PDA

View Full Version : Onderweg: HNAD - Hughes and Knetter Switchblade 100



FNaRK
5 november 2014, 15:31
Onderweg as we speak:

http://az58332.vo.msecnd.net/e88dd2e9fff747f090c792316c22131c/Images/Products712-1200x1200-508014.jpg

:rockon:

CHANNELS Clean, Crunch, Lead, Ultra
POWER 100 Watts
POWER AMP 4 x EL34
PREAMP 2 x 12AX7
TSC Ja
EFFECTS LOOP serial/parallel, switchable
REVERB Digital Spring Reverb
MULTI-FX Tap-Delay, Modulation (Chorus, Flanger, Phaser)
MIDI In, Out/Thru
FOOTSWITCH FSM-432 MK II (included)
SWITCHING FUNCTIONS Presets
SPECIAL FEATURES PRN pots
SPEAKER OUTPUTS 1 x 4 Ω, 1 x 8 / 2 x 16 Ω, 1 x 16 Ω
DIMENSIONS 750 x 270 x 255 mm
WEIGHT 18,2 kg

Rinze
5 november 2014, 19:17
Nice! Ik heb de 50 watt combo, te gek ding. Ik hoop hem binnenkort met de band uit te kunnen proberen maar onze kast in de oefenruimte is helaas vol...

YannickH
5 november 2014, 19:24
goeie vriend van me heeft de combo versie.
helaas alleen maar miserie mee gehad.
lampen stuk, altijd volumedrops enzo. verschillende keren weggeweest naar een ampdokter en heeft nooit iets uitgehaald.
hopelijk heb jij meer geluk

arjanb01
5 november 2014, 20:30
Kan dat niet gelegen hebben aan het feit dat die goeie vriend van jou de volumes van z'n presets en mate van effecten niet helemaal lekker programmeerde? Dit heb ik over de switchblade namelijk nog nooit gehoord.
Kregen in allerlei tests altijd hele goeie recensies.

YannickH
5 november 2014, 21:59
dat was het grote probleem.
zijn presets resette elke keer als hij de amp gebruikte.

Ace 1.15.19
6 november 2014, 01:27
Ik heb de 100 watt combo. Geweldige versterker, eerlijk waar. Kan werkelijk įlles wat je je maar kan bedenken. Heb de mijne al een tijdje te koop staan maar tweedehands is er absoluut geen vraag naar. Er staat ook al minstens net zo lang een 50 watt combo op Marktplaats, zo niet langer. Belangrijk punt: bij mij mist de footswitch en die heb je bij deze amp echt wel nodig. Desondanks een super uitgebreid ding met een dijk van een sound.

Veel plezier ermee! Maar dat komt ongetwijfeld in orde. Met deze amp lijkt het net alsof je kan toveren.

FNaRK
6 november 2014, 11:56
Deze 100W top stond ook al heel lang te koop bij een muziekhandel, verkoopprijs toendertijd meer dan €1000.
Ze waren al gezakt naar 700, en ik heb 'm uiteindelijk voor een nog veel lager bedrag gekocht. Dus een praktisch nieuwe top ;-)
Met uiteraard wel de footswitch, redelijk essentieel voor gebruik met deze top

marter544
6 november 2014, 12:04
Cool, ik heb ook meerdere keren naar die head gekeken! Ik ben heel benieuwd, beetje het onbekend maakt onbemind verhaal.

Rinze
6 november 2014, 12:42
In plaats van de footswitch (die ook los te koop is) kun je de Switchblade ook gewoon aansturen met een midi-pedaal. Voor vijf tientjes een tweedehands FC-50 erbij en klaar is Kees. Of Jan.

Bij Tools 4 Tones staat een 100 watt Switchblade top te koop voor 575 euroinclusief footswitch. Mijn combo heb ik inclusief flightcase ook belachelijk goedkoop gekocht, al scheelde het wel dat de eigenaar drie dagen na de verkoop emigreerde en dus echt van al zijn shit af moest.

Alex Lifeson heeft een aantal jaren Switchblades gebruikt, ik weet eigenlijk niet of er meer bekende gitaristen over spelen/speelden. De "opvolger" van de Switchblade, de Coreblade is wat meer op metal gericht en wordt vrij veel gebruikt.

De Coreblade is ook weer iets verder op digitaal gebied: je kunt er bijvoorbeeld een usb-stick in prikken en zo je instellingen kopiėren en die in een andere Coreblade importeren, handig voor vliegende bands. Nu heeft H&K de Grandmeister die nog weer een stuk verder gaat qua programmeerbaarheid, bij de Switchblade kun je helaas niet met cc's effecten aan en uit zetten. Met een extra tweevoudige footswitch naast de gewone kun je wel de reverb en de fx-loop aan en uitzetten. Boost in de loop, heb je een instant soloboost op al je geluiden.

FNaRK
11 november 2014, 13:55
holy shit

:crazyhappy:

Dat ding gaat hard .... eigenlijk te hard voor in de oefenruimte (waar we best behoorlijk stevig staan te raggen)

Rinze
11 november 2014, 15:22
Hij kan ook zacht, toch? Die combo van mij klinkt op huiskamervolume ook prima.