PDA

View Full Version : Chapman Guitars op Thomann.de



obiwanjacobi
16 november 2014, 11:34
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in Chapman Guitars:


https://www.youtube.com/watch?v=D3uM9V4GTvg

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=chapman&bn=&gk=

[2c]
Marc

arcane
16 november 2014, 11:41
Chapman is goed bezig :)

jutter
16 november 2014, 12:31
Wat is er dan zo speciaal aan deze gitaren?

postbus31
16 november 2014, 13:13
Wat is er dan zo speciaal aan deze gitaren?

Geen idee. Zo op het eerste oog heel gemiddelde specs en niet opzienbarend duur of goedkoop. Middenmoot?

arjanb01
16 november 2014, 13:23
Vond er nooit wat aan, beetje Tele gitaartjes on steroids met humbuckers of high output pickups. Echt onderscheiden doen ze niet met het huidige aanbod. Nu ben ik al absoluut geen Tele fan maar er zullen vast gitaristen zijn die hier een harde boner van krijgen.

obiwanjacobi
16 november 2014, 15:15
Deze gitaren zijn grotendeels door de community ontworpen. Wat Chapman ook anders doet is dat er geen distributeur tussen zit. Elke winkel haalt de gitaren bij de fabriek (koreaans als ik het goed heb) en de marge die overblijft is deels voor de retailer, deels voor de klant. Je zou dus iets meer waar voor je geld moeten krijgen.

Hoeveel waar dat precies is weet ik niet. Er zijn vele uitermate positieve reviews te vinden maar zelf heb ik ze nog niet gezien/bespeeld.

Ik heb juist het idee dat ze zich wel van de meute onderscheiden door bepaalde design keuzes op de verschillende modellen - wat btw niet alleen T's zijn...

Duhsjaak
16 november 2014, 17:20
Ik heb de superstrat een maand of vier in huis gehad, net toen de productie een maand of drie in Korea was ondergebracht.
Het was een bijzonder goede gitaar voor de € 400,00 die hij toen kostte, met een redelijk sterke euro.

De push pull deed ook veel meer dan splitten; daarmee waren compleet andere schakelingen mogelijk ineens.
Een heel goed instrument. Heel veelzijdig inzetbaar.

En nu geen Andertons ertussen. Wat mij de betreft kan de vlag uit. Ik ben nog steeds geen fan van het hersenloze gedoe van de heer Chapman op YouTube, maar de gitaren zouden door deze deal wel eens vreselijk populair kunnen worden.
Ik vond het echt bang for the Buck.
Heel benieuwd hoe dit avontuur af gaat lopen.
Vriendelijke groet, Gus

arcane
16 november 2014, 19:55
Ik kijk altijd graag naar hun 'reviews', gewoon omdat het leuk is. Een beetje hetzelfde idee als top gear. Een autonprogramma, maar eigenlijk toch niet.

arjanb01
19 november 2014, 06:26
Helemaal niks mis met anderton's, alleen de zoveelste grote gitaar winkel. Probeert zich te onderscheiden in een kapotte markt, verder niet..... Ze hebben een giga keus in marshall, fender en Gibson. Maar tov bv Session weinig onderscheidend. Dan gaat het dus puur om prijs.

Duhsjaak
19 november 2014, 07:42
was der mis met andertons ???

Nou:
€ 12,00 in rekening brengen voor 'Continental delivery' en dan een pedaal leveren met een UK netstekker
Als je dan belt met de vraag of er misschien een foutje in is geslopen, stomweg zeggen dat ik maar een verloop stekker moet opscharrelen
De gitaar die ik gelijk erbij bestelde niet leveren, staat ook niks van in de factuur of zo
En als ik bel of er misschien een foutje is gemaakt zeggen dat ie tijdelijk niet leverbaar is
En dat ik wel merk wanneer ze hem gaan leveren
Maar dat ze geen idee hebben wanneer
En als de gitaar dan wordt geleverd, zit de beloofde gigbag er niet bij
En die gigbag heb ik een jaar later nog niet.

Dat allemaal in één zending. Moet ik nog uitleggen waar ze die gigbag kunnen stoppen wat mij betreft?
Gear4Music en GAK bewijzen wat mij betreft hoe dat ook kan in da UK.
Vriendelijk, communicatief. Simpel mailtje met uitleg en met de uitnodiging te bellen bij vragen. En klaar is Kees. Hoef ik me ook niet te ergeren.

Anderton's ben ik wel klaar mee, eerlijk gezegd.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
19 november 2014, 09:54
Gewoon lekker alles bij Bax bestellen, geen gezeik en gaat altijd goed!