PDA

View Full Version : Nick Pilmeyer - Zwaan



JimiDylan
4 november 2014, 00:30
Hey menschen,

ik ben weer eens bezig geweest en dit is het resultaat, ben wederom benieuwd wat jullie er van vinden :)

https://soundcloud.com/nickpilmeyer/zwaan-1

mountainman
4 november 2014, 00:52
Ligt lekker in het gehoor en zit intelligent in elkaar. Een zeldzame combinatie. Dit zou zomaar een dikke hit kunnen zijn, maar waarschijnlijk wel in een ander tijdperk.

Duhsjaak
4 november 2014, 09:41
Het mooie van deze hoek is dat er allerlei verschillende soort muziek langskomen.
Djent, headbang in welke vorm dan ook, über experimenteel, zeg het maar.

Als je niet op virtuositeit schift maar op maakbare/speelbare liedjes, dan zijn we hier aan het goede adres. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik jou hier als een serieus en origineel denkend talent beschouw op het gebied van liedjes met een kop en een staart.
Ietsjes meer gekunsteld dan anders dit maal, dat dan weer wel.

Ik vraag me af of je van de tekst of van de muziek bent uitgegaan.
Maar verder: genieten hoor. Bakken vol talent.
Keep on keepin' on, zei Curtis Mayfield dan.....
Vriendelijke groet, Gus

Kefding
4 november 2014, 11:47
Zangkwaliteit, structuur van het lied, de tekst en de betekenis, de koortjes, de mix: allemaal behoorlijk goed. Ik vind alleen de instrumentatie wat minder; iets meer aandacht aan de samples, synthesizers en vooral het drumbeatje zou het nummer goed doen denk ik. Nou ja, de synthesizers op zich zijn niet verkeerd, maar het klinkt redelijk hol, ondanks de vele verschillende geluidjes.

Het gitaargeluid vind ik zelf ook aan de zware kant voor zo'n luchtig liedje, en dan bekijk ik het vanuit de pophoek. Ik persoonlijk heb geen moeite met dit soort dingen, maar ik denk dat het een wezenlijk verschil kan maken tussen een top40-hitje of een onontdekte parel.

Ik heb veel moeite moeten doen om het feit dat het een Nederlandstalig nummer is en de zachte g te negeren; daar ben ik een beetje allergisch voor. Maar dat ben ik.

Al met al best aardig! Keep on keepin' on zei Duhsjaak dan.....

jannest
4 november 2014, 12:19
mmmm
tja....
op zich zelf een leuk en goed gezongen lied maar
de beat qua geluid en invulling is niet goed
bas ............zelfde als bovenstaande

als je wat wil met deze song zou ik die partijen zeker vervangen
maar srry als ik je beledig dat is absoluut niet de bedoeling

Fusion
4 november 2014, 14:54
Eens met Kefding. De basis is goed. ERG goed zelfs, een heel volwassen compositie. Ook heel volwassen arrangement. Je stem is erg goed, de zanglijnen zijn echt ontzettend goed. Dit behoort toch het beste van wat hier gepost wordt, maar doen de synth sounds en de percussie sounds het nummer tekort. Jammer, want als je hier net even wat betere patches en n net iets crispyererere mix tegen aan gooit. Man, man, man, smullen.

Maar het liedje is echt ENORM goed, jij hebt 'het'.

HaroldA
4 november 2014, 15:51
Zelfs ik vind het goed! :ok:

Alleen ... misschien wel mee naar een goede producer stappen?

Cageman
4 november 2014, 16:46
Bijzonder goed gezongen. Het klinkt niet makkelijk. Ik weet verder niet goed wat ik ermee moet. Als je dat als doel had, is dat dus gelukt :). Het stuk vanaf 3 minuten ontdoet mij gelukkig van dat gevoel. Lekker!

Mocht je de patches nog eens vervangen, maak ze dan vooral niet te hi-fi, want zoals het lied nu is, heeft het ook karakter.

Loeters,

Merijn

JimiDylan
4 november 2014, 17:36
Als eerste iedereen hartstikke bedankt voor het reageren. Veel reacties ook, heel fijn!

