PDA

View Full Version : cort gitaren



iam
10 juli 2003, 16:23
heeft iemand de cort g 250 p
met piezobrug al geprobeerd of weet iemand er wat meer over...
list price op cortsite is 550$

wordt die hier ook verkocht?
lijkt me een betere keuze dan de solidac van godin (ik zoek zéker een SC in de neck)
en ook de 3-way switch om te schakelen tss piezo en/of magnetic sounds die de cort bied is niet aanwezig op de godin

http://www.cort.com/guitars/g_models/specs/g250p.html

http://www.cort.com/guitars/g_models/index.html
hier staat ie rechtsonder

Neals
10 juli 2003, 16:25
Cort maakt goede gitaren, komen uit de zelfde fabrieken als ibanez korea, maar het model is zoooooooooooo lelijk, lijkt op een zaagfout in de fender fabriek

iam
10 juli 2003, 16:26
ik vind het model mooier dat een gewone strat (plz don't kill me)
maar ja dat is dus gewoon mijn mening
een beetje kruising tss strat en jazzmaster/jag

en naar mijn weten heeft fender (nog) geen model met piezo
en dát zoek ik dus

ReinoutV
10 juli 2003, 16:49
Doen. Ik heb zelf 3 gitaren van Cort, stuk voor stuk heel erg fijn. De hals is ook lekker neutraal, iets dikker dan die van een fender, maar weer iets handzamer dan die van een Gibson. Probeer hem gewoon een keer uit. Volgens mij hebben ze bij Guitar Center in Wierden wel zo'n model (of iets wat er op lijkt) hangen, dan kan je hem eens uitproberen en daarna altijd nog bestellen of iets. Succes ermee.

roppie
10 juli 2003, 16:56
bij waveworld hebben ze ook verschillende corts hangen, 'k heb daar zelf een g255 gekocht, erg fijne gitaar. En 'k vind 'm eigenlijk ook mooier dan een echte strat

green_day
10 juli 2003, 18:23
lelijke dingen zeg! maar niet echt duur.. die headstock is trouwens wel echt heel erg lelijk! :D

iam
10 juli 2003, 21:45
ik vind die met piezo maar geiler en geiler worden hoe meer ik haar bekijk :)

weet iemand waar ze cort in belgie verkopen?

ohja andere corteigenaars mogen zich ook melden en ervaringen spillen

en verwijt me nu niet van wisselvalligheid, ik heb gewoon soms gas attacks...

eerst waren het epi les pauls (volledig in de kast geschoven wegens niet passen op mn fender twin versterker)
dan shamray (voorlopig in de kast geschoven wegens 2de zit en niet kunnen werken)
dan godin (ook 2dezit)

en nu cort
amai die met piezo is GEIL (jammer dat er alleen sunburst is, alhoewel die seetrough finish wel mooi is)

iam
10 juli 2003, 21:48
maar ie is nog altijd niet goedkoop :cry:

http://www.musik-direkt.com/cgi-bin/cgi-bin/mdid/nph-deimosos.exe?DetailSheet=218&CC=0&

Timmer
10 juli 2003, 21:55
Hmm... die g250p met piezo weet ik zo 123 niet te vinden.

Ik heb (een tijdje terug, dus mijn info kan wat outdated zijn) eens een mailtje naar Waveworld gestuurd en kreeg hierop dit antwoord:



Wereldwijd zijn deze gitaren erg populair door de a-merken hardware en electronica, en de lage prijs. Helaas heeft de importeur daardoor niet altijd alle modellen en kleuren in huis. Hier heb je de prijzen:

G250 299 euro Mighty Mite pickups
G254 299 euro
G255 299 euro EMG pickups
G260 440 euro hotrail humbuckers
G290 699 quilted top Seymour Duncan

In Culemborg hebben we de twee laatste modellen in huis. De goedkopere modellen komen eind deze week (morgen) of begin komende week weer binnen.


dus ze hebben daar vaak niet alles. Niks piezo :( Hoe belangrijk is dat voor je?

Heb zelf een Cort Mirage 520 en daar ben ik zeer over te spreken. Kwaliteit is dus wel dik in orde. Daar zitten ook mightymites op (net als de g250) maar dan 2 humbuckers (splitsbaar). Lekker vette rockgitaar

Die g290 en g260 zijn ook wel de moeite van het overwegen waard, maar geen piezo...

iam
10 juli 2003, 21:59
wel die piezo vind ik toch wel redelijk (lees: héél) belangrijk

weet nog niet goed wat ik wil gaan spelen (meestal wat softere rock met wat hardere stukken in, fingerpicking ook... dus lijkt me een SSH met piezo pretty versatile en geschikt voor dat soort rock)

correct me if i'm wrong

iam
13 juli 2003, 19:26
niemand heeft nog een cort gitaar?

bert k
13 juli 2003, 20:07
Geen idee of ze goed zijn, maar ik vind ze MOOI!

Fuhgawz
14 juli 2003, 12:49
Ik ben ook in het bezit van een Cort gitaar, en wel deze (http://www.haworthguitars.com.au/guitars/cort/guitars/s2600.htm), maar dan in het doorzichtig rood. De Hot Rails elementen vind ik echt geweldig, en die roller nut is echt handig met stemmen. Ook de hals ligt erg goed in de hand. Deze heb ik 2e hands gekocht voor 225 euro. Echt een koopje als je ziet wat er allemaal opzit.

iam
14 juli 2003, 14:25
je bedoelt deze?

http://users.pandora.be/iam/cort.jpg

ik denk dan dat 225 idd een koopje is

Timmer
14 juli 2003, 19:59
Alleen wordt de S serie niet meer gemaakt, helaasch...

De nieuwe hotrails-gitaar van Cort is de g260 (nieuw 440 euro) of je moet toevallig 2ehands tegen zo'n s2600 aanlopen natuurlijk. Jammer dat de non-USA modellen van de cort site zijn gehaald anders kon je hem op de cort site bekijken. Mooie gitaar met hele goeie specs.

roppie
14 juli 2003, 23:29
nou die s is zo goed als dezelfde gitaar als de g-serie alleen de kop is anders.