PDA

View Full Version : oud nieuw



gypsy
11 november 2014, 11:35
Dag, ik ben Raymond (gypsy) en waarschijnlijk een rariteit hier op het forum gezien mijn inmiddels opgelopen leeftijd van 55 jaar. Sinds een tiental jaar maak ik foto's van concerten en altijd geboeid geweest door het muziekspel van jawel gitaristen in het bijzonder. Zo'n kleine twee jaar geleden kocht ik voor de grap een gitaar bij Lidl voor 49 euries, eigenlijk eerder puur voor de decoratie. Maar gedreven door nieuwsgierigheid jawel toch maar eens op gaan tokkelen en ja enkele maanden later kocht ik een Fender cd 140 sce en speel nu elke dag een beetje, met als hulpbronnen boeken uit de Bib (gitaar spelen voor dummies) en you tube.

Ja lieve mensen concerteren zal er wel nooit van komen :rockon: maar misschien vind ik hier een beetje steun, hulp, en aanmoediging om.... want ooh soms wil ik die gitaar door het raam flikkeren! Ik vraag me eigenlijk af of ik ooit een beetje behoorlijk zal kunnen spelen want misschien zijn mijn vingers al wat stijfjes en niet meer zo snel en loont het nog de moeite vraag ik me vaak af, maar ik vrees dat ik al ben besmet door het microob.
Ik heb eigenlijk veel vragen maar ik ga er jullie niet mee lastig vallen ik ga het proberen zelf een beetje uit te zoeken. Wel heb ik nu al een directe vraag voor de aanschaf van een kleine versterker maar ik ga het forum komende dagen uitpluizen waar ik met die vraag terecht kan
Bedankt voor het lezen. En help is er nog toekomst voor mij?? :???:

grayfink
11 november 2014, 12:51
Hoi Raymond, welkom op dit forum. Ik ben 50, kan er na 35 jaar spelen nog steeds niet veel van, maar dat is niet relevant.
Als je er maar plezier in hebt.
Leuke van de gitaar is dat je nooit bent uitgeleerd, hoe goed je ook bent.:)

gypsy
11 november 2014, 18:02
:ok: Bedankt .

budje
11 november 2014, 18:27
misschien een ouwe lulllenforum erbij maken?

grapje :) welkom!

gypsy
11 november 2014, 18:51
:gitarist: Dank je. De looks van Mick Jagger heb ik al bijna, nu nog leren spelen;-)

D3nnis
11 november 2014, 19:21
Kan Mick jagger eigenlijk gitaar spelen? Zo nee, dan ben je beter in gitaarspelen dan hij, of zo :D

gypsy
11 november 2014, 19:31
Oeps! :seriousf:

MikeD
12 november 2014, 09:32
Welkom Raymond je bent waarschijnlijk niet de enige O.L. hier…. het wemelt van de vijftigers en bovendien.. de duvel is oud. Jong van geest is belangrijker. En behoorlijk spelen.. ach ook dat is relatief.. zie de ontboezeming van grayfink….

gypsy
12 november 2014, 18:28
Bedankt, ik ben jong van geest ( maar het kan ook zijn dat ik aan het verkinderen ben ;)) en fotografeer regelmatig met een collega fotograaf van 65 jaar de hardcore scène van Luik, punk en metalconcerten ;-) Dus mensen die denken dat 50plussers O.lullen zijn hebben het wel degelijk verkeerd.
:cooler:

Picazzo
13 november 2014, 12:33
Zit zwoat in zelfde schuitje, ben gepassioneerd door het instrument en probeer het al zeer lang. Pas de laatste 2 jaar ben ik er intensiever mee bezig en lukt het al beter, maar toch, gestaag en traag. Ik neem mezelf voor binnen 10 jaar als ik zestig ben toch eens een klein performanceke te doen in een café of zo, dat is zowat mijn ambitie :)