@Jannest, ik post het liedje om feedback te krijgen, niet alleen om te promoten, dus je kan niet echt iets verkeerds zeggen, muziek is smaak en iedereen mag vinden wat hij wil. (We geven op school constant feedback aan elkaar dus ik kan er ook heel goed tegen inmiddels :-) )
@Duhsjaak, thanks wederom voor de complimenten! Ik had het laatste gedeelte (het instrumentale) liggen. Vervolgens deden wij op school een project omtrend de film 'Det Perfekte Menneske'. Dat inspireerde mij tekstueel en toen heb ik de rest er omheen gebouwd :)

Om verder de rest van de comments even bij elkaar te pakken. Al mijn nederlandstalige nummers worden op dit moment ook in bandformaat verwerkt. We weten nog niet precies hoe we dat bij deze song gaan doen, over 2 weken gaan we daar het grootste gedeelte van onze tijd aan besteden. Ooit wil ik nog wel een album of ep gaan maken en dan gaat het productioneel natuurlijk wel een stapje hoger worden. Ik vond het bij deze song qua beat/bas moeilijk om te doen, omdat ik een elektronische sound wilde, maar voornamelijk heb geinvesteerd in organische klinkende drumsounds, dat resulteerde dus idd in beetje crappy drums, ik moest het er even mee doen want ik had weer een deadline en dan heb ik liever goed klinkende backing vocals en dergelijke ;-)

Maarrrr, iedereen super bedankt voor de reacties/feedback en complimenten, heel fijn!

Duhsjaak
4 november 2014, 23:04
Als eerste iedereen hartstikke bedankt voor het reageren. Veel reacties ook, heel fijn!

@Jannest, ik post het liedje om feedback te krijgen, niet alleen om te promoten, dus je kan niet echt iets verkeerds zeggen, muziek is smaak en iedereen mag vinden wat hij wil. (We geven op school constant feedback aan elkaar dus ik kan er ook heel goed tegen inmiddels :-) )
@Duhsjaak, thanks wederom voor de complimenten! Ik had het laatste gedeelte (het instrumentale) liggen. Vervolgens deden wij op school een project omtrend de film 'Det Perfekte Menneske'. Dat inspireerde mij tekstueel en toen heb ik de rest er omheen gebouwd :)

Om verder de rest van de comments even bij elkaar te pakken. Al mijn nederlandstalige nummers worden op dit moment ook in bandformaat verwerkt. We weten nog niet precies hoe we dat bij deze song gaan doen, over 2 weken gaan we daar het grootste gedeelte van onze tijd aan besteden. Ooit wil ik nog wel een album of ep gaan maken en dan gaat het productioneel natuurlijk wel een stapje hoger worden. Ik vond het bij deze song qua beat/bas moeilijk om te doen, omdat ik een elektronische sound wilde, maar voornamelijk heb geinvesteerd in organische klinkende drumsounds, dat resulteerde dus idd in beetje crappy drums, ik moest het er even mee doen want ik had weer een deadline en dan heb ik liever goed klinkende backing vocals en dergelijke ;-)

Maarrrr, iedereen super bedankt voor de reacties/feedback en complimenten, heel fijn!

OK, album dan maar.
Besluit ik geheel democratisch.
Je bent gewoon goed gast, heul errug goed. Dus niet ineens een aanval van bescheidenheid.
De volle blaf erop. Nou vooruit: s.v.p. Dan. Omdat het dan wat vriendelijker klinkt.......
Vriendelijke groet, Gus

JimiDylan
5 november 2014, 07:26
Thanks Gus! You're a very nice guy! En dat album gaat er komen, weet niet wanneer, maar hij gaat er komen ;-)

grayfink
5 november 2014, 10:14
Ik vind hem ook weer erg goed, en dan heb ik nog niet eens geluisterd.
Ga dat komend weekend ongetwijfeld doen. :)

Duhsjaak
9 november 2014, 05:48
Ben ik extra vroeg opgestaan?
Ben ik later dan normaal (wat is normaal) naar bed gegaan?

Feit is, dat ik nog effe snel heb geluisterd naar dit fraaie ding.
En jij, Grayfje, hebt het halve weekend al tussen je vingers uit laten lopen.

Het was ook wel wat errug ambitieus hè, achteraf.
Afijn, volledig OT, sorry.
Ik ga met een tevreden grijns op mij kop nog een uurtje pakken. Kijk, dáár ga je nou heerlijk van dromen.
Niet van Jimi vanzelf, maar van dit soort muziek heb je nooit genoeg.

Grayf, jij bent aan zet.
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
9 november 2014, 08:48
:D Prachtig, weer eens wat anders dan beukende gitaren. De kritiek op de mix herken ik ook niet, maar alleen nog maar lo-fi in bed geluisterd met een ipad. Gelukkig geen last van Nederlandstaligallergie.
Dat album ga ik zeker aanschaffen.

JimiDylan
10 november 2014, 21:18
Thanks again mannen! :D