PDA

View Full Version : Orange Tiny Terror?!



M@rtijn
7 november 2014, 21:02
Goedenavond iedereen,

Al een tijd ben ik aan het kijken naar een nieuwe versterker en vandaag heb ik ook echt een reden om iets nieuws aan te schaffen (oude niet zo geweldige Marshall Valvestate head is overleden). Nu ben ik al een hele tijd aan het kijken naar een Tiny Terror en ik vroeg me af of jullie mij deze aan raden of juist niet en waarom. Waarvoor ik de Tiny Terror wil gebruiken is voornamelijk stevige rock in band vorm, van lichte crunch tot flinke overdrive.

Hierbij heb ik eigenlijk twee vragen. Ten eerste vraag ik mij af of zo'n 15 watter het gaat trekken in band vorm. We spelen niet achterlijk hard en clean heb ik niet nodig (spelen altijd wel met een lekker randje en anders draai ik m'n volume wat terug), dus zou hij dat trekken? En ten tweede, hoe goed pakt hij pedalen in front en dan met name overdrive pedalen om hem flink te oversturen? Ik heb een Mercury Box en vind dat echt een geweldige overdrive dus als hij daar goed mee overweg kan zou super zijn. Ik speel overigens op een Les Paul of een Korina Explorer met beide een Seymour Duncan Hotrodded set. De Tiny Terror mag gaan blazen voor een 2x12 met V30's.

Alvast bedankt voor de tips!

Gr. Martijn

MWB
7 november 2014, 21:44
Volume zal voor crunch en overdrive in bandverband geen probleem zijn. Ik weet echter niet hoe die op pedalen reageert..

telerocker
7 november 2014, 21:55
Een Orange kan een beetje kieskeurig zijn als het om pedaaltjes gaat. Kwestie van uitproberen. Ik zou trouwens ook de OR15 testen. Volume is geen issue als je geen clean speelt. 15 watt produceert nog een behoorlijk bak herrie.

M@rtijn
7 november 2014, 23:19
Ah oké goed om te horen. Die OR15 lijkt mij ook interessant, als ik de mogelijkheid krijg die te testen zal ik die ook meenemen. En over de kieskeurigheid van pedaaltjes, is het niet zo dat elke versterker een bepaalde "voorkeur" heeft en de een beter klinkt dan de ander of zijn er echt wat (boutique) pedalen bij die gewoon ruk klinken op bijvoorbeeld een Tiny Terror en op een ander geweldig?

MWB
8 november 2014, 07:49
Heb zelf een OR15 en dat is wel een aanrader. Zelf gebruik ik voornamelijk een TS9 om de overdrive wat te boosten voor solos e.d., en dat gaat erg goed. Een RAT vind ik er dan weer wat minder op klinken, heb het idee dat ie soms wel wat kieskeurig is. Maar beste optie is dan om inderdaad te gaan testen, ook met Mercury Box als je die goed wilt laten klinken.

Brum
8 november 2014, 11:50
Probeer de Orange TH30 ook 's. Is wel wat duurder, maar kost je ook geen nier en komt zeker wel boven de band uit. Vond ik pesoonlijk ook volwassener klinken dan de Tiny Terror en wat minder fizzy.

scabiosa
8 november 2014, 11:58
Voor mij is 15 watt niet voldoende in bandverband. Je bent wel hoorbaar maar net niet genoeg om écht te knallen...
Wij spelen wel behoorlijk luid moet ik zeggen

Ik vond die OR15 heel erg schel klinken persoonlijk... ik vind die ibanez tsa15 head wel lekker. Veel warmere klank dan de OR15 en een stuk goedkoper.... en kan clean tot op het eind
Die ingebouwde tubescreamer is ok voor wat drive... maar de tsa15 slikt een muff probleemloos, en dat is een grote plus mijns inziens

M@rtijn
8 november 2014, 12:21
Thnx voor de reacties! Zal het allemaal meenemen, ik heb ook de mogelijkheid om een Dual Terror te testen en ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar die fat channel. En die DT heeft dacht ik ook 30 watt dus ook wat meer power.

MWB
8 november 2014, 12:52
Dat schelle van de OR15 herken ik er niet in. Maar kan ook afhankelijk zijn van het cabinet eronder natuurlijk, heb er zelf een 1x12 v30 onder staan.