PDA

View Full Version : London City terug?



TopRob
16 november 2014, 10:40
Ik kwam toevallig deze site (http://www.londoncity-guitars.nl/) tegen van London City Guitars & Amps. Kennelijk wil men dit NL-merk weer nieuw leven inblazen.

arcane
16 november 2014, 11:02
Volgens mij heb je een paar jaar gemist. Deze amps en gitaren zijn al jaren op de markt, gewoon onder de naam London City.

TopRob
16 november 2014, 11:21
Volgens mij heb je een paar jaar gemist. Deze amps en gitaren zijn al jaren op de markt, gewoon onder de naam London City.

Kennelijk heb ik iets gemist. Ik meende dat het merk/bedrijf al een aantal jaren failliet verklaard was en de gitaren nog uitsluitend via Marktplaats verkrijgbaar waren.

arcane
16 november 2014, 11:33
Verrek, volgens mij heb je gelijk. Nu je het zegt kan ik me inderdaad zo iets herinneren. Dan mijn excuses aan jou.
Dus het is een reboot van een reboot :p

Scip
18 november 2014, 18:54
London City was onderdeel van JIC Instruments wat een aantal jaren geleden failliet is verklaard. De gitaren die nu nog te koop zijn, zijn zover mij bekend is de overblijfselen van de partij van JIC. Kan natuurlijk zo zijn dat er nieuwe mensen met de naam de markt weer op gaan en het idee van goede (china made) gitaren voor weinig voort willen zetten. Prima gitaren voor het geld.

Harald
18 november 2014, 19:10
Vage site, staan iig nog geen produkten op. Of ze moeten ergens als easter egg verstopt zijn. Misschien dat ze eerst het vuurtje een beetje willen opporren of kijken hoe de reactie onder muzikanten is.

Swaag
18 november 2014, 20:39
Op de facebookpagina is nog activiteit. Er is daar in ieder geval iemand die vragen over LC gitaren beantwoord, en ik zie ergens staan dat "ze" met iets gaan komen gezien deze quote van 24 oktober: "London City Guitars & Amps We are alive and kicking,.......and we expect to be able to show what we were up to in the last few months within the next weeks. It is a huge step for us, forward indeed. Like holding a newborn in your hand, we keep quiet, are gentle and very aware of the fragility of it......."