PDA

View Full Version : H&K Tubemeister 18 in band?



pasqual
7 november 2014, 10:35
Er staan regelmatig Tubemeister 18 te koop op Marktplaats. Is deze top bandwaardig of komt ie 'ballen' te kort om een beetje mee te kunnen in de oefenruimte? Blijft hij een beetje clean of breekt ie erg vroeg op? Anders misschien toch nog even doorsparen voor de 36 top......

Remork1970
7 november 2014, 11:44
Tja, hangt erg van de band en muziekstijl af he?
In een beschaafd muzikaal arty farty gezelschapje zal 'ie wellicht wel mee kunnen. Ben je echter lid van een death metalformatie welke totale destructie van de aarde d.m.v. muzikaal geweld nastreeft, dan is het niet de meest voor de hand liggende keus.

MWB
7 november 2014, 12:45
Heb zelf een OR15. Die redt het misschien net helemaal clean op bandvolume, heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Maar randje of volle overdrive doet ie uitstekend. Valt veel te regelen met de volumeknop op je gitaar. Maar dan is het inderdaad afhankelijk van het muzikale genre.

Ruud313
7 november 2014, 13:00
Tja, hangt erg van de band en muziekstijl af he?
In een beschaafd muzikaal arty farty gezelschapje zal 'ie wellicht wel mee kunnen.

In een beschaafd muzikaal arty farty gezelschapje ben je naturlijk aan je stand verplicht om over een vintage '66 AC30 of zo te spelen...

pasqual
7 november 2014, 13:34
Geen arty farty gezelschapje;) of een dead metal ensemble:soinnocent:....gewoon stevige rock. Qua volume geloof ik best dat 18 watt hard genoeg gaat maar het mag natuurlijk wel een beetje vol klinken.

Remork1970
7 november 2014, 14:09
Zou ik op safe spelen en voor de 36-Watter kiezen. Die kan je toch ook nog downscalen qua vermogen als dat toch wat teveel power blijkt meen ik?

Remork1970
7 november 2014, 14:11
In een beschaafd muzikaal arty farty gezelschapje ben je natuurlijk aan je stand verplicht om over een vintage '66 AC30 of zo te spelen...

Ja, want een amp met blauwe neonverlichting is zσσσσ space age 2000 's!

pasqual
7 november 2014, 14:54
Zou ik op safe spelen en voor de 36-Watter kiezen. Die kan je toch ook nog downscalen qua vermogen als dat toch wat teveel power blijkt meen ik?

Dacht ik ook al een beetje aan. Even wachten dan tot ze massaal op Mp worden gedumpt;)

Speeddemon
3 december 2014, 01:43
deze al gelezen?
Speedy's TM18 Review (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149296-Hughes-amp-Kettner-Tubemeister-18-Review!)

pasqual
3 december 2014, 22:44
Net gelezen Speed. Bedankt, mooie review!:ok:
Is zeker behulpzaam. Ik twijfel alleen of ik niet beter meteen voor de TM 36 moet gaan.
Ach, eigenlijk twijfel ik niet: Ik heb alleen nu niet het juiste budget voor de 36:(