PDA

View Full Version : Nederlander maakt gitaar voor Keith Richards



driftkop
1 november 2014, 19:13
Wat een geweldig verhaal:


http://www.youtube.com/watch?v=CgRKyuOeYS4

AoDf
1 november 2014, 20:59
Leuk verhaal!

barno
1 november 2014, 21:22
Het systeem klopt ergens niet. geweldig rijke mensen laten arme bouwers uren wachten om een gitaar aan hen te mogen schenken.

Tabula Rasa
1 november 2014, 21:36
Fanboybuilder?

jannest
2 november 2014, 13:31
ok wie is die gast ??
die kan wel wat ,als die gitaar goedgekeurd wordt door techs van de stones...........
en ome keith die ook nog gratis reclame voor je maakt

niks mis met het systeem
ken um niet maar die gozert kan nu rustig gitaren gaan bouwen als zenne job

fred dons
2 november 2014, 13:49
Het systeem klopt ergens niet. geweldig rijke mensen laten arme bouwers uren wachten om een gitaar aan hen te mogen schenken.

inderdaad, wel eens gehad dat zo'n beroemdheid naar een andere bouwer ging die wel gratis wilde klussen aan zijn gitaar want hij was niet gewend ergens voor te moeten betalen (ik heb het dan niet over sessie muzikanten maar over de arrivé's ). Ik ben blij voor deze bouwer dat hij op deze manier zo dicht bij zijn idool gekomen is maar jammer dat hij dat met een replica heeft moeten doen waardoor de marketing angle wel erg beperkt is

barno
2 november 2014, 14:47
inderdaad, wel eens gehad dat zo'n beroemdheid naar een andere bouwer ging die wel gratis wilde klussen aan zijn gitaar want hij was niet gewend ergens voor te moeten betalen (ik heb het dan niet over sessie muzikanten maar over de arrivé's ). Ik ben blij voor deze bouwer dat hij op deze manier zo dicht bij zijn idool gekomen is maar jammer dat hij dat met een replica heeft moeten doen waardoor de marketing angle wel erg beperkt is

ja, het hele gild bekende gitaristen heeft kasten vol met telecopies van kleine bouwers :)
Toevallig had ik het er gisteren nog over met een vriend bouwer. Ik had weer es een vraag binnengekregen van een gitarist die op dit moment erg hot is, of ik geen gratis gitaar voor m kon bouwen. Bleek dat mijn collega juist dezelfde vraag had gekregen van die kerel. Terwijl we niet bepaald dezelfde modellen bouwen :)

jannest
2 november 2014, 15:03
inderdaad, wel eens gehad dat zo'n beroemdheid naar een andere bouwer ging die wel gratis wilde klussen aan zijn gitaar want hij was niet gewend ergens voor te moeten betalen (ik heb het dan niet over sessie muzikanten maar over de arrivé's ). Ik ben blij voor deze bouwer dat hij op deze manier zo dicht bij zijn idool gekomen is maar jammer dat hij dat met een replica heeft moeten doen waardoor de marketing angle wel erg beperkt is
we hebben het hier niet over een beroemdheid maar een legend en als die op jouw gitaar speelt (op een podium voor tig duizend mensen voor een camera) dan toch zit je voor de rest van je leven vol ?
en het ding is door stress tech test van de stones gekomen
hoeveel gratis reclame wil je als bouwer hebben ?

gibson had aan ene slash genoeg

fred dons
2 november 2014, 15:59
Billy Gibbons speelt (naast 6000 andere merken) op een Rebel Relic, 99,9999999% van het publiek denkt dat hij op een Fender speelt wanneer hij die gitaar pakt en zo is dat ook voor deze telekopie van de nederlandse bouwer. Ik heb het filmpje gekeken en ben nu al de naam van de bouwer vergeten, wat denk je dat die tig duizend bezoekers gedaan hebben ?
en laten we wel wezen stress test van een technicus ? Keith speelt op een tele dat is niet de moeilijkste gitaar om goed te krijgen ;)

ik geloof dat Gibson al een paar gitaren verkocht had voor dat Slash langs kwam, denk je niet :D

fred dons
2 november 2014, 16:01
3000 schijnt hij er nu te hebben

http://www.groundguitar.com/keith-richards-guitars-and-gear/

Tabula Rasa
2 november 2014, 16:18
Met andere woorden:

Keith zegt " ha tof, bedankt" en pleurt hem volgende week op de stapel bij de rest. Horen we nooit meer wat van.

