PDA

View Full Version : Home studio setup: Kemper, versterkers met Two Notes Torpedo Live of iets anders



MSNL
17 november 2014, 19:39
Hey
Wat zouden jullie kiezen voor je (home) studio: kemper profiling amp of (buizen)verserker(s) i.c.m. Two Notes Torpedo Live?
Of misschien iets anders?

Ik ben 'niet vies' van modeling, maar heb tot nu toe nog geen modeller gehoord die mijn buizenamps kan vervangen.
Ik heb een Eleven rack en dat klinkt wel ok, maar als ik één van mijn amps aansluit via een powersoak en via IR's opneem vind ik het altijd beter klinken.
Ik heb de Kemper nog niet geprobeerd, maar hoor hier wel heel veel positieve geluiden over.

Ik heb een aantal goede buizenversterkers waaronder een paar blackface fenders en oude plexies.

Ik heb een goede powersoak waarmee ik het volledige vermogen kan opvangen en via een line out naar mijn audio interface stuur.
Tot nu toe voeg ik IR's toe in mijn recording software.
De Two Notes Torpedo Live zal dus enerzijds mijn powersoak vervangen en doordat de IR's niet meer in mijn DAW worden geprocessed hoop ik de latency te kunnen verkorten.
Verantwoord dit de aanschaf van de Two Notes, of levert het eigenlijk geen meerwaarde t.o.v. de setup die ik nu heb?

Wie heeft er ervaring met beiden?
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ben benieuwd naar jullie meningen.

alex1959
18 november 2014, 10:29
Ik heb zelf de Kemper in de studio maar ook live. Geen problemen hiermee, even goed instellen en er aan wennen dat je geen buizenversterker op hoog volume heb staan. Buren zijn ook erg blij met mijn nieuwe setup.

morris
18 november 2014, 20:51
Als je een Ferrari hebt die nieuwe banden nodig heeft, koop je ook niet in plaats daarvan een Beetle.... ;-)
Met dergelijke amps zou ik zeker Kemper of Fractal links laten liggen en is een Torpeo live een veel betere optie. Geloof me, been there, done that..

harrie-beton
20 november 2014, 11:25
De kemper moet je zeker proberen. Als je heel erg fan bent van buizen hoor je wel verschil met the real thing. Ik neem weer op met buizenversterker en microfoon. De iso-cab staat op mijn verlanglijst voor Sinterklaas. Misschien krijg ik hem van de buren.

shadow070
25 maart 2015, 16:11
Ik zit met hetzelfde dilemma.
Ik overweeg torpedo meer omdat:
- Ik hou van buizen en de dynamiek
- Ik heb al een beest liggen en hou van elke toon eruit
- Heb niet meer nodig dat een mooie clean, rythem en lead kanaal
- Goedkopere oplossing
- Heb WOS en vindt het ok maar mis mijn eindversterker in de mix wat het dus echt vet zou maken

Als ik geen amp zou hebben was ik ongetwijveld gelijk voor de Kemper of Axe-fx gegaan

Harrie-beton:
Als het kan, test hem aub door echt op te nemen ermee. Heb een poos ook een ISO-CAB gehad maar vond dat het nog echt veel te wensen over liet.

harrie-beton
25 maart 2015, 23:39
Ik heb het hele modeling gebeuren verlaten en gebruik in oefenruimte een full stack en buizen.
Thuis nog een oefen buizen versterker met ingebouwde load box, de tubemeister 18.

Heb zelf een box of doom gebouwd en inderdaad, dat is het niet voor mij.

shadow070
27 maart 2015, 16:30
Ik ben bezig geld weg te leggen voor wat nieuwe spullen. Ik speel niet meer in een band en maak alleen backing tracks die ik op youtube zet voor de lol. Alles heb ik inmiddels verkocht. Mijn buizen versterker zit tegenwoordig thuis wel stof op te vangen.

Of ik ga digitaal met de axe of kemper of ik pak een torpedo live. Persoonlijk denk ik dat ik zal gaan voor de torpedo, puur omdat ik ik een amp heb die perfect bij mij past, al is het om te oefenen of om op te nemen.

Ik ben bang dat als ik digitaal ga, dat ik de dynamiek zal missen die ik bij buizen krijg.

