PDA

View Full Version : Pedal Board Bouwers in Nederland + Advies



minas
16 november 2014, 16:03
Goedemiddag allen,

Al een tijdje ben ik bezig met het samenstellen met een voor mij zo compleet mogelijk pedalboard. Nu heb ik zo goed als alle pedalen bij elkaar, op een volume/expressie pedaal na en wil ik alles netjes gaan monteren en bekabelen op mijn board.
Het pedal board moet uiteindelijk zo gebruikt kunnen worden dat hij voor een amp (zonder FX loop) kan, dat deels via een FX loop kan en dat stereo ook mogelijk is. Alles wordt aangestuurd middels een Musicomlab EFX III. Ik heb al veel zitten lezen en zitten prutsen en heb wel enige ideetjes, maar ik weet zeker dat hier mensen zijn die er veel meer verstand van hebben dan dat ik dat heb.

Tevens zit ik er ook aan te denken om het bekabelen, bevestigen, sommige instellingen, etc. te laten doen i.p.v. zelf, redenen hiervoor zijn dat ik bang ben dat ik het zelf doe ik door mijn gebrek aan kennis toch niet alles optimaal benut of zaken verkeerd/onlogisch aansluit. (Waar ik de volgorde van pedalen bedoel).

Amps waar ik hem voor gebruik zijn:
- Vox AC30 TB (zeer oude nog zonder fx loop)
- Brunetti Mercury Combo 2x12
- Bad Cat Mini II (oefen versterker)

Spullen die ik nu heb liggen:
- Pedalboard (afmetingen 100cm x 45cm)
- Kabel + pluggen (zowel recht als haaks, goed merk ben alleen even kwijt welk merk)
- Velcro
- Cioks Ciokolate (voed al mijn pedalen)

Pedalen:
- Musicom Lab EFX III
- Strymon Mobius
- Strymon Timeline
- Strymon Big Sky
- Van weelden Royal Overdrive
- Paul Cochrane Timmy
- Maxon TS 808
- Love 200lbs pedal Fuzz
- Barber tone press (compressor)
- Wahwah (Fulltone Clyde deluxe of Dr. No Holy Wahcamoly)
- Lehle Dual Sgos (split pedaal voor stereo, ook midi gestuurd)
- Expressie / Volume pedaal (moet nog worden aangeschaft, alle tips zijn welkom)
- Tuner

Weet iemand een goede pedalboard bouwer in Nederland (of België) die ook verstand heeft om te adviseren en bekijken welke mogelijkheden er allemaal zijn?

Alvast bedankt:)

Groeten Guido

Tristan
16 november 2014, 16:42
Adviseren weet ik niet, dat lijkt me altijd toch een beetje onzin eerlijk gezegd, hooguit qua MIDI sturing en programmering of iets dergelijks maar hoe je alles aansluit zou ik gewoon laten afhangen van wat voor jou het beste werkt en wat voor jou de gewenste sounds oplevert.

Ik kwam laatst op deze site, die verkopen volgens mij zo'n box die doet wat je wil (wel/geen fx loop, stereo, etc.): http://www.moonspinnercustomgear.com/

Maar ja, dat gelul over reverb achter distortion bijvoorbeeld krijg ik dan wel weer jeuk van, het is de gangbare manier om het te doen (daarbij dus ook niet zo'n hele bijzondere tip) maar andersom kan net zo goed prima werken al naar gelang de sound die je zoekt.

D3nnis
16 november 2014, 17:09
Dat wel/geen fx loop, moet dat schakelbaar zijn in presets, of laat je dat afhangen van de versterker waar je op dat moment over speelt? In dat laatste geval is een schakelbare jack socket genoeg toch?

Om het te laten doen:
Paul Lenders, de eerste naam die bij velen op zal komen, en op zich terecht, vakman.
Maar ik denk ook dat een zaak als Guitarking je kan helpen.
En zoals Tristan al schrijft, veel / alles kun je zelf.

tnijland
16 november 2014, 20:41
Ik zou denk ik zelf een goede multi-kanalen looper kopen zoals bijvoorbeeld de GigRig G2: http://www.thegigrig.com/acatalog/G2.html#SID=13

Je hebt dan alles voor elkaar (buffer, loops mono, loops stereo, midi, boost etc.) en kunt iedere denkbare combinatie maken. Zowel in de stompbox mode als in een preset multi-fx mode.

De kwaliteit is erg goed en degradeert de sound niet (heb zelf in mijn pedalen tijd de Gigrig 8 gehad)


Edit: Ikke een beetje dom geweest en heb over je Musicom looper heen gelezen. Oftewel... ik zou Paul Lenders inschakelen om er een prachtig board van te maken ;-)