PDA

View Full Version : Looper met meerdere tracks



rik-92
3 november 2014, 14:38
Ik ben op zoek naar een loop pedaaltje voor mijn gitaar.

Ik wil hiermee 2 of 3 loops tegelijk hebben lopen. Kan dit gewoon met een boss rc-3 bijvoorbeeld of moet ik dan meer naar de grotere en duurdere loopers gaan kijken?

Ik heb verschillende stukjes over verschillende loopers gelezen en gekeken maar het wordt me niet echt duidelijk of je hier meerdere loops tegelijk mee kan hebben.

Hypercub
3 november 2014, 15:29
De RC3 heeft maar 1 spoor waarover je eindeloos kan overdubben. Echter na 3 of meer overdubs klinkt het als een grote ongedefinieerde brij. No-Go dus als je wat meer wil.
De RC50 heeft 2 sporen, dat wordt al wat leuker, maar is het toch niet helemaal. Ik heb op MP een 2e hands rc300 (3 sporen) gevonden en ik zweer bij het apparaat. Je kan via usb files overzetten naar je PC, maar je kan ook wav files van je PC naar de rc300 transporteren, heel handig als groove om op voort te borduren.

rik-92
3 november 2014, 15:47
De RC3 heeft maar 1 spoor waarover je eindeloos kan overdubben. Echter na 3 of meer overdubs klinkt het als een grote ongedefinieerde brij. No-Go dus als je wat meer wil.
De RC50 heeft 2 sporen, dat wordt al wat leuker, maar is het toch niet helemaal. Ik heb op MP een 2e hands rc300 (3 sporen) gevonden en ik zweer bij het apparaat. Je kan via usb files overzetten naar je PC, maar je kan ook wav files van je PC naar de rc300 transporteren, heel handig als groove om op voort te borduren.

Bedankt voor je antwoord! Ik was al bang dat het een duur grapje ging worden.

sugarfish
3 november 2014, 16:30
Waarom begin je niet met een rc-2 of rc-3 (tweedehands) om te proberen voordat je meteen naar de duurste oplossing kijkt.

rik-92
3 november 2014, 16:32
Waarom begin je niet met een rc-2 of rc-3 (tweedehands) om te proberen voordat je meteen naar de duurste oplossing kijkt.

Ik ben ook van plan om eerst de kleinere te proberen. Ga binnenkort maar eens langs een winkel om een beetje vanalles uit te proberen.

Thijssie06
5 november 2014, 18:18
Ik heb zelf de ditto, ben er erg tevreden mee.

rik-92
6 november 2014, 11:45
Ik heb zelf de ditto, ben er erg tevreden mee.

Zijn hier meerdere loops mee op te nemen dan?

phx
6 november 2014, 14:57
TC electronics delay/looper X4. Kan aardig wat loops over elkaar heen nemen, kost n paar duiten maar dan heb je meteen een toppie delay!

apekop
6 november 2014, 15:15
TC electronics delay/looper X4. Kan aardig wat loops over elkaar heen nemen, kost n paar duiten maar dan heb je meteen een toppie delay!

Dat is geen looper met meerdere tracks. De Ditto idem dito.

10us
6 november 2014, 16:13
Vox lil looper. De prijsvechter met twee kanalen...Wel gericht op live gebruik dus behoorlijk basic maar voor een topprijs, uitgebreid met extra footswitch wat mij betreft unbeatable maar sterk afhankelijk van wat voor aanvullende features je wil...

Boss rc30. Twee kanalen met toeters en bellen... Was er zelf niet kapot van door de switchmethode tussen de kanalen...

Digitech jamman express, als je er twee hebt kan je zek koppelen als master / slave. Niet getest maar het ondrzoeken waard lijkt me...

toddzilla
6 november 2014, 19:53
Ik begrijp niet precies wat je nu zoekt. Wil je een gitaarlijn opnemen en daar dan nieuwe laagjes overheen leggen? Of wil je meerdere (verschillende) gitaarlijnen opnemen en die onafhankelijk aan of uit kunnen zetten, of er tussen kunnen switchen?

