PDA

View Full Version : Versterker voor op de flat



jojoblabla
14 november 2014, 14:25
Hoi allemaal!

Ik wil kijken voor een versterker voor in de flat. Ik heb al een marshall vs8280 in bezit maar die staat voornamelijk in de repetitieruimte. Voor thuis wil ik een goed klinkende (buizen)versterker die niet ervoor zorgt dat ik ruzie krijg met de buren :P Binnenkort wil ik misschien nog een multi-effect kopen zoals de line6 pod hd500x. Welke versterker raden jullie aan? Zojuist zag ik bijvoorbeeld een marshall ma50c. Iemand ervaring ermee?

Alvast bedankt!

Rick trodat
14 november 2014, 16:11
Het ligt er een beetje aan hoe gehorig jouw flat is. Ik bedoel daarmee dat buren ook een 1 watter op vol volume horen, zelfs een 0.5 watt. Als ik jou was zou ik gewoon voor een transistor gaan met headphones.
Mocht je per se een buizenamp willen dan klinkt die Vox AC4 ( 4 watt) errug lekker.

denis.hermans
14 november 2014, 16:12
50 watt lijkt mij wel wat (serieus veel) overkill om enkel op een flat te spelen....
Ik heb een blackstar ht 5 en daar kan ik wel mee uit de voeten op een flat maar dan moet je nog wel wat opletten.
Sinds kort heb ik een Kemper and I'm in heaven :crazyhappy:

Ben je absoluut zeker dat je een lampenversterker wil ?

Kakihara
14 november 2014, 16:49
Ik zou gewoon gaan voor een hoofdtelefoon bij de POD HD500

Buxtra
14 november 2014, 17:02
Wellicht dat een champ met een 6 inch speakertje wat is, maar dan heb je een 1 trick pony.

Tabula Rasa
14 november 2014, 17:23
Buizen moet je niet vanwege de mooie scheur nemen. Zelfs een 1 watter is erg hard wanneer ie lekker scheurt. Een goeie uitzondering ben ik nog niet tegen gekomen.

HaroldA
14 november 2014, 17:25
Alles met een mastervolume is geschikt. Zo heb ik thuis jarenlang op een 100W JMP 2203 gespeeld op een 4x12" en speel ik nu voornamelijk met een 50W Sovtek over een 2x12" omdat dat wat minder ruimte in beslag neemt.

Pepe
14 november 2014, 17:48
Het is niet zozeer een kwestie van watt maar eerder een goeie timing. Net ophouden als de buren de bezem tevoorschijn halen.

Want serieus, 5 watt heeft alleen het voordeel dat je hem nauwkeuriger zacht kan zetten dan een 100 watt master want zelfs die 5 watt is veel te hard voor flats.

jojoblabla
14 november 2014, 19:19
ah oke hahaha :P Misschien dat ik het multi-effect via de boxen van mijn laptop kan gebruiken

arcane
14 november 2014, 19:25
Dan zou ik eerder een paar pc-boxjes halen en die aansluiten op je multi fx

jojoblabla
14 november 2014, 19:39
Dat bedoel ik inderdaad. Sorry was nogal onduidelijk. Maar ik ga even op de effectencatagorie een topic openen voor de line6 pod hd500x

postbus31
14 november 2014, 19:55
Ik gebruik een Cube en die voldoet prima hier in de flat. De 80 genomen, niet voor het vermogen maar voor de 12" speaker :-)

arjanb01
14 november 2014, 21:08
Yamaha thr 5 of 10, 2x8" speakers, stereo, fx en 5 voicings. Ook kan je met cubase opnames via je pc maken. Genoeg voor je flatje 😉

jojoblabla
14 november 2014, 22:28
Had inderdaad naar die yamaha gekeken. Klinken zeer goed voor zo'n klein dingetje! Maar mijn focus gaat naar de effecten, omdat ik een nieuwe sound wil zoeken

telerocker
15 november 2014, 01:45
Zoom G5 plus headphones. Voor een budgetprijs heel veel goede sounds en features.

YannickH
18 november 2014, 00:01
door mijn werk woon ik 5dagen in de week op een appartement en ik heb de positive grid jamup plug gekocht.
ik speel nu gewoon over de ipad en headphones.
ik heb alle uitbreidingen gekocht en het is gewoon perfect voor mij.
die positive grid klinkt zo belachelijk goed dat ik mijn mesa dual rectifier, mesa 2x12 cab en de helft van mijn effectpedalen heb verkocht.
ik speel toch niet meer in een band dus ik zou echt niet weten waarom ik op de moment een amp zou nodig hebben.

zeker een checken! je kan er zoveel mee. elke amp dat je maar wil kun je cusomizen

telecastermaster
18 november 2014, 12:50
Zoom G5 plus headphones. Voor een budgetprijs heel veel goede sounds en features.


Second that. Ik zou zeggen Zoom G3, maar G5 is misschien nog leuker.

Marc Oblivian
18 november 2014, 17:40
Ik zou nooit op een flat gaan zitten. Veel te koud en winderig. Zeker in dit jaargetijde.

postbus31
18 november 2014, 18:31
Ik zou nooit op een flat gaan zitten. Veel te koud en winderig. Zeker in dit jaargetijde.

Op de flat kun je iig wel een flinke versterker gebruiken ;-)

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/18/eaabf1972087d6e2211352362eb8a0f7.jpg

Tabula Rasa
18 november 2014, 18:34
Dat zijn die debielen die ook in een gele duikboot zaten. Die waren gewoon gek.

Gearjunkie
18 november 2014, 19:14
deLuxe reverbs zijn dan aan te bevelen zie ik. Is Buckingham Palace ook een soort flat?
http://youtu.be/jaUsWfeULks


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

SloeGin
19 november 2014, 18:32
50 watt lijkt mij wel wat (serieus veel) overkill om enkel op een flat te spelen....
Ik heb een blackstar ht 5 en daar kan ik wel mee uit de voeten op een flat maar dan moet je nog wel wat opletten.
Sinds kort heb ik een Kemper and I'm in heaven :crazyhappy:

Ben je absoluut zeker dat je een lampenversterker wil ?

Heb je met een kemper ook niet het probleem dat deze redelijk luid moet om deftig te klinken?
Ik twijfel tussen een Yamaha THR10x, Fender Mustang III v2 of .... een voor mij onbetaalbare kemper setup :D

Ik zou inderdaad ook eerder richting modelling gaan dan lampenversterker. Zelfs 5 Watt is onnoemelijk hard voor een appartement.