PDA

View Full Version : Rockcoverband SUR5 zoekt strakke slaggitarist (Waalwijk)



Danny1974
16 november 2014, 21:41
Rockcoverband SUR5 is per direct op zoek naar een gemotiveerde slaggitarist! Het gaat in eerste instantie om strakke slag- en tokkelpartijen, maar als er ambities zijn om op termijn ook wat solowerk te doen is dat zeker bespreekbaar.

Uiteraard is het belangrijk dat de muzikale niveaus een beetje bij elkaar passen maar vinden wij het minstens zo belangrijk dat er ook een persoonlijke klik is tussen hem/haar en de rest van de band. Dames of heren, iedereen mag reageren en wat leeftijd betreft, de rest van de band loopt uiteen van 40 en 53 jaar, maar zoals gezegd is de persoonlijke klik belangrijker dan de leeftijd.

SUR5 speelt een breed repertoire aan rockcovers waarbij te denken valt aan nummers van bijvoorbeeld Pearl Jam, Anouk, Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters en Limp Bizzkit, maar ook klassiekers van bands als Queen, ZZ-Top en Status Quo en nog heel veel meer wat zorgt voor een heel gevarieerd repertoire.

Onze ambitie is om gemiddeld één keer in de maand op de planken te staan en over het algemeen lukt dat heel aardig. Op dit moment staan er ook nog verschillende optredens gepland maar staan de nieuwe boekingen even op een laag pitje. Met jou als nieuwe gitarist in de line-up gaan we dat uiteraard wel weer zo snel mogelijk oppakken. Repetitie is elke vrijdagavond in Waalwijk.

Ben jij die gemotiveerde gitarist die graag een lekker en goed stuk muziek wegzet en ben je daarnaast een beetje sociaal en hou je van samen lol trappen? Dan willen we graag kennis met je maken!

Voor meer info :

www.sur5.eu
www.facebook.com/coverbandsur5

Reacties in dit draadje of per email info@sur5.eu

Danny1974
20 november 2014, 12:35
Dames en heren,

Het schijnt tegenwoordig niet mee te vallen om muzikanten te vinden om je band weer compleet te maken. Hebben jullie deze ervaring ook? Ik speel al 25 jaar bas in verschillende bands en heb echt het idee dat het een jaar of 10 geleden echt makkelijker was om mensen te vinden. Onze zoektocht naar een nieuwe gitarist hebben we als een soort olievlek verspreid via allerlei kanalen waaronder dus ook gitaarnet, maar reacties zijn er amper.... Is de vraag zo groot, of het aanbod zo klein? Iemand misschien tips of plekken/specifieke websites of muzikantenbanken etc waar we zouden kunnen zoeken? We willen graag vol gas verder . . .

beruk
20 november 2014, 15:00
Mijn redenen om niet te reageren:
1 Waalwijk is ver weg.
2 Ik ben niet weg van de zangeres in vocaal opzicht.

D3nnis
20 november 2014, 15:50
Zo beroerd vind ik de zangeres niet, zo zie je maar dat smaken verschillen!
Weet niet of het een algemene trend is dat het lastig is om aan muzikanten te komen. Vroeger was het juist lastig om als gitarist aan de bak te komen, en als je een basgitaar had kon je in 1000 bands tegelijk desgewenst.

Pepe
20 november 2014, 17:06
Mijn redenen om niet te reageren:
1 Waalwijk is ver weg.
2 Ik ben niet weg van de zangeres in vocaal opzicht.

De zangeres past zich aan de band aan, ik zou dat andersom doen. Zoek de keys waarbij ze het net kan halen, dat zou mijn advies zijn.
Daarnaast, het hele idee van slaggitaritst is al een paar decennia achterhaald. Je speelt gitaar of niet, het is vooral ego wat zo'n indeling maakt.

Danny1974
20 november 2014, 20:21
Was ook niet de vraag waarom er niet gereageerd wordt hier, maar waarom het schijnbaar tegenwoordig heel lastig is om mensen, in dit geval een gitarist te vinden. Dingen als afstand en of je dingen wel of niet mooi vinden zijn gebaseerd op keuzes en praktische (on)mogelijkheden dus dat lijkt me geen vreemd verhaal ;)

Danny1974
20 november 2014, 20:24
Zo beroerd vind ik de zangeres niet, zo zie je maar dat smaken verschillen!
Weet niet of het een algemene trend is dat het lastig is om aan muzikanten te komen. Vroeger was het juist lastig om als gitarist aan de bak te komen, en als je een basgitaar had kon je in 1000 bands tegelijk desgewenst.

Dat verhaal van die bassist die de bands voor het uitzoeken hadden destijds ken ik maar al te goed Dennis :) Maar ook dat is een heel stuk minder geworden. Lijkt er echt op of er gewoon veel minder bands zijn tegenwoordig, en ook minder gitaristen (in dit geval dan)

Danny1974
20 november 2014, 20:29
De zangeres past zich aan de band aan, ik zou dat andersom doen. Zoek de keys waarbij ze het net kan halen, dat zou mijn advies zijn.
Daarnaast, het hele idee van slaggitaritst is al een paar decennia achterhaald. Je speelt gitaar of niet, het is vooral ego wat zo'n indeling maakt.

Dat weet ik niet wat je daar zegt Pepe, de gitarist die we aan de kant gezet hebben was gewoon echt niet in staat om lead partijen te spelen en had al moeite genoeg met de slag... En ook dat bleek vaak een brug te ver. Dus ik denk dat dat idee zeker niet achterhaald is.
Overigens staat in onze advertentie ook dat slag een begin is en dat er bij solo/lead ambities zeker te praten valt over meer. Bij ons valt het met de ego's gelukkig nogal mee.

D3nnis
20 november 2014, 20:39
Denk dat er in diverse garages nog best wel wat bandjes zijn, maar heb wel het idee dat de huidige "jeugd" minder om bandjes geeft dan de wat oudere jeugd.
Maar, pepe heeft misschien wel een punt. Vanwaar de duidelijke verdeling slag en solo? Ontstaan in het verleden en voor een vlotte doorstart is het handig dat de opvolger de partijen van zijn voorganger overneemt?

EDIT: autocorrectie maakte peper van pepe, excuus :)

Danny1974
20 november 2014, 20:59
Denk dat er in diverse garages nog best wel wat bandjes zijn, maar heb wel het idee dat de huidige "jeugd" minder om bandjes geeft dan de wat oudere jeugd.
Maar, peper heeft misschien wel een punt. Vanwaar de duidelijke verdeling slag en solo? Ontstaan in het verleden en voor een vlotte doorstart is het handig dat de opvolger de partijen van zijn voorganger overneemt?

Zat er bij ons echt zo ingebakken omdat degene die het veld geruimd heeft ook absoluut niet capabel was om lead partijen te spelen. We staan er wel gewoon voor open om hem/haar ook solowerk te laten doen, no problem. EN tja, de oudere jeugd, daar horen wij wel een beetje bij zeg maar :D Ben zelf 40 en de jongste