Als ik volgende week naar Satriani stap en een gitaar voor hem maak, dan wil ie hem ook wel gratis hebben.

Er zijn er maar weinig die zelf benadert worden en betaalde opdrachten aangaan.

arjanb01
2 november 2014, 16:22
Wat een ballengedoe. Als ik bouwer was zou ik daar niet eens op ingaan in de wetenschap dat je strats en teles bouwt, marketingwaarde voor je bedrijf 0 komma nul, aangezien iedereen denkt dat het een fender of ander groot merk is.
Puur sensatie vind ik dit, wel leuk dat hij Keith ontmoet heeft, is natuurlijk een Baas met de grote B😉

fred dons
2 november 2014, 16:39
precies, het voor deze bouwer die ook een fan is een droom die uitkomt en hij zal er best wat meer door verkopen maar weest gerust het zal klein genoeg blijven om te voorkomen dat Fender aan de deur komt vanwege inbreuk op haar trademarks

barno
2 november 2014, 16:51
yep, als Keith op een model van mij zou spelen, kijk, dat zou nu eens nieuws zijn :) maar kans is nogal klein, ook gezien het feit dat ik veeelste lui ben om daar achteraan te gaan :)

jannest
2 november 2014, 16:56
Billy Gibbons speelt (naast 6000 andere merken) op een Rebel Relic, 99,9999999% van het publiek denkt dat hij op een Fender speelt wanneer hij die gitaar pakt en zo is dat ook voor deze telekopie van de nederlandse bouwer. Ik heb het filmpje gekeken en ben nu al de naam van de bouwer vergeten, wat denk je dat die tig duizend bezoekers gedaan hebben ?
en laten we wel wezen stress test van een technicus ? Keith speelt op een tele dat is niet de moeilijkste gitaar om goed te krijgen ;)

ik geloof dat Gibson al een paar gitaren verkocht had voor dat Slash langs kwam, denk je niet :D
das waar maar 1 ding is zeker ze hem niet het podium opsturen met een b gitaar
want keith
speelt nog nauwlijks wat (dement reuma.... wie weet wat de ooorzaak is ??)
en als ie wat speelt hoort je hem erg goed want hij staat erg hard in de mix

tja billy gibbons... denk dat men in europa nog nauwelijk zz top kent laat staan dat men weet dat de gitarist billy gibbons heet

tuurlijk verkocht gibson gitaren voor slash
maar zeker 13 sigs
dat zegt toch wel wat :)

imho als deze meneer het slim aanpakt ................dan .......................

maar ja wie weet

barno
2 november 2014, 16:58
Billy niet bekend in Europa? ... euh... van waar bent u?

Buzzel
2 november 2014, 17:06
Billy is een legende joh.


OT: mooi voor die gitaarbouwer, zijn droom is uitgekomen. Marketing technisch zal het hem helemaal niks opleveren...

Gearjunkie
2 november 2014, 17:10
Billy is toch die acteur uit 'Bones'?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

jannest
2 november 2014, 17:22
Billy niet bekend in Europa? ... euh... van waar bent u?
enige bekendheid hebben ze door een paar hitjes uit de jaren 80
voor de rest is zz top vooral bekend onder gitaristen om dat billy erg goed is
maar ok als jij het zegt zullen ze wel heel erg beroemd zijn in europa

MikeD
2 november 2014, 17:24
ja, het hele gild bekende gitaristen heeft kasten vol met telecopies van kleine bouwers :)
Toevallig had ik het er gisteren nog over met een vriend bouwer. Ik had weer es een vraag binnengekregen van een gitarist die op dit moment erg hot is, of ik geen gratis gitaar voor m kon bouwen. Bleek dat mijn collega juist dezelfde vraag had gekregen van die kerel. Terwijl we niet bepaald dezelfde modellen bouwen :)

ik hoef niet te weten wie die 'bekende gitarist' is maar zo te horen is ie gewoon een ordinaire freeloader die misbruik wil maken van zijn wereldberoemdheid zijn in nederland en misschien omstreken..

