PDA

View Full Version : Diezel Lil' Fokker



Brum
4 november 2014, 18:52
Nieuwe Diezel en betaalbaar ook nog 's (€1599,-):


http://www.youtube.com/watch?v=rDc7-aaoCsc

Twee-kanaals, niet teveel knopjes, lijkt desondanks veelzijdig, ik ben wel benieuwd naar deze versterker.

arjanb01
4 november 2014, 19:43
Is al bijna een jaar op de markt.
Leuke amp, alhoewel ik de beste diezel de Einstein vond, die was te gek, jammer dat ze die uit productie genomen hebben.

Brum
4 november 2014, 19:47
Ik denk dat je in de war bent met de D-Moll. Deze staat in de nieuwste Gitarist en is nog maar net op de markt, voor zover ik weet.

telerocker
4 november 2014, 19:57
Diezel Schmidt lijkt mij een mooie amp.

arjanb01
4 november 2014, 20:07
Ik denk dat je in de war bent met de D-Moll. Deze staat in de nieuwste Gitarist en is nog maar net op de markt, voor zover ik weet.

Klopt, je hebt helemaal gelijk!
Toch de lil' fokker es checken, maar ben wel bang dattie in hetzelfde straatje hangt als de evh iii.

Brum
4 november 2014, 20:28
Ik zie een nieuwe trent aankomen, of die is er wellicht al. Veel hippe, duurdere merken komen ineens met gestripte versterkers. Geen midi gedoe en zo veelzijdig mogelijk met het liefst twee kanalen. Ik mag deze ontwikkeling wel.:)

Max W. De Vries
5 november 2014, 12:54
Tof ding wel. clean doet niet veel bijzonders maar dat zal vooral aan die Strandberg met EMG's liggen vermoed ik. Benieuwd wat een goeie LP of PRS op dat kanaal doet.

Intradesting, ik zou er wel eens een willen testen. Weet iemand een winkel in de Randstad die deze heeft/krijgt?

Misery Signals
5 november 2014, 18:22
Super vette amp. Mooie clean en vet distortion kanaal. Meer moet dat niet zijn als simpele amp. Is al van voor de zomer op de markt hoor, guitar candy had hem snel.

Marc Oblivian
6 november 2014, 09:30
Lijkt qua uiterlijk wel wat op die Engl Retro (met dat verwisselbare frontje). Of hij qua sound ook in die hoek zit weet ik niet. Zal het filmpje eens checken. Lijkt me een leuke amp verder. Alleen die knoppen.....

Marc Oblivian
6 november 2014, 13:12
Net even het filmje gekeken en ik vind hem wel erg veel gain hebben. Toch meer het metalsegment lijkt wel. Had meer een leuke rockbak/multi-inzetbare amp verwacht.
Zelfs met de gain laag op het tweede kanaal heeft hij al behoorlijk wat verzadiging vind ik. Het eerste kanaal daarentegen gaat me net niet ver genoeg qua gain (meer clean met een flinke rand), dus dat helpt ook niet. Daardoor ook behoorlijk verschil qua structuur tussen het eerste kanaal en het tweede denk ik, wat wellicht problemen oplevert met schakelen/afstemmen van sounds.
Wellicht zal het verhogen van het gainniveau op het eerste kanaal waar ze het over hebben ervoor zorgen dat je een mooie open drive kan krijgen op het eerste kanaal. Het tweede kan je dan voor solo's en dergelijke gebruiken.
Maar ja...of dat dan een vooruitgang is ten opzichte van een goede eenkanaals amp met een mooie drive, gecombineerd met een leuk boostpedaal weet ik niet...

arjanb01
6 november 2014, 13:37
Absoluut andere voicing dan de engl retro.
De engl retro is veel dynamischer en opener, ook qua gainstructuur meer richting marshall. Deze diezel neigt meer naar 5150, mesa sounds, te oordelen aan het filmpje. Niet mijn ding.