In het eerste geval kun je prima uit de voeten met een eenvoudig pedaaltje zoals de Ditto of Ditto X2 als je wat meer opties wil. Of een combi tussen delay en looper, bijvoorbeeld een Akai Headrush.

In het tweede geval kom je inderdaad uit op de ingewikkeldere (en vaak duurdere) apparaten. Ik heb zelf een Pigtronix Infinity Looper. Twee tracks (in serie of parallel), midi, tot 50 preset banks, allerlei opties. Echt een mooi apparaat. Ik gebruik hem voor mijn live solo optredens en voer hem midi vanuit mijn MPC om mijn gitaar loops altijd perfect in sync te hebben met mijn beats.

rik-92
7 november 2014, 11:32
Ik begrijp niet precies wat je nu zoekt. Wil je een gitaarlijn opnemen en daar dan nieuwe laagjes overheen leggen? Of wil je meerdere (verschillende) gitaarlijnen opnemen en die onafhankelijk aan of uit kunnen zetten, of er tussen kunnen switchen?

In het eerste geval kun je prima uit de voeten met een eenvoudig pedaaltje zoals de Ditto of Ditto X2 als je wat meer opties wil. Of een combi tussen delay en looper, bijvoorbeeld een Akai Headrush.

In het tweede geval kom je inderdaad uit op de ingewikkeldere (en vaak duurdere) apparaten. Ik heb zelf een Pigtronix Infinity Looper. Twee tracks (in serie of parallel), midi, tot 50 preset banks, allerlei opties. Echt een mooi apparaat. Ik gebruik hem voor mijn live solo optredens en voer hem midi vanuit mijn MPC om mijn gitaar loops altijd perfect in sync te hebben met mijn beats.

Ik wil meerdere gitaar tracks opnemen en het liefst onafhankelijk van elkaar, maar ik ga nu eerst maar eens proberen of ik met een simpelere looper uit de voeten kan.

Tonton
7 november 2014, 11:54
Meestal zijn meerdere opties leuk, ik heb ook een (complexere) Line6 looper.
Maar een Ditto in je fx loop is echt vet, die is zo logisch en makkelijk.
Je blijft gewoon dingen er ff inknallen en eroverheen spelen. Ideaal om ff wat alternatieve scales uit te proberen.
Door hem in de loop te zetten kun je partijen makkelijk andere sound geven, distortion uit chords en hi-gain solo.
Kijk maar eens ff hoe leuk er ff Radiohead stukkie wordt opgezet in deze demo.


http://www.youtube.com/watch?v=k7qDxW6gYiI

Dus ik speel nog liever de chordpartij ff opnieuw in in de Ditto dan dat ik mijn Line6 aansluit met de opgeslagen loop.
Tis persoonlijk en afhankelijk van je wensen, maar ik dacht share het maar ff.

rik-92
7 november 2014, 12:09
Meestal zijn meerdere opties leuk, ik heb ook een (complexere) Line6 looper.
Maar een Ditto in je fx loop is echt vet, die is zo logisch en makkelijk.
Je blijft gewoon dingen er ff inknallen en eroverheen spelen. Ideaal om ff wat alternatieve scales uit te proberen.
Door hem in de loop te zetten kun je partijen makkelijk andere sound geven, distortion uit chords en hi-gain solo.
Kijk maar eens ff hoe leuk er ff Radiohead stukkie wordt opgezet in deze demo.


http://www.youtube.com/watch?v=k7qDxW6gYiI

Dus ik speel nog liever de chordpartij ff opnieuw in in de Ditto dan dat ik mijn Line6 aansluit met de opgeslagen loop.
Tis persoonlijk en afhankelijk van je wensen, maar ik dacht share het maar ff.

Bedankt nou ga ik hem helemaal uitproberen! Ik was ook niet echt van plan om loops op te slaan, maar meer in te spelen iedere keer over elkaar heen.

telerocker
7 november 2014, 22:05
https://www.youtube.com/watch?v=Ci4Jtom5HIw