soup
2 november 2014, 17:29
Ga een hele dag op een drukke winkelstraat staan met een foto van Billy Gibbons en vraag aan de mensen wie het is en meer dan 85% denkt dat het een kamper is of een broer van Sinterklaas.

jannest
2 november 2014, 17:33
maar ot
die bouwer is hier dus niet bekend ;)

Malle Eppie
2 november 2014, 17:39
En wat dan nog als Richards z'n gitaar volgende week in zijn open haard mietert, die vent staat te stralen als een klein jochie! Daar doe je het toch voor!

Off topic: Billy Gibbons; je moet minstens twee nummers kennen: 'Sharp dressed man' en de clip van 'Gimme all your lovin'!

arjanb01
2 november 2014, 17:45
En wat te denken van 'la grange', daar heeft gibbons toch echt z'n stempel op gedrukt. Een van de bekendere rockriffs uit de geschiedenis. Op YT genoeg van te vinden!

barno
2 november 2014, 17:52
ik hoef niet te weten wie die 'bekende gitarist' is maar zo te horen is ie gewoon een ordinaire freeloader die misbruik wil maken van zijn wereldberoemdheid zijn in nederland en misschien omstreken..

De wereld is aan de opportunisten en als je het wil maken is dat een handige eigenschap. Zij zien het ook niet als freeloader want jij krijgt de grote eer een gitaar aan hen te schenken :) Nu ben ik per toeval niet vlug starstruck, dus van mij krijgt zoiemand gewoon een antwoord met een prijsopgave. Maar ik heb dan ook geen wilde plannen. Een doordacht endorsment met de juiste artiest zal in bepaalde gevallen wel degelijk een verstandige investering zijn. Maar dan geen telecopietje :)

Billy Gibbons is bij het gitaarspelend volk zowat even legendarisch als keef. Dat hij bij huisvrouw x niet zo bekend is, is geen echte handicap als het gaat over endorsments met impact

Pepe
2 november 2014, 19:58
Billy pakt ook alles aan (ik schat dat ie nog meer gitaren heeft dan ome Keith?) maar alles wat interessant genoeg is gaat regelrecht naar Bolin die alles uitholt, lakt, pickups swap't, refret of er gewoon een andere neck opzet en dan zie je Billy er pas mee op een podium.

Een endorsement zal vas wel iets uitmaken maar als je er geen productie gitaar van hebt die in winkel hangt schiet het niet zo op natuurlijk.

Jeff Beck pakt niks aan. Rot op met die zooi, zegt ie dan.

Mitch
2 november 2014, 20:04
Een typisch DWDD item over muziek.



Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeext!

jannest
2 november 2014, 20:05
barno barno
srry kan het niet laten


Billy Gibbons is bij het gitaarspelend volk zowat even legendarisch als keef

maar in het nationalistische lijstje van de kenners van rollingstone
rolling stone greatest guitarists top 100
staat hij op nrtje 33
wat niet wegneemt dat ik hem geweldig vind :)

jannest
2 november 2014, 20:06
Een typisch DWDD item over muziek.



Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeext!

kan niet dat heb ik 3 jaar al niet gezien

barno
2 november 2014, 20:27
barno barno
srry kan het niet laten


maar in het nationalistische lijstje van de kenners van rollingstone
rolling stone greatest guitarists top 100
staat hij op nrtje 33
wat niet wegneemt dat ik hem geweldig vind :)

een tijdschrift dat lijstjes doet, wordt per definitie niet gemaakt door kenners.
Trouwens, zowel Keef als BG betekenen in het licht der gitaristieke geschiedenis niet veel, de jongens zijn bekend omdat ze in fijne bandjes spelen.

jplm
2 november 2014, 20:38
Hallo.