Brum
6 november 2014, 14:20
Het filmpje in de openingspost doet de versterker geen recht denk ik. Als ik het volgende filmpjes zo hoor, dan is ie veel directer en sowieso opener dan een Mesa en heeft niet dat stofzuigerige van een 5150 (ik weet het niet beter te omschrijven, in ieder geval iets wat me niet bevalt aan een 5150). Ik vind het qua klank meer een hele nette Marshall JMP/JCM met wat meer compressie en sowieso meer gain. Het heeft ergens wel iets weg van de hedendaagse Orange versterkers in mijn oren, zij het strakker. En een goed clean kanaal, maar dat lijkt ook iets waar de duurdere jongens meer rekening mee zijn gaan houden de laatste jaren.


http://www.youtube.com/watch?v=oBrEDCQMQ80

Dijkmans hier in Breda heeft 'm staan, maar ik vind het vreemd om een versterker te proberen en vervolgens misschien wel nooit kopen. Sowieso al niet op korte termijn en dan komt er wel weer wat anders aan mooiigheid op m'n pad.:soinnocent:

arjanb01
6 november 2014, 14:48
Anders koop je ze allemaal, marshall, orange, peavey, mesa en fender en vervolgens die aansturen met een abcde awitchbox van lehle, heb je alle sounds onder de knop en ben je uitgeGASt😉

Brum
6 november 2014, 14:54
Er zijn twee remmende factoren in deze. Een roadie en een vriendin. Het één heb ik niet en het ander wel en juist die combinatie is dodelijk voor een vette set-up. Maar ze is lief hoor.:lovelove:

arjanb01
6 november 2014, 15:02
Gewoon heel lief zijn, dan mag jij die aankopen best doen. In ruil daarvoor moet je wel een paar middagjes naar de Ikea, ik spreek uit ervaring 😂!

D3nnis
6 november 2014, 15:07
Anders koop je ze allemaal...

...heb je alle sounds onder de knop en ben je uitgeGASt😉

Wedden dat dat toch maar een jaar duurt? :D

Orpheo
6 november 2014, 15:24
wat is dat toch met al die vrouwen die mekkeren over gear en GAS?! Mijn vriendin stimuleert me juist om te bouwen en kopen en te ontwikkelen... Heb ik dan nu echt (vrouwelijk) goud in handen?!

Brum
6 november 2014, 15:53
wat is dat toch met al die vrouwen die mekkeren over gear en GAS?! Mijn vriendin stimuleert me juist om me om te bouwen... Heb ik dan nu echt (vrouwelijk) goud in handen?!

Ik las 'm in eerste instantie serieus zo en dacht; ahhh, ja, dat verklaart...:D

Misery Signals
6 november 2014, 17:47
Of ze is gewoon enorm geduldig als je over houtsoorten en hybride elementen begint te zeuren, dat kan ook :)

Gewoon zien dat je gear koopt van je eigen geld dat je opzij zet of met muziek maken verdient. Niet tevreden? Haar shopgedrag even hard aan banden leggen of buiten flikkeren. Kom op zeg. Mijn vriendin zal het worst wezen wat ik koop. Zij speelt klarinet en ik gitaar. We hebben elk een eigen woning, wagen en loon, maar wonen samen en leggen per maand gewoon huishoudgeld samen. Voor de rest zijn we financieel onafhankelijk.

Ontopic:

Deze Lil Fokker lijkt mij wat de metal variant van een oude Bogner Uberschall. Clean dat bijna niet te oversturen is, ideale basis voor dromerige fx, en dan nog een tweede kanaal dat begint te pompen, scheuren en janken zodra je de gainknop op 9u en erboven hebt.

Voor de liefhebber die niets met crunch moet. Evenveel waard als een amp die clean en crunch kan maar het laat afweten bij een beetje meer drive.

MS

Brum
6 november 2014, 19:45
Dat cleane kanaal is juist goed te oversturen hoor, kijk maar naar de filmpjes.;) Maar ook even zo goed spathelder inderdaad. Best een veelzijdige amp, terwijl ie toch redelijk simpel is.

Mijn vriendin maakt het ook niet uit wat ik met m'n eigen geld doe hoor, het is eerder het budget wat me tegenhoudt.;)

Misery Signals
6 november 2014, 20:16
Cleane kanaal dat goed overstuurt? Vreemd, was toch niet mijn ervaring toen ik hem testte.
Trouwens de enige keer dat er in het eerste filmpje clean wordt gespeeld is vanaf 1:40, en bij dat stukje staat de gain volledig open, da's clean met een randje, idem bij tweede filmpje vanaf 11:30. Is bij mijn Uberschall ook. Lekkere crunch moet je toch proberen te maken door de gain van kanaal 2 heel laag te zetten.

MS

Brum
7 november 2014, 01:10
In dat tweede filmpje, vanaf +/- 11:30, da's echt nog het cleane kanaal. Het heet ook low gain kanaal, eigenlijk geen clean kanaal.