PDA

View Full Version : [NOOB] Boss GP-16 gebruiken met H&K Switchblade



FNaRK
16 november 2014, 19:52
Lang verhaal, probeer het kort te houden.

Sinds kort een Hughes and Kettner Switchblade met daarbij een footswitch. 7 pins midi dus phantom-power, ideaal !
Switchblade is programmeerbaar, 4 kanalen en 128 presets.
Ik wil graag een andere swiych met iets meer knoppen, Rocktron midimate is een goede optie maar lastig te vinden voor een leuke prijs.

Nu kom ik een GP-16 tegen met een FC100 (jeugdsentiment). Kan ik die unit gebruiken om mijn kanalen / presets te switchen ?
Dus dmv de FC100 patch 1 van de GP16 kiezen die dan vervolgens preset 1 van mijn Switchblade kiest. Ik laat dan de preset van de GP16 "leeg" qua FX, en moet ik dan in die GP16 preset iets meegeven waardoor de Switchblade het commando krijgt om zelf preset 1 (of 2 of 3 ...) te kiezen ??

:???:

Rinze
16 november 2014, 23:43
Die FC100 kun je toch gewoon rechtstreeks aan je Switchblade hangen? Heb je de handleiding van de H&K al gelezen, daarin wordt het uitgelegd?

dml
17 november 2014, 10:30
De FC-100 kun je NIET rechtstreeks op je Switchblade (of welk midi-apparaat dan ook) aansluiten.
Ten eerste komt de pin layout niet overeen, de pins bij midi zitten dichter op elkaar en ook verstuurt de FC-100 geen midi maar RRC, Roland's eigen protocol. Je kan de FC-100 alleen rechtstreeks aansluiten met tussenkomst van een Roland RMC-1, een converter die RRC omzet naar midi.
Kijk achterin de manual van de GP-16 naar de midi implementation chart, hierop kun je zien of de GP-16 ook Program Change commando's verstuurt. Als dat het geval is, dan kun je de GP-16 (met de FC-100) i.c.m. je Switchblade gebruiken.

harrie-beton
17 november 2014, 10:43
Dat bedoelt hij ook niet denk ik. De gp16 heeft midi out, kan deze niet de versterker aansturen?
Dus je kiest bank 1a en de gp8 seint dit via midi door naar de switchblade.

Rinze
17 november 2014, 11:14
Is die FC 100 dan niet gewoon de grotere broer van de FC 50?

dml
17 november 2014, 11:46
Dat bedoelt hij ook niet denk ik. De gp16 heeft midi out, kan deze niet de versterker aansturen?
Dus je kiest bank 1a en de gp8 seint dit via midi door naar de switchblade.

Misschien bedoelt FNaRK dat niet maar Rinze wel. Eén en ander is echt afhankelijk van of de GP-16 Program Changes zendt.
Heb even in de Midi Implementation Chart van de GP-16 gekeken en hij zendt inderdaad PC's dus het zou moeten werken.

Nee, de FC-100 is niet de grote broer van de FC-50. Sterker nog, de FC-50 kwam pas jaren na de FC-100.

harrie-beton
17 november 2014, 11:47
Ik had een GP8 maar dat was 23 jaar geleden LOL

FNaRK
17 november 2014, 12:11
Ik had een GP8 maar dat was 23 jaar geleden LOL

LOL
ik weet het, oud en bejaard apparaat. Veel plezier van gehad vroeger
En inderdaad: ik wil dat de GP16 aan mijn Switchblade doorgeeft dat 'ie moet wisselen van kanaal / preset. Die GP16 stuur ik dan toevalligerwijs aan met een FC100.

WillemdaGuide
24 november 2014, 13:58
Kan wel zijn dat je iets meet latency hebt dan wanneer je een midiboard direct op je H&K aansluit.

obiwanjacobi
25 november 2014, 19:12
Ik snap het niet. Je wilt een FC100 + GP-16 puur gebruiken als Midi Foor Controller? Waarom koop je dan niet een FC-200 of een Behringer FCB-1010 - of elke andere echte Midi foot controller?

Maar om je vraag te beantwoorden: Ja ik denk dat het wel gaat werken. Je kan de FC-100 op de GP-16 aansluiten. Er is een mogelijkheid om het selecteren van een Patch te koppelen aan het verzenden van een Midi Program Change (PC) op de GP-16. Zo te zien kan de Switchblade ook PC ontvangen om daarmee presets te schakelen.

[2c]
Marc

FNaRK
26 november 2014, 11:27
Waar het mij vooral om gaat is dat ik
-meer presets wil op mijn controller (de meegeleverde H&K controller heeft er maar 4 per bank)
-een volumepedaal
Ik heb inmiddels een Behringer 1010 gekocht, die werkt prima voor de PC. Alleen krijg ik daar de expression-pedals niet werkend, een probleem waar veel mensen mee zitten als ik Google mag geloven
Heb inmiddels ook mijn BOSS GT6 geprobeerd, werkt ook prima. Preset veranderen en het kanaal van de H&K veranderd mee. Plus een werkend volume / wah pedaal en weer een tuner zonder noodzaak voor een losse tuner ;-)
Maar ... luxe-probleem... nu ligt er weer een extra stroomkabel voor me op het podium. Altijd lastig om op de meeste podia een stroompunt te vinden voor op het podium

Dus, volgende poging: mijn aanwezige Digitech 1101 inzetten. Heeft tuner, en een midi-controller met phantom-power.
Als ik de handleiding lees moet het (net als bij de GT6) eenvoudig zijn om een PC mee te sturen naar de amp.