PDA

View Full Version : Welke geïsoleerde voeding / stroomverdeler / powerbrick /



Toaster
5 november 2014, 10:13
Hallo,

Op dit moment heb ik een T-REX Fueltank Junior. Fijn apparaat doet het perfect. Onverwoestbaar en zeer betrouwbaar.

Echter. Een 9 volt uitgang is "maar" 120mA. Dit geeft dus een beperking van het gebruik met een daisy chain.
Bij teveel pedalen op 1 uitgang krijg je een brom. (het opgeteld aantal mA per pedaal overstijgt de capaciteit van de uitgang)

Ik gebruik maar acht pedalen, in de toekomst denk ik er nog 3 bij te willen plaatsen. Theoretisch moet het lukken met de Fueltank Junior, ik zou dan op elke uitgang een Daisy chain moeten hangen waar vijf stekkertjes aan hangen. Waar ik vervolgens maar 2 of 3 pedalen aanhang zodat ik onder de opgegeven 120 mA per uitgang blijf van de Fueltank Jr.

Maar ik zou zelf liever per uitgang 1 pedaal willen hangen. En als laatste redmiddel een Daisychain.

Dus de vraag luidt:
-Welk apparaat biedt mij zoveel mogelijk geïsoleerde uitgangen, of
- Welk apparaat biedt mij zoveel mogelijk geïsoleerde uitgangen met per uitgang een hoog mA (bijvoorbeeld 500mA)

Jullie antwoord hoeft natuurlijk niet een nieuw pedaal te zijn, maar maar mag mij ook wijzen op een slimmer gebruik van de Fueltank Jr. ;)

chris-tian
5 november 2014, 21:02
ik zat onlangs ook te zoeken naar een passende voeding voor alle pedalen.
er zijn natuurlijk zat verschillende te vinden maar the genetator (http://www.thegigrig.com/acatalog/Power.html)van the GigRig vond ik wel briljant.
Kunt er alles op aanpassen en zoveel uitgangen aan zetten als je wilt.
Er zijn verloop stukjes voor pedalen die ALLEEN op batterij kunnen, zodat deze ook door de voeding mee worden genomen.
Omvormers voor pedalen die op andere voltages werken, etc etc

Niet goedkoop, maar mocht je uit willen breiden hoef je dus alleen maar een extra verloopstuk te kopen

hessepes
5 november 2014, 21:13
Ik heb een voodoo lab pedalpower 2 waar ik 8 pedalen op heb: 1 pedaal op 18 volt (gebruikt 2 ingangen) en een zoom multistomp die 400 mA nodig heeft(gebruikt er ook 2). M.b.v. speciale kabeltjes kon ik dat allemaal op 1 voeding krijgen.

In deze thread (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?166818-Auxiliary-output-van-Pedalpower-2-gebruiken/page2) zie je de onderkant van mijn board.

HaroldA
5 november 2014, 21:39
De PP2+ is een hele mooie voeding, jammer dat hij het formaat van een schoenendoos heeft.

Ik heb een Cioks DC8. Als ik nu een nieuwe voeding zou moeten kopen zou het een DC10 worden.

phx
6 november 2014, 14:56
Heb zelf trex chameleon. Superding, nooit problemen. Geen ruis, brom of ondervoedingsverschijnselen :0
Bovendien toffe kleur: groen :)

Toaster
6 november 2014, 22:20
Ik denk dat het de chameleon wordt.
5 x 300 mA dat moet toch wel de truc doen.
en dan nog 3 extra uitgangen met diverse voltages.

whoosh
6 november 2014, 22:52
Ik heb een Cioks DC8. Als ik nu een nieuwe voeding zou moeten kopen zou het een DC10 worden.

Alweer anderhalf jaar de DC10 in mijn pedalenbakje zitten, perfect ding!