Voor mijzelf denk ik dat ik het zo zal oplossen:
Gitaar->Herbert->Torpedo-> naar studio monitor, koptelefoon of DAW

Studio monitor: als ik savond laat speel
Koptelefoon: als mijn vrouw in de buurt is :sssh:
DAW: als ik opneem

Mijn cab kan ik gebruiken als het voorkomt dat ik een keer overdag thuis ben :(
Ik hou van simpele setups, met een axe-fx of kemper ben ik bang dat ik meer aan het pielen zal zijn voor de juiste toon dan dat ik mijn tijd in het spelen zelf steek.

NLF
3 april 2015, 02:45
Hangt er allemaal heel erg vanaf: welke muziek maak je, ben je gewend aan een bepaalde versterker, hoe maak je jouw sound etc. Als je jaren lang over een bepaalde versterker hebt gespeeld en je hele sound daarop is afgestemd zou ik gewoon die amp blijven gebruiken en de oplossing zoeken in een loadbox en zo'n Torpedo (of nog liever: een isocabinet, als je dat kunt betalen en er de ruimte voor hebt). Als je van de moderne apparatuur houdt (geldt dus absoluut niet voor mij) kun je zo'n Kemper proberen. Zelf houd ik erg veel van het karakter van een buizenversterker (bijvoorbeeld een Twin of een Marshall Super Lead of een Hiwatt Custom). Ik ben helemaal weg van die oude rockbands en de oude technologie. Voor mij geen modelling. Voor anderen kan het perfect werken. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden zullen we maar zeggen ... Maar goed, je hebt dus een paar oude blackface amps en een paar plexi's. Ik neem aan dat je die niet zo maar hebt aangeschaft. Als je daar graag mee werkt en je wilt het echt goed doen dan denk ik dat je bij zo'n Box of Doom isolatiecabinet uitkomt. Dat gaat je wel geld kosten, maar dan kun je gewoon een echte speaker gebruiken (naar keuze) en (meerdere) microfoons (shure, akg, sennheiser wat je maar wilt). Het enige wat je dan niet kunt doen is room miking, maar ja ... het blijft home recording natuurlijk.

munkie
20 juni 2015, 20:48
Ik heb net 2dehands een Fostex 16 sporen HD recording portastudio gekocht. Kon je vroeger alleen maar van dromen, kost bijna nix meer. De PC is het niet voor mij, Ik krijg W7 niet eens fatsoenlijk aan de praat.

Net een mini isocabje gebouwd (zie de werkbank) van 22 MM MDF met een kleine speakertje erin, Celestion Eight 15. Kosten 60 a 70 euro ex microfoon, Shure M57.

Het beste geluid is voor mij nog altijd thuis een klein buizenbakje, Blackstar HT5 op een Marshall 1922 2X12, SM57 ervoor. Vinden de buren echter niet leuk en het directe geluid is ook wel lastig tijdens het opnemen.

Goede 2e is toch wel dat isocabje. Beter dan de direct out van de Blackstar, en beter dan mijn Line6 POD 2.0 waar ik vroeger de hoofdprijs voor heb betaald. Wil je het echt goed doen, 12 inch speaker in een doos in een doos, dan gaat het veel werk worden en ook geld kosten. Box of Doom vind ik te duur.

Ik zit nog wel rond te kijken naar modelling anno nu maar Axe FX of Kemper zit er financieel niet in. 2dehands Avid Eleven zou net kunnen.

tnijland
20 juni 2015, 23:34
Gevoelsmatig zou ik de Torpedo Live adviseren. Ik heb hem zelf helaas maar 1x beluisterd tijdens een try-out bij mij thuis (door Beejee en Peter Heijnen) van een Triaxis met 2:90 eindtrap welke destijds heel erg goed klonk.

Zelf heb ik meer ervaring met mijn Lex Bos buizen IV overdrive die over een Reussenzehn Blackface buizen preamp en de Torpedo CAB ook een heel aardig resultaat op de PA weet neer te zetten. De perfecte hybride oplossing waarbij de feel redelijk intact blijft.

Een Kemper of Axe-Fx is uiteraard ook goed maar daarmee moet je wel bereid zijn om een nieuwe en lange zoektocht te starten ;-) De Torpedo blinkt uit in eenvoud en heeft een vergelijkbare kwaliteit.