PDA

View Full Version : DSL100H fx loop schakelen via footswitch



meul
3 november 2014, 12:43
Hallo mensen,

Ik gebruik een bufferd Boss BD-2 pedaal. Om true bypass te kunnen blijven ga ik een Lehle fx looper aanschaffen. Maar, als ik nu ook een delay zou willen gaan gebruiken, klinkt dit waarschijnlijk het beste via de fx loop van mijn DSL100H (nieuwe versie dus NIET de JCM 2000).

Vraag, als ik de DSL100 fx loop in gebruik neem ben ik dan mijn true bypass weer kwijt? Als dit zo is zoek ik een oplossing om flexibel te blijven.

De DSL100H heeft achterop een true bypass schakelaar voor de fx loop. Deze is helaas niet aan te sturen met de bijgeleverde footswitch Weet iemand of het mogelijk (en niet al te moeilijk of duur) is om de fx loop van de DSL100H schakelbaar te maken via de meegeleverde footswitch? Aangezien ik de reverb niet gebruik zou het mooi zijn als hier de fx loop schakelbaar onder mijn voet kan zetten.

tommus42
3 november 2014, 16:53
Als de switch een relais schakelt is het mogelijk.
Ik zou in dat geval een extra jack monteren, en een andere/extra footswitch. Als je dan toch bezig bent; de fx loop omsolderen naar een parallelle lus.

meul
3 november 2014, 23:41
Dank je wel voor je reactie, ik merkte net een pop wanneer ik de loop schakel van bypass naar on. dit is niet handig op hoog volume. hiernaast heb ik me een beetje vergist in het aantal true bypass delay pedalen... zijn er nog best veel. ik heb even een true bypass mxr pedaal in de loop gehangen met ongeveer 5 meter aan kabel en merk weinig signaal verlies op zolang je maar goede kabels gebruikt. ik ga dit eerst maar eens verder onderzoeken. toch denk ik dat veel gitaristen blij zouden zijn als de fx loop schakelbaar kan zijn..