Een vraag die ik in deze fraaie discussie nog niet voorbij zag komen: als je bekijkt (of eigenlijk beluistert) wat Mr. Richards zo speelt, zou het dan qua geluid uitmaken of de gebruikte gitaar een originele Tele uit de zestiger jaren is, of een knap gebouwde imitatie, of een gloednieuwe Tele-imitatie uit een of andere Chinese fabriek, gemaakt van hout dat zó vers is dat de bladeren nog aan de gitaarhals gaan groeien als er toevallig een regenbui valt tijdens een festival-optreden? Ik dacht zelf van niet.

Ik ben doorgaans niet zo gecharmeerd van de opmerkingen van Jan Akkerman, maar in één ding heeft ie in elk geval gelijk: de electrische gitaar is ergens in de jaren vijftig uitgevonden, was meteen helemaal goed en af, en er is daarna nooit meer iets substantieels aan veranderd, en zeker niet verbeterd.

Groet, Jan.

barno
2 november 2014, 21:10
Hallo.

Een vraag die ik in deze fraaie discussie nog niet voorbij zag komen: als je bekijkt (of eigenlijk beluistert) wat Mr. Richards zo speelt, zou het dan qua geluid uitmaken of de gebruikte gitaar een originele Tele uit de zestiger jaren is, of een knap gebouwde imitatie, of een gloednieuwe Tele-imitatie uit een of andere Chinese fabriek, gemaakt van hout dat zó vers is dat de bladeren nog aan de gitaarhals gaan groeien als er toevallig een regenbui valt tijdens een festival-optreden? Ik dacht zelf van niet.

Ik ben doorgaans niet zo gecharmeerd van de opmerkingen van Jan Akkerman, maar in één ding heeft ie in elk geval gelijk: de electrische gitaar is ergens in de jaren vijftig uitgevonden, was meteen helemaal goed en af, en er is daarna nooit meer iets substantieels aan veranderd, en zeker niet verbeterd.

Groet, Jan.

een goed gebouwde tele, oud of nieuw. geen chinese cheapo, dat niet. het was trouwens Keef zelve die de hype van het relicgedoe zowat heeft gestart. Hij vond dat de looks van zijn gitaren bij zijn image moesten passen en gaf opdracht de nieuwe gitaren die waren gekocht voor de tour wat te "bewerken"

soup
2 november 2014, 21:19
zou het dan qua geluid uitmaken of de gebruikte gitaar een originele Tele uit de zestiger jaren is, of een knap gebouwde imitatie, of een gloednieuwe Tele-imitatie uit een of andere Chinese fabriek
Maakt eigenlijk niet uit waar Keith op speelt, zijn roadie speelt toch alles voor hem backstage. :chicken:

Swaag
2 november 2014, 22:05
De Stones zijn toch ooit begonnen met kopietjes op toer mee te nemen, zodat ze de kostbare originals thuis in de kluis konden laten staan?
Overigens staat dat hele verhaal van die door Jeroen Gmelich voor Richards gebouwde kopie ook in "Gitarist" deze maand.

apekop
3 november 2014, 09:48
Ik ben blij voor deze bouwer dat hij op deze manier zo dicht bij zijn idool gekomen is maar jammer dat hij dat met een replica heeft moeten doen waardoor de marketing angle wel erg beperkt is

hoe bedoel je? 90% van wat er tegenwoordig verschijnt zijn toch Fender op Gibson clonen?

fred dons
3 november 2014, 10:22
je hebt gitaren die geinspireerd zijn op strats, les pauls en teles maar daar op punten van afwijken zodat je de gitaar van het basis model kunt herkenen (suhr, anderson, tyler, collings, huber, hartung, prs etc) en je hebt replica's waar wellich alleen het merkje afwijkt van het origineel, deze gitaar hoort in de laatste categorie. Als je je als bouwer wilt onderscheiden dan is een letterlijke kopie waardoor het grote publiek alleen maar denkt "goh mooie zwarte fender tele" wellicht niet de beste manier om je te onderscheiden ;)

apekop
3 november 2014, 11:09
je hebt gitaren die geinspireerd zijn op strats, les pauls en teles maar daar op punten van afwijken zodat je de gitaar van het basis model kunt herkenen (suhr, anderson, tyler, collings, huber, hartung, prs etc) en je hebt replica's waar wellich alleen het merkje afwijkt van het origineel

