PDA

View Full Version : Wie gaat er ook naar North Sea Jazz????



Lacrymosa
10 juli 2003, 18:01
Ik ga 3 dagen :razz: :razz: :razz:

nog meer jazz liefhebbers op et forum???

aanraders voor dingen die ik zeker moet gaan zien??

CheerS!!

e_lukather
11 juli 2003, 10:56
Ik zag gister een voorstukje op ned.3 vanaf 1200 uur ofzo.. wel heel koel... Marcus Miller Chick Corea (komt dit jaar met electric band FRANK GAMBALE) En Pat Meth. Ik zou er heen gaan maar tis vrij prijzig.. kmoet ff doorsparen voor mn nieuwe gitaar,... Maar idd een aanrader!


oow ja vorig jaar kwamen The New Cool Collectives... DIE WAREN STRAK!

Kijk op het prog. voor meer info.

V!N
11 juli 2003, 11:46
oow ja vorig jaar kwamen The New Cool Collectives... DIE WAREN STRAK!


Tegenwoordig in Club Panama in Amsterdam, puik stel.

e_lukather
11 juli 2003, 12:40
Ze speelden ook op Amersfoort Jazz... Toen hadden ze een nieuwe drummer. (niet dat het me boeit) Dikke blazers erbij...

Lacrymosa
11 juli 2003, 14:20
Al di meola was vorig jaar erg gaaf, en st Germain was echt super groovend

Ik ga dit jaar idd zaker ff naar chick corea en naar Pat Metheny

verder kijk ik wel waar ik binnen stap, zijn met een groep, paar dr van weten wel wat cool is

Maar blijkbaar zijn er niet veel forum mensen die ook gaan???

CheerS!!

Bates15
11 juli 2003, 15:45
Graag maar ik moet werken. Pat M is special guest en speelt met het metropool orkest. Paul Pouwers is de geluidsman. Was laatst bij hem in de studio.... Heel erg mooi. hele aardige man met veel kennis van zaken.

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 15:49
Ik kan jazz zeker wel waarderen maar ik ga niet naar north sea. Jazz is geen muziek waar ik de hele dag naar kan luisteren.

Harry
11 juli 2003, 15:55
er is meestal ook wel blues en soul. Een paar jaar geleden was het programma prima (o.a. Bo Diddley, Chuck Berry en Wilson Pickett), maar ik had mijn vakantie al gepland in die periode.

Negative K3 fan
11 juli 2003, 17:12
het is z o prijzig om daar heen te gaan, ik heb gisteren een preview gezien met onder andere marcus miller ofzo (bassist?) en een gaaf trio en metheny ofzo. Erg gaaf allemaal, maar erg duur (helemaal als je ook nog helemaal uit twente naar de n haag moet).

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 18:14
wat kost het dan?

e_lukather
11 juli 2003, 19:02
p/dag geloof 55 euro... EXCLUSIEF plus concert. Dat kost ook nog eens 15 euro. George Benson geeft een plus concert.. wel koel. Die hards gaan echt een heel weekend...

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 20:47
en is dat inclusief een of andere slaapplaats ergens? want anders valt het nog wel mee. Iets als pinkpop of lowlands is duurder.

e_lukather
12 juli 2003, 00:37
Dak boven je hoofd is vanaf 90 euro ofzo? en dat loopt op tot boven de 300 geloof ik. Een ruime gok maar tis echt niet goedkoop...

Lacrymosa
12 juli 2003, 12:11
Tja..........iuk woon in den haag, dus voor mij is et makkelijk, 10 minuten fietsen.........heheheh

maar gister was et echt te gek, hoop dat et vandaag minstens zo vet wordt..........

en zondag wordt zeker cool, Jesse van Ruller!!!!!!

en ik kan niet wachten tot ik Frank Gambale kan zien met chick corea

CheerS!!

e_lukather
12 juli 2003, 12:41
mn neef werkt op Schiphol... hij heeft ze allemaal gezien. En handtekeningen voor mij gevraagd :-D

Lacrymosa
12 juli 2003, 14:18
cool

dr staat in de kelder ook een Ibanez Metheny te wachten op de handtekeking van Pat

super mooi ding, alleen jammer van die achterlijke cutaway boven de hals

CheerS!!

e_lukather
12 juli 2003, 15:21
wel een vette gedachte dat al die instrumenten van de artiesten op schiphol in 1 kamer zijn opgeslagen.. :sssh:

Ic3gl0vE
12 juli 2003, 18:39
Chick Corea zou ik ook wel eens willen zien... dat is echt een levende legende.

Lacrymosa
13 juli 2003, 13:40
Gister naar Pat Metheny en Jesse van Ruller wezen kijken, ik heb dan wel 1 uur zitten wachten, maar het was het dubbel en dwars waar, damn wat een gitaristen........zo fucking goed!!

CheerS!!

V!N
13 juli 2003, 15:41
eh .. FUCK !

