PDA

View Full Version : storend dano pedaaltje



ar250artist
10 juli 2003, 13:06
Hoi mensen, ik heb laatst een mini pedaaltje gekocht van Danelectro (pastrami) via Musikproduktiv. Toen ik het thuis aansloot bleek het ding te storen op de "out" jack: als je de jack aanraakt of een beetje draait schakelt het effect zichzelf in of uit, of verbreekt de hele verbinding tussen gitaar en versterker. Klote dus en ik heb hem meteen teruggestuurd en gevraagd om een nieuwe. Die was er binnen een week en dus allemaal netjes geregeld! Alleen: deze vertoont dezelfde kuren (het is een ander exemplaar). Sluit ik iets mischien niet goed aan of is dit gewoon slecht spul? Iemand een idee??

Harry
10 juli 2003, 13:42
ik zou haast denken dat het in jouw jackplug zit, heb je die al gecontroleerd?

ar250artist
10 juli 2003, 14:16
De kabels zijn gewoon goed, storen nooit!

Kitaarhiero
10 juli 2003, 21:39
Ik heb ook zoiets met mijn DOD flangerpedaal. m'n snoeren zijn gewoon goed, maar als ik het ding aansluit krijg ik een afgrijselijke brom... hoe los je zoiets op?

RadiuS
11 juli 2003, 11:02
klinkt toch echt als een snoerenprobleem hoor! (dat van kitaar weet ik niet, ligt misschien aan pedaaltje zelf?)

BLOK182
11 juli 2003, 11:27
Zitten de inputs van het pedaaltje muur en muurvast? Want toen dit bij mijn Boss pedaaltje niet het geval was, kraakte en piepte en stoorde het ook als er maar een beetje beweging inzat.

treblemaster
17 juli 2003, 13:41
Ik heb ook een pastrami overdrive en gelukkig (nog) geen problemen gehad.

jorrit
20 juli 2003, 14:41
sorry hoor maar je hebt het over een danno pedaaltje en later over een dod. dat zijn wel allebij plastic pedalen........de kans is dus groot dat het aan je pedaal ligt.....

Kitaarhiero
3 augustus 2003, 15:06
Ik denk het ook... intussen kan dat ding ook niet meer uit! :evil:
speel ik de hele tijd met een brownsound...

Carpe Diem
3 augustus 2003, 15:25
weet je wat je fout is? danelectro kopen

Ic3gl0vE
3 augustus 2003, 15:51
misschien moet je de jack ingang even goed vast solderen of vervangen.

Harry
3 augustus 2003, 20:36
weet je wat je fout is? danelectro kopen

dat is een beetje gelul, hopelijk weet je dat zelf ook.

Carpe Diem
4 augustus 2003, 12:27
weet je wat je fout is? danelectro kopen

dat is een beetje gelul, hopelijk weet je dat zelf ook.

helemaal niet, dat is mijn mening. ik vind danelectro crap, en ik vind die dingen ook gewoon niet mooi

jorrit
4 augustus 2003, 12:56
de behuizing van danno is gewoon troep, budget werk en voor het zelfde geld koop je een tweede hands boss ibanez etc. pedaaltje dat 6 keer zo lang mee gaat ...... dus jah danno kopen is dom.....

Harry
4 augustus 2003, 13:43
die kleine pedaaltjes moet je inderdaad voorzichtig mee zijn, maar die grotere zijn op zich niet verkeerd. En als je ze niet mooi vind wil dat niet zeggen dat ze niet mooi zijn.
En ik vind het een beetje simpel om te roepen dat zo'n aanschaf fout is als iemand al zo'n ding heeft.

treblemaster
4 augustus 2003, 20:17
Die grote pedalen zijn dus echt geen crap! Ik heb al meer dan 3 jaar een daddy'o overdrive en heb er ook geregeld mee opgetreden. Onze zanger is er zelfs een keer opgesprongen waardoor de in en uitgaande kabel pluggen zo krom waren als wat, maar het pedaal was nog steeds heel.
Darnaast zien ze er dus echt wel gaaf uit en het geluid is ook super! (die laatste 2 dingen zijn natuurlijk erg persoonlijk, maar die pedalen "crap" noemen is bullshit)

Bins
4 augustus 2003, 21:47
Schrijf ook die mini's niet af aan de hand van een paar slechte verhalen. Dat nou toevallg iemand zn dano-pedaaltje stuk gaat, wil niet zeggen dat het allemaal crap is.
Ik heb nu al een tijdje een dano-eq en dat ding is oerdegelijk naar mijn mening. Ok, hij is van plastic, maar dat merk je er echt niet aan. Voor mij de "perfecte" volume/mid-boost.

Het lijkt wel alsof er een soort "zwarte lijst" is tegenwoordig: Dano, epiphone, metal zone... Maar goed, het werkt voor sommigen, en voor anderen niet. Dat wil niet zeggen dat het dom is om te kopen.

Rutger
5 augustus 2003, 10:16
ik heb een Dano coolcat en het is een geweldige chorus moet ik zeggen!

maar, dat output probleempje heb ik ook. tenminste, als je de plug aanraakt dan stoort ie wat. ik was eerst van plan er wat aan te doen, maar aangezien ik m gewoon met de andere pedalen in een koffer heb liggen en hij op deze manier niet stoort heb ik er nooit wat aan gedaan, hij werkt als een tierelier.

misschien is het een Dano probleem? meestal is het gewoon een kwestie van schoonmaken, de contactlipjes wat aandrukken, soldeerverbindingen nakijken en eventueel opnieuw solderen.

Bins
5 augustus 2003, 10:25
Ik zal eens kijken, maar meestal raak ik de pluggen niet aan als ik aant spelen ben ;)

<edit> nope, er zit wel een beetje speling in maar geen kraak/storing /whatever </edit>

jorrit
5 augustus 2003, 12:22
als hij het me eerder had gevraagd had ik hm best willen vertellen dat t troep is hoor....maar heeft ie dat gedaan???

Harry
5 augustus 2003, 14:23
als hij het me eerder had gevraagd had ik hm best willen vertellen dat t troep is hoor....maar heeft ie dat gedaan???

ja, tragisch......