'Geinspireerd door' vind ik bij de meeste bouwers/assembleurs zoals Haar, Smitty en de andere ontelbare Fender cloners een understatement. 'Gekopieerd' lijkt me eerder van toepassing op de meeste modellen. Die vallen dus onder de laatste categorie.

fred dons
3 november 2014, 11:18
ja en your point being ? ;)

die namen stonden ook niet in mijn lijstje maar inderdaad bouwers van echte fender clonen (Smitty heeft tegenwoordig erg mooie eigen modellen btw) zullen niet echt reclame kunnen maken met een internationaal artiest die toevallig op hun model speelt; of ze krijgen een cease en desist van Fender omdat ze teveel gekopieerd hebben of het publiek denkt leuke fender (als ze dat al denken, de meeste denken mooi kleur die bas :D )

jannest
3 november 2014, 11:29
een cease en desist van Fender omdat ze teveel gekopieerd hebben
denk dat deze meneer daar weinig last van zal hebben omdat hij 17 jaar voor fender heeft gewerkt
maar heb z'n site ff bekeken

nou oordeel zelf.................pfffffffffffffff
http://www.jeromescustoms.com/index.phphttp://www.jeromescustoms.com/index.php

Hendriks
3 november 2014, 11:42
Toch hartstikke leuk voor de bouwer , ik denk dat de meeste nl bouwers gewoon stinkend jaloers zijn . of het nou goede of slechte publiciteit is , er staat gewoon een gitaar van hem in het rack van Keith .

fred dons
3 november 2014, 14:41
denk dat deze meneer daar weinig last van zal hebben omdat hij 17 jaar voor fender heeft gewerkt
maar heb z'n site ff bekeken

nou oordeel zelf.................pfffffffffffffff
http://www.jeromescustoms.com/index.phphttp://www.jeromescustoms.com/index.php

je hebt blijkbaar geen idee hoe een cease en desist werkt, ik zie op zijn site nergens dat hij voor Fender gewerkt heeft but eniewee,
John Suhr die voor de fendercustom heeft gewerkt (wat iets anders is dan reparen van bekende merken) heeft toestemming gevraagt aan Fender om een model uit te brengen toen hij voor zich zelf begon die geinspireerd was op de strat. Fender heeft zijn blessing gegeven mits hij een eigen headstock zou gebruiken. Zou hij dit niet doen dan zou hij ook deze cease en desit krijgen, Jerome doet dit niet maar kopiert klakkeloos de fender headstocks wat een inbreuk is op het trademark van fender
daarnaast heeft hij geen problemen om ook van andere merken te kopieren ;)
jerome
http://www.jeromescustoms.com/builds/1204.jpg
trussart
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ljqnqrKBsT1qcp8ruo1_1280.jpg

beruk
3 november 2014, 15:29
Jerome doet dit niet maar kopiert klakkeloos de fender headstocks wat een inbreuk is op het trademark van fender
daarnaast heeft hij geen problemen om ook van andere merken te kopieren ;)

Dat is in die niche welhaast de norm toch?
http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/HAAR%20Telecaster/haar3.jpg
http://img.tweedehands.nl/f/preview/203221540_2-custom-build-sjak-zwier-relic-telecaster.jpg

fred dons
3 november 2014, 15:34
klopt, maar met name in Europa, omdat Fender geen geld genoeg heeft om zijn trademark in de hele wereld te verdedigen beperken ze zich met aktief bestrijden in de VS, wat ze wel doen is de grote winkelketens aanschrijven met de boodschap dat als ze fender willen blijven voeren ze deze kopieen niet in het bestand mogen hebben
ik zag onlangs dat Haar ook een eigen headstock ontwikkeld heeft waarschijnlijk om ook in de vs te kunnen leveren

beruk
3 november 2014, 15:48
Ok. Helder.