Heeft iemand hier misschien vrijdag Pat nog opgenomen ? Ik heb gister wel opgenomen en vanavond weer, maar ik mis vrijdag.

Ik heb het direct vanaf de radio-kaart op de HD gezet, dus perfecte kwaliteit. Iemand misschien ruilen ? Pat van zaterdag en zondag tegen een bruikbare opname van vrijdag ? Ik heb ook Wynton Marsalis en wil ook Chick later vandaag nog hebben.

groetz,

V!N

V!N
13 juli 2003, 15:43
Juist, ik bedoel hierboven dus eigenlijk radio he :)

basswasp
13 juli 2003, 17:16
het is z o prijzig om daar heen te gaan, ik heb gisteren een preview gezien met onder andere marcus miller ofzo (bassist?) en een gaaf trio en metheny ofzo. Erg gaaf allemaal, maar erg duur (helemaal als je ook nog helemaal uit twente naar de n haag moet).
Marcus Miller ofzo?!?!?!? :x :x
Jij moet echt dringend opnieuw opgevoed worden, Miller is één van de belangrijkste bassisten op dit moment...

Overigens kan ik niet naar NSJ, de rest van 't gezin is op vakantie en wil niet dat ik al te grote uitstapjes ga maken...

V!N
13 juli 2003, 18:30
en .. FUCK ! alweer, geen Pat op de radio vandaag :(

gehannes ..

Maar geen liefhebbers die zo ver gaan dat ze iets opnemen ?

Lacrymosa
14 juli 2003, 09:03
Ik op zondag avond nog even naar de Cd stands, ik de nieuwe CD van Jesse van Ruller kopen, staat ie 5 minuten later aan de bar een biertje te drinken, dus nu heb ik een gesigneerde CD van Jesse van Ruller....


Verder was de Chick Corea alectric ban nie echt heel erg super, ik vond het iets te veel gepriegel

CheerS!!

Negative K3 fan
14 juli 2003, 15:58
het is z o prijzig om daar heen te gaan, ik heb gisteren een preview gezien met onder andere marcus miller ofzo (bassist?) en een gaaf trio en metheny ofzo. Erg gaaf allemaal, maar erg duur (helemaal als je ook nog helemaal uit twente naar de n haag moet).
Marcus Miller ofzo?!?!?!? :x :x
Jij moet echt dringend opnieuw opgevoed worden, Miller is één van de belangrijkste bassisten op dit moment...

that says it all :p

V!N
16 juli 2003, 22:25
Is er nou echt niemand in de zaal die vrijdat Pat Metheny heeft opgenomen van de radio ? :(

Ik heb als ruilmateriaal:

Wynton Marsalis
Chick Corea (een met band, een solo)
Candy Dulfer

En buiden Northsea van dit jaar om misschien nog wel interessante dingen van Jan Akkerman, Chuck Mangione en meer Wynton Marsalis.

groetz,

V!N

Lize
20 juli 2003, 12:24
Lacrymosa, ik heb ze ook gezien, Jesse en Pat Metheny. Was wat mij betreft het meest waanzinnige concert van het hele weekend (en dat terwijl ik niet eens zo vreselijk van gitaar hou, word ik nu afgeschoten? 8-) ) Maar wat was dat moooooooi.

Verdere hoogtepunten voor mij: King Crimson, Richard Bona, Beady Belle, Kindred, Gonzalo Rubalcaba, Randy Brecker. De Jesse van Ruller-group had ik ook graag willen zien (zijn vorige cd is trouwens ook gaaf, ik geloof dat die Catch heet) maar ik had verwacht dat Pat Metheny met Michiel Borstlap heel gaaf zou zijn (dat was tegelijk). Het eerste nummer (met een strijkkwartet erbij) was ook te gek, maar daarna kwam die houthakker van een Hans Eikenaar erbij, en ik heb me zo staan ergeren aan die vreselijk ongenuanceerde breaks dwars door Pat's waanzinnige mooie themaatjes heen dat ik weggegaan ben.

Maar het was weer leuk, volgende week weer, wat mij betreft :)

En o ja, wat de prijs betreft, het is wel een hoop geld (135 euro voor 3 dagen) maar je kunt per dag zeker 4, zo niet 5 concerten zien, en dan ook nog eens van mensen die je anders niet snel zult zien. Da's dus ongeveer een tientje per concert, en dat vind ik dan weer best meevallen.

Thomasvv
23 juli 2003, 13:07
Ik had (wederom) vrijkaarten, nu voor zaterdag. Heb genoten van King Crimson (stond ook vooraan, altijd leuk :D) verder heb ik vooral rondgedoold.. het was VEEEEELS te druk :( Wel in de Statenhal Van Morrison gezien (met Solomon Burke :D) en Bonnie Raitt, ook een stukje Buena Vista Social Club. Verder gewoon rondgekeken, maar nogmaals, het was ZO friggin druk dat je eigenlijk je kont niet kon keren...