PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb Silverface



Ruudje
10 juli 2003, 15:16
Hallo!
Ik ben in het bezit van een Twinreverb Silverface met de originele Fender-speakers. Tijdens het spelen onlangs, hielden de speakers er mme op. Er komt een heel zwak geluid uit. Ik heb al getest of het de buizen of iets anders aan de versterker kan zijn, maar dat is uitgeloten. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en waar ik dit kan laten maken? Of zijn nieuwe speakers een betere oplossing (hoe klinken bijv. JBL of Celestion speakers in een Twin??)


groeten van een verdrietige Ruud :(

SteavisSmokin
10 juli 2003, 15:27
Lijkt me stug dat beide speakers het tegelijkertijd begeven...

sash
10 juli 2003, 15:31
Indeed. Gewoon ff wegbrengen naar een goeie amp tech. Kan vanalles zijn!

Al
10 juli 2003, 18:16
Lijkt me stug dat beide speakers het tegelijkertijd begeven...

Klopt.
Maar het kan zijn dat hij niet in de gaten heeft gehad dat er een kapot was en dus nog maar op één speaker speelde. Als die dan ook kapot gaat is het einde verhaal.

--> Check de bekabeling even heel goed. Misschien kan je de weerstand van de speakers meten. Je kan ook proberen of ze uitslaan met een 9V batterij.

Al

emeas
12 september 2004, 22:32
hoe is dat eigenlijk afgelopen?

Robbert
12 september 2004, 23:36
Sinds juli 2003 heeft hij niets meer gepost. Ik denk dus dat je geen antwoord meer zult krijgen.. :)

Buttslapper
16 september 2004, 11:11
sorry,

ben een tijdje uit de running geweest....

Heb nog niets gedaan met m'n Twin, is er nog niet van gekomen. Ik gebruik nu een externe speaker. Klinkt belabberd, dus moet snel gemaakt worden. waarschijnlijk ga ik komend weekend naar een erkende gitaarbouwer (heeft ook verstand van vintage versterkers) in vlissingen, Jaq. Zwiers. Als hij niks kan vinden in bekabeling o.i.d. schaf ik nieuwe speakers aan, Celestion Vintage 30.

Bedankt voor jullie reactie's nog!

Ruud Verkamman