jannest
3 november 2014, 16:31
je hebt blijkbaar geen idee hoe een cease en desist werkt, ik zie op zijn site nergens dat hij voor Fender gewerkt heeft but eniewee,
John Suhr die voor de fendercustom heeft gewerkt (wat iets anders is dan reparen van bekende merken) heeft toestemming gevraagt aan Fender om een model uit te brengen toen hij voor zich zelf begon die geinspireerd was op de strat. Fender heeft zijn blessing gegeven mits hij een eigen headstock zou gebruiken. Zou hij dit niet doen dan zou hij ook deze cease en desit krijgen, Jerome doet dit niet maar kopiert klakkeloos de fender headstocks wat een inbreuk is op het trademark van fender
daarnaast heeft hij geen problemen om ook van andere merken te kopieren ;)
jerome
http://www.jeromescustoms.com/builds/1204.jpg
trussart
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ljqnqrKBsT1qcp8ruo1_1280.jpg



Bij Jerome's Guitars & Repairs vindt je meer dan een kwart eeuw ervaring in o.a. bouw, reparatie en customizing van gitaren, waarvan zeventien jaar lang voor Fender Technical Service Benelux.

gooooogle is ur friendjjjje :)

Tabula Rasa
3 november 2014, 16:53
Hij mocht dus garantiegevallen repareren via muziekwinkels.

loose-fur
3 november 2014, 17:08
Het filmpje geeft een beetje de indruk dat het om een amateur gitaar bouwer gaat, naar mijn gevoel. Nu blijkt dat het om een (kleine) fabrikant gaat vraag ik me af: zou het hem echt alleen maar één gitaar gekost hebben? Dan heeft ie voor erg weinig geld een waardevolle referentie te pakken.


Tee.

jannest
3 november 2014, 17:46
vraag ik me af: zou het hem echt alleen maar één gitaar gekost hebben? Dan heeft ie voor erg weinig geld een waardevolle referentie te pakken.
al zijn het er meer geweest.................goede reclame imho (ja ik weet dat veel mensen alhier het daar niet mee eens zijn)

maar goede gitaren bouwen kunnen ze iig (hoewel ik veel van hun brouwsels op de site erg leijk vind)
want voor het zelfde geeen geld hadden ze de fender customshop en calletje gegeven en dan was den tele nog sneller op locatie geweest

jannest
3 november 2014, 17:47
Hij mocht dus garantiegevallen repareren via muziekwinkels.

hoe weet jij dat ??

Tabula Rasa
3 november 2014, 18:08
Dat is gewoon een lompe, botte aanname.

Tabula Rasa
3 november 2014, 18:12
Ik trek ook niet meneer zijn bouwkwaliteiten in twijfel.... Maar vind het wel dubieus hoe sommige sterren aan hun spul komen. Keith kan bij mij de boom in, tenzij hij met pegels komt.

fred dons
3 november 2014, 19:10
hoe weet jij dat ??

er van uitgaand dat Fender in Europa geen enkel instrument bouwt of laat bouwen lijkt mij dat een hele nette aanname

jannest
3 november 2014, 20:40
dat is een antwoord dat tab mij niet snel zal geven :)(wegens omstandigheden)
maar verklapperddeklap hier de link
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-muziekinstrumenten/359144-jerome-s-custom-guitars-repairs.html?previousPage=lr

Tabula Rasa
3 november 2014, 21:07
Lompe botte aanname ( met wat ik weet van Fender en leveranciers hier in de benelux) dus wat Fred zegt. :-)

Verder zijn dergelijke titels vaak een manier om iets nog mooier te laten klinken.

fred dons
4 november 2014, 04:58
klopt, Jerome is een beetje creatief met taal, bouwen en customizen heeft hij zeker niet in dienst gedaan van Fender Benelux, reparaties wellicht wel maar de rest wellicht terwijl hij in dienst was van Fender maar niet voor Fender. Maar nogmaals, het zal ongetwijfeld een goede bouwer zijn

jannest
4 november 2014, 12:00
klopt, Jerome is een beetje creatief met taal, bouwen en customizen heeft hij zeker niet in dienst gedaan van Fender Benelux, reparaties wellicht wel maar de rest wellicht terwijl hij in dienst was van Fender maar niet voor Fender. Maar nogmaals, het zal ongetwijfeld een goede bouwer zijn
een hele goede bouwer, want er zijn mij geen verhalen bekend dat dit eerder is gebeurd en zoals je ziet gaat dit verhaal meteen (almost) viral
en zoals ik al opmerkte
een zwarte tele naar keith's specs was binnen no time vanuit de vs binnengevlogen
voor nop of anders denk ik ,dat op dat gebied ,budget bij de stones niet echt een probleem is

