http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm?offid=5&affid=1&subid=264101NL&subid2=Harley+Benton+PowerPlant+Junior&origin=boost&gclid=CM2cmaCKh8ICFSbHtAodWC4AEA

Enige nadeel is dat het snoer niet los kan.
Amen.

pas wel op of je pedalen hebt die meer dan 120 mA trekken. Zo niet, ben je voor 38 euro klaar inclusief verzendkosten. Ik heb gister een tweede exemplaar besteld, voor onze bassist. Hij heeft 3 pedalen en een kleine koffer, stekkerdoos was te groot voor die koffer...

ThomasP01
19 november 2014, 18:33
Ja, oke nu heb ik toch weer mijn twijfels. Die Harley Benton is dus wel goed? En het is dan dus niet mogelijk om die Qtron in de toekomst erbij aan te schaffen?

D3nnis
19 november 2014, 19:20
Heb zelf nooit problemen ondervonden met de powerplant junior, en ik gebruikte hem tegelijk met een pedalpower 2 plus. Geen extra ruis of brom door de powerplant junior. Maar 24vdc levert ie niet, tenzij je 3 outputs wilt opofferen, ipv 2 bij de pedalpower. Maar goed, voor het geld kun je ook gewoon 2 powerplant juniors nemen. Of 3 :-)

Buzzel
19 november 2014, 19:26
Je zou ook de BBE Supacharger kunnen nemen. Komt in een doos met een auto er op (wat altijd mooi is) heeft racingstripes :rockon:


Daarnaast is het wat goedkoper als de voodoolab maar levert bijna het zelfde (zonder de SAG).

http://www.thomann.de/nl/bbe_supa_charger.htm

Of deze van carl martin (kende ik zelf ook nog niet)

http://www.thomann.de/nl/carl_martin_pro_power.htm

FruscianteFan
19 november 2014, 23:20
Heb zelf nooit problemen ondervonden met de powerplant junior, en ik gebruikte hem tegelijk met een pedalpower 2 plus. Geen extra ruis of brom door de powerplant junior. Maar 24vdc levert ie niet, tenzij je 3 outputs wilt opofferen, ipv 2 bij de pedalpower. Maar goed, voor het geld kun je ook gewoon 2 powerplant juniors nemen. Of 3 :-)
Dan zit je gelijk op 27 volt, is maar de vraag of dat gaat werken.

Je moet een beetje uitzoeken hoe het e.e.a. voor je werkt. Voor mij werkt het toevallig zo dat ik op hetzelfde moment naar de HB ben geswitcht als dat ik zonder reverb ben gaan spelen, maar als ik m'n Holy Grail of Room Mate II weer wil aansluiten kan ik dat ook het beste op een aparte adapter doen. De vraag is of je een kleine €200 wilt uitgeven aan een voeding waarmee je maar 1 stekker hebt, of dat je kunt leven met een kleinere voeding voor 30 euro en de meegeleverde adapter van de QTRON+ gebruikt. Als dat de afweging is, betaal je €160 schoon aan de haak voor het kleine gemak dat je maar 1 stopcontact nodig hebt.

Die HB Jr is echt prima. Ik voed er 7 pedalen mee, heb ermee thuis geoefend, gerepeteerd, getourd, en mee opgenomen. Muisstil, betrouwbaar, superchill. Alleen zit de stekker dus eraan vast, wat onhandig kan zijn (de mijne zit net-niet tegen de rand van m'n pedalboard om die reden).

Guitarleon
20 november 2014, 10:07
goedkoop is vaak duurkoop, de voodoo lab heeft zichzelf allang bewezen. 1 x pijn bij de aankoop, daarna nooit weer trammelant!

D3nnis
20 november 2014, 10:59
Dat is in veel gevallen waar, maar lang niet altijd. Automatisch meer betalen om er dan van uit te kunnen gaan dat het goed is, is wel een beetje afkopen van vertrouwen toch?

tommus42
20 november 2014, 11:41
De Voodoo Lab heeft een turbo netsnoer:???:.
:D

FruscianteFan
20 november 2014, 11:48
goedkoop is vaak duurkoop, de voodoo lab heeft zichzelf allang bewezen. 1 x pijn bij de aankoop, daarna nooit weer trammelant!
Zoals D3nnis al aangeeft: dit gaat lang niet altijd op. Ik geloof best dat die voodoo lab awesome is.

Maar alleen omdat de prijs laag is, maakt iets nog niet kut. Ik heb de HB Jr inmiddels 4 maanden zéér intensief gebruikt en ik ken de nodige muzikanten (bijvoorbeeld Leon Sibum, hier LukeWannabe) die er al langer en zonder problemen gebruik van maken. Er zijn mensen die de HB Jr hebben vergeleken, ook de binnenkant, met de originele T-Rex, en hebben geconstateerd dat-ie precies hetzelfde is afgezien van het snoer.

Dus stel jezelf de vraag: zou je meer vertrouwen hebben in de Harley Benton als hij 50 euro duurder was?

D3nnis
20 november 2014, 12:35
Dan zit je gelijk op 27 volt, is maar de vraag of dat gaat werken.

Ja klopt. Het wordt wel een beetje gepruts, maar zou zoiets niet op te lossen zijn met een extra weerstand, zoals ook gebeurt als je een led niet wilt opblazen als je die met 9V wilt voeden? Of zou dat echt met een spanningsregelaar moeten?


Ik geloof best dat die voodoo lab awesome is.

Ik heb de pedalpower 2 plus gebruikt van toen ie net uit was, tot 2 jaar geleden. En al heeft ie altijd gedaan wat ie moest doen en me nooit in de steek heeft gelaten, als ik de extra functies tov de powerplant Jr niet nodig zou hebben, zou ik de harley benton aanschaffen. Die doet het bij mij nu ook al zo'n jaar of 3 zonder problemen. Eerst onder mijn pedalboard, en nu in mijn rack, voor voeding van tuner en switcher en zo.

Bij gebruik onder het pedalboard had ik de stekker van de harley benton eraf gerost en het snoer verbonden aan een powercon socket op het board. Toch gemakkelijker dan een vaste kabel.

Guitarleon
20 november 2014, 16:14
nee, 50 euro duurder maakt nog niks uit, zelf 100 euro nog niet. ik heb gewoon liever het origineel dan een goedkope imitatie.
Kan best goed werken allemaal, maar ik ga gewoon voor zekerheid d.m.v. professionele spullen.

FruscianteFan
20 november 2014, 16:18
nee, 50 euro duurder maakt nog niks uit, zelf 100 euro nog niet. ik heb gewoon liever het origineel dan een goedkope imitatie.
Kan best goed werken allemaal, maar ik ga gewoon voor zekerheid d.m.v. professionele spullen.
Origineel vs imitatie snap ik nog wel en met pedalen ben ik het helemaal met je eens.

Toch merk ik, bijvoorbeeld: ik had eerst de Behringer VD400. Twee stuks versleten... uiteindelijk voor de 'holy grail' gegaan, de Maxon AD-999. Maar ook die is niet 100% betrouwbaar, soms doet de bypass switch gek.

Ik heb vooral graag spul dat gewoon goed werkt, en die zekerheid is niet per se te koop door een hogere prijs.

Vincent A.
20 november 2014, 16:44
nee, 50 euro duurder maakt nog niks uit, zelf 100 euro nog niet. ik heb gewoon liever het origineel dan een goedkope imitatie.
Kan best goed werken allemaal, maar ik ga gewoon voor zekerheid d.m.v. professionele spullen.

Je zegt hier zelf al goedkope imitatie, af en toe zijn imataties gewoon goedkoper en beter. Deze is misschien niet beter maar je in ieder geval veel meer waar voor je geld.

Buzzel
20 november 2014, 19:15
goedkoop is vaak duurkoop, de voodoo lab heeft zichzelf allang bewezen. 1 x pijn bij de aankoop, daarna nooit weer trammelant!

De voodoolab van mij is (waarschijnlijk) door de vorige eigenaar gevallen. Als gevolg doen maar 6 outputs het omdat de aansluitingen van de trafo op de print zijn afgeknapt. Dus zeg nooit, nooit.

Plant
20 november 2014, 19:46
De voodoolab van mij is (waarschijnlijk) door de vorige eigenaar gevallen.

Door de vorige eigenaar gevallen :???: Klinkt bloederig :stop:

Buzzel
20 november 2014, 19:46
Door de vorige eigenaar gevallen :???: Klinkt bloederig :stop:

Niet op de eigenaar gevallen. Door toedoen van de eigenaar gevallen

toddzilla
20 november 2014, 23:47
Die HB Jr is echt prima. Ik voed er 7 pedalen mee, heb ermee thuis geoefend, gerepeteerd, getourd, en mee opgenomen. Muisstil, betrouwbaar, superchill. Alleen zit de stekker dus eraan vast, wat onhandig kan zijn (de mijne zit net-niet tegen de rand van m'n pedalboard om die reden).

Dit is precies mijn ervaring met de Powerplant Jr. Ik heb hem nu 2,5 jaar onder mijn board zitten en ben super tevreden. Hij voedt 5 pedalen (waarvan 1 18v), en ik gebruik hem thuis, voor shows en in de studio. Inderdaad heel stil, compact en betaalbaar. Mijn twee Strymons, die meer dan 120 mA vragen, voed ik met hun eigen losse adapters. Voor die 160 Euro druk ik inderdaad wel twee stekkertjes extra in een doos.

ThomasP01
23 november 2014, 13:29
Oke, ik heb besloten dat ik dan toch maar voor de Harley Benton PowerPlant Jr ga. Het lijkt mij een prima voeding voor een hele goede prijs. Als ik ooit meer pedalen heb en misschien dan op de een of andere manier toch niet zo tevreden ben over de PowerPlant, kan ik altijd alsnog de VoodooLab erbij aanschaffen. Bedankt voor alle reacties!