PDA

View Full Version : Als koningswater bij donkere thee



Cageman
4 november 2014, 15:18
Hello allemaal,

Zoals beloofd/gedreigd weer eens een hardere, rechttoe rechtaan beuktrack van mij. Met belachelijke tekst en zang :). Als u wilt beginnen bij het liedlied, start dan op 1.45 ;).

https://soundcloud.com/cageman-2/als-koningswater-bij-donkere-thee


Loeters,

Merijn

:hide:

MichaelSS
4 november 2014, 16:20
:???::???::???::???::???::???::???::???::???::???:
Nee, sorry.






















Ok. Nee, echt sorry.


















OK!

Nee echt sorry. Niks voor mij. Is dit serieus :|???? Man, ik heb hele relaxte stukken van je gehoord maar dit hoort er voor mij niet bij.

Cageman
4 november 2014, 16:23
Hahaha! Het is serieus voor zover dat kan ;).

Ik duik gauw weer terug onder de stoel :hide:.

Ernest01
4 november 2014, 17:15
Sterk spul dat koningswater. Zeker in combinatie met zwarte thee....
Eerste stuk vind ik niet zo. Weinig spanning en sfeer.
Het tweede deel heeft een aardig sinister sfeertje. Samen met die stem - deels door een vervormer gehaald, hoop ik, anders is het de rest van de week keel tabletten zuigen geblazen. Onderliggende instrumenten dragen zeker ook bij tot dat sfeertje.
Die fluitketel.... mag wat zachter in de mix. Verdringt de instrumenten.
Al met al.... een afwijkend stukje. Afwijkend van jouw gangbare stijl dan.
Ik zie het als een probeersel van je. In dat geval ben je redelijk geslaagd.

jannest
4 november 2014, 17:50
LOL
great !!!!!
btw lekkere gitaarsound
hoe heb je dat voorelkaar gekregen ?

Cageman
4 november 2014, 18:18
@Ernest: Gheghe, bedankt. Toch denk ik dat de zang in mindere mate vervormd is dan je denkt (en ik achteraf had gehoopt :soinnocent:). Hij is overigens wel vervormd (lichte octaver omhoog en omlaag, galm en snelle vibrato).
Het is vooral weer een teruggreep naar m'n eerdere stijl ja. Bevalt ook wel weer :).

@jannest: thanks! Het gitaargeluid is: Eastwood Bariton gedropt naar een lage G > B29 fuzz (zelfbouw Fuzz Factory met bass/treble knoppen) > Way Huge Swollen Pickle Fuzz > ENGL Thunder reverb. Het lange intro heeft dezelfde opstelling maar dan nog met een Hardwire Reverb die in een Hardwire Metal Distortion gaat (alleen de galm, niet het droge signaal).

Dat intro is deels ook bedoeld als test van deze pedalenvolgorde. En op grote speakers lekker hard klinkt het als een aardbeving (althans bij mij).

Nogmaals dank beiden :).

Fusion
4 november 2014, 20:46
Een nieuwe Cageman! Daar gaan we even voor zitten :)

Onheilspellend intro. Fantomas kan hier een puntje aan zuigen. Heerlijke profi sound! Mooie effecten, subtiel toegepast. Jammer dat de gitaar daarna net iets te lief is, net, niet storend. De zang is te gek! Mooie riffs, doet me wat denken aan ergens tussen Soundgarden en (de oude) King Crimson in, de thee geluiden zijn fantastisch. De tekst, kan m niet helemaal verstaan, maar volgens mij vind ik m tof :)

Had t einde iets meer een climax verwacht, maar eh, petje af. Man wat ben jij goed. Echt fantastisch mooi werk weer :) :) :)


,

Kefding
4 november 2014, 21:55
Zoals ik in een ander topic al zei: ik ben een beetje allergisch voor de Nederlandse taal in muziek. Dus daar moet ik een beetje omheen laveren. Om de combinatie Nederlands en grunts/vervormde zang moet ik in de eerste instantie altijd lachen; een impuls. Geen idee waarom Engels (of welke andere taal dan ook) dat effect niet heeft.

Verder wederom een interessant stukje! Lekkere mix, natuurlijk. Niet voor de hand liggende 'instrumenten', uiteraard. Cryptische titel, welja. Onnavolgbare (of toch niet?) tekst, duh. Met andere woorden, weer een Cageman-stukje. Hierboven wordt gerept over een afwijkend en niet gangbaar stukje voor jouw doen. Nou, mooi wel dus. Dit past prima in het rijtje thuis. Op een onvoorspelbare manier, uiteraard. ;)

Volgens mij hang je tegen zo'n punt aan dat je jezelf niet meer hoeft te verantwoorden waar je mee bezig bent; aan mij heb je al bewezen dat je kinderachtig vak(jong)volwassen bent. Een groter en cryptischer compliment kun je van mij niet krijgen.

Extra kudo's omdat je mij hebt laten googlen naar "koningswater". :ok:

Toffe shit.

Cageman
5 november 2014, 00:54
Thanks allebei. De tekst heb ik hier maar neergezet: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?89771-Je-eigen-songteksten&p=3118559 .

@Fusion: goed te horen dat het intro ook in de smaak valt. Ik vermoed zomaar dat wij in twee tegengestelde kampen zitten mbt gitaargeluid. Ik bij fuzz en jij bij distortion. Ik vind het wel degelijk een heerlijk smerig geluid eigenlijk. Maar je hebt me hierbij wel aangespoord nog eens volle agressie in mn geluid te pompen. Dat wordt nog vervolgd.
:)

@Kefding: ik deel dat gevoel wel met je. Het krijgt al snel een hoog Bassie-en-Adriaangehalte. Aan de andere kant vind ik zulke kritiek denigrerend naar het Nederlands toe (wat weer een typisch Nederlandse houding lijkt). Kijk naar hoe trots sommige mensen ineens zijn als Timmermans bijna accentloos Engels praat.

Ik vraag me af hoe serieus een native Engels spreker een willekeurige death metal tekst neemt over acid in your face and eternal torture in hell. Dat zal haast niet veel serieuzer zijn dan net zo'n grinnik als wij voor een Nederlandse tekst in dezelfde gezellige sferen.

Kinderachtig vakjongvolwassen, damn... xD :D

Duhsjaak
5 november 2014, 07:50
Volgens Oor encyclopedieën van verschillende jaargangen heeft Captain Beefheart twee keer in NL gespeeld. Eén keer in Paradiso en één keer in het Concertgebouw.
Of het onwil is (verschillende malen opgewezen op die fout) of stommiteit; men blijft die geschiedvervalsing in stand houden. Ondanks dat er best iets als 800 man zullen weten dat het optreden in Paradiso op het laatste moment werd gecancelled.

Dat nu toch met pakweg 45 jaar vertraging alsnog blijkt dat die 800 man het fout hebben en dat dit de sound board van dit optreden is maakt mij giga blij.
Ge-ni-aal!
Schilder je toevallig ook?
Genoeg geluld. Onder die stoel vandaan, gaan we samen nog eens luisteren.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
6 november 2014, 17:48
Haha nice. Ik behandel m'n bandleden wel redelijk verder hoor. En schilderen is alleen voor mij weggelegd in tijden waarin expressionisme hip is.

Bedankt!

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
7 november 2014, 15:20
Haha nice. Ik behandel m'n bandleden wel redelijk verder hoor. En schilderen is alleen voor mij weggelegd in tijden waarin expressionisme hip is.

Bedankt!

Loeters,

Merijn

Ach ben je gek, hip is zwaar overschat. De bril van mijn pa is al drie keer hip geweest., Nu ook weer. Terwijl origineel uit 1983. Die ouwe verrekt het om een nieuwe bril te kopen als zijn ogen niet achteruit gaan.
Nou maakt hij het wel erg dol, maar je moet gewoon ook je eigen lijn durven zetten.

Met schilderen, met muziek, met alles eigenlijk.
Zolang je maar gelijk hebt is het helemaal geen probleem om een beetje eigenwijs te zijn.

Vriendelijke groet, Gus

danee
7 november 2014, 21:21
Hahahahaha vet nummer...doet me op de een of andere manier ook aan primus denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

mountainman
7 november 2014, 23:17
Waar dit mij aan doet denken is Supersister. En dan vooral hun melige werk. Als ik me niet vergis hadden die het ook wel eens over thee drinken, met een gnoom op een wenteltrap of zo.

Wel een heel andere stijl maar het heeft voor mij dezelfde soort vervreemding.

Duhsjaak
8 november 2014, 03:28
Heel fijne tekst.
Bij gebrek aan artistieke koers is SuperSister destijds in een soort middelmatigheid blijven hangen.
Dat was gezien het talent aan boord niet nodig geweest.
Dit gaat qua inventiviteit kilometers voorbij SuperS.

Dat stel ik niet, dat is mijn mening, maar wel uit eerste hand.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
8 november 2014, 16:53
Ik wachtte al op Primus! (Btw.. hun laatste album valt me helaas zwaar tegen.) En vervreemding is nooit verkeerd :).
Leuk dat de tekst ook gewaardeerd wordt. Meestal flans ik ze in elkaar, maar hier heb ik langer aan gewerkt.
Allemaal bedankt.

Fusion
8 november 2014, 17:04
Ken alleen de oude Primus (tot en met "Pork Soda"), maar ik hoor t er niet echt in. Sowieso mis ik dan t prominente Claypool bas en stem gebeuren