btw hij heet jeroen

frekie
4 november 2014, 12:28
Zijn er geen gitaarbouwers die voor nop een 7 snaar met fanned frets/dual scale, 2 bas snaren en 5 gitaarsnaren, LH kop voor mij willen bouwen? Weer eens wat anders ;)

jannest
4 november 2014, 12:35
Zijn er geen gitaarbouwers die voor nop een 7 snaar met fanned frets/dual scale, 2 bas snaren en 5 gitaarsnaren, LH kop voor mij willen bouwen? Weer eens wat anders ;)
vast wel maar maar dat gaat een flinke duit kosten ;)

Tabula Rasa
4 november 2014, 13:38
Jeromes Custom Gitaren: http://youtu.be/UfBwXwn3zQY

Zit er niet ver naast.

Majmun
4 november 2014, 13:55
Mooie relic-job, man, van Jerome's Custom Guitars.

http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDU5Nw==/z/JhUAAOSws65ToCiE/$_35.JPG

muffstuff
4 november 2014, 13:55
ja, het hele gild bekende gitaristen heeft kasten vol met telecopies van kleine bouwers :)
Toevallig had ik het er gisteren nog over met een vriend bouwer. Ik had weer es een vraag binnengekregen van een gitarist die op dit moment erg hot is, of ik geen gratis gitaar voor m kon bouwen. Bleek dat mijn collega juist dezelfde vraag had gekregen van die kerel. Terwijl we niet bepaald dezelfde modellen bouwen :)

Vind je dat niet een onbeschofte vraag? Ik geloof best dat het je reclame oplevert, maar laten we eerlijk zijn, jullie beroep is nou ook weer niet de meest betaalde beroep wat er is. Dan vragen ze of jij even honderden euro wil spenderen aan iemand die niet op de centen hoeft te letten.

barno
4 november 2014, 14:09
vermits het niet eens mijn beroep is, heb ik al helemaal geen geld en belang om gratis te bouwen

jannest
4 november 2014, 15:16
vermits het niet eens mijn beroep is, heb ik al helemaal geen geld en belang om gratis te bouwen
en wees eens eerlijk welke hotte gitarist heb jij afgewezen ?
hij heeft het ook aan andere bouwers gevraagd dus geheimhouding lijkt me overbodig
kom op vertel..................

jannest
4 november 2014, 15:22
Jeromes Custom Gitaren: http://youtu.be/UfBwXwn3zQY

Zit er niet ver naast.

met uitzondering van het feit dat hij mocht customizen van fender
zei hij zomaar tussen neus en lippen door :)

Tabula Rasa
4 november 2014, 15:22
Dat vertel je gewoon niet. Niet echt netjes.

Tabula Rasa
4 november 2014, 15:24
met uitzondering van het feit dat hij mocht customizen van fender
zomaar tussen neus en lippen door :)
Mijn vorige post ging om het noemen van de naam.
Wat betreft bovenstaande quote: tuurlijk. Als een klant vraagt om andere pups... Dan schroeft hij die erin. Iedereen mag customizen van fender zolang ie dat op eigen naam doet.

barno
4 november 2014, 16:29
en wees eens eerlijk welke hotte gitarist heb jij afgewezen ?
hij heeft het ook aan andere bouwers gevraagd dus geheimhouding lijkt me overbodig
kom op vertel..................

ik wijs niemand af. Als mensen mij contacteren voor endorsment in ruil voor reclame, meld ik gewoon dat ik geen geld heb om gitaren weg te geven. Ik hoef ook geen reclame.

Namen? waarom zou ik privé gesprekjes tussen bouwer en gitarist op net gooien?

jannest
4 november 2014, 17:21
Mijn vorige post ging om het noemen van de naam.
Wat betreft bovenstaande quote: tuurlijk. Als een klant vraagt om andere pups... Dan schroeft hij die erin. Iedereen mag customizen van fender zolang ie dat op eigen naam doet.

lol dacht dat je het had over je aanname
zoals hij het zegt doet anders vermoeden
geloof trouwens opeens niet meer in "het verhaal "
denk dat we hier te maken hebben met een kadootje van fender of de rolling stones voor bewezen diensten{gitaarbouwers die uit principe niets gratis bouwen voor dit soort figuren gelieve niet reageren)

Tabula Rasa
4 november 2014, 17:27
Ik heb iedere keer het gevoel dat ik je posts niet snap of verkeerd interpreteer, dus ik haak ff af, denk ik. Heb mijn mening al gegeven en kan wel in herhaling blijven vervallen.

jannest
4 november 2014, 17:33
Namen? waarom zou ik privé gesprekjes tussen bouwer en gitarist op net gooien?



ja, het hele gild bekende gitaristen heeft kasten vol met telecopies van kleine bouwers :)
Toevallig had ik het er gisteren nog over met een vriend bouwer. Ik had weer es een vraag binnengekregen van een gitarist die op dit moment erg hot is, of ik geen gratis gitaar voor m kon bouwen. Bleek dat mijn collega juist dezelfde vraag had gekregen van die kerel. Terwijl we niet bepaald dezelfde modellen bouwen :)

waarom dan deze totaal ot opmerking ?
zowel mr richards noch zijn gitaar tech hebben de bouwer maar iets gevraagt

stoer doen op een forum ???

lcvanderhelm
4 november 2014, 17:36
Dyslectisch of gewoon erg dom,Jannest?

jannest
4 november 2014, 17:53
Dyslectisch of gewoon erg dom,Jannest?
zeg het maar
wat begrijp je niet ?

Tabula Rasa
4 november 2014, 18:04
Mooi toch?

"Gitaarnet. Je beseft dat het gemiddelde een stuk dommer is".

Majmun
4 november 2014, 18:22
Wat een kutforum

barno
4 november 2014, 18:27
waarom dan deze totaal ot opmerking ?
zowel mr richards noch zijn gitaar tech hebben de bouwer maar iets gevraagt

stoer doen op een forum ???

ja, ik wilde stoer doen... man, man, wat ben jij wereldvreemd en starstruck. Iedere bouwer die wat aparte dingen bouwt, krijgt die vragen van gitaristen. Ik haak ook af.

jannest
4 november 2014, 18:39
ja, ik wilde stoer doen... man, man, wat ben jij wereldvreemd en starstruck. Iedere bouwer die wat aparte dingen bouwt, krijgt die vragen van gitaristen. Ik haak ook af.

tja ach

Ik had weer es een vraag binnengekregen van een gitarist die op dit moment erg hot is,

yup elke dag staan bekende hotte gitaristen bij onbekende gitaarbouwers in de rij te bedelen om om gitaren
ok
ik ben wereldvreemd en vooral starstruck

jannest
4 november 2014, 18:48
Mooi toch?

"Gitaarnet. Je beseft dat het gemiddelde een stuk dommer is".
yup


Iedereen mag customizen van fender zolang ie dat op eigen naam doet

ook als je voor fender werkt ??
veel bedrijven vinden het niet zo leuk als hun werknemers bijklussen met hun produkten
he ik ben jeroen ik werk voor de technische dienst van fender en kan je fender gitaar customizen in mijn vrije tijd


ja tab ik ben nog dommer dan je denkt

Brum
4 november 2014, 18:55
Jannest = Jannnus? Gewoon nieuwsgierig...

muffstuff
5 november 2014, 09:52
tja ach


yup elke dag staan bekende hotte gitaristen bij onbekende gitaarbouwers in de rij te bedelen om om gitaren
ok
ik ben wereldvreemd en vooral starstruck
Dat zou niet het geval kunnen zijn dan?

Zover ik barno op zijn posting kan beoordelen is het nou niet iemand die hoog van de toren blaast.

Het lijtk wel of jij continu zand in je vagijn hebt zitten.

Tabula Rasa
5 november 2014, 10:09
Zover ik Barno digitaal en persoonlijk ken kan ik dit alleen maar beamen.

Tabula Rasa
5 november 2014, 12:21
Jannest, je kan natuurlijk van alles roepen en van alles in twijfel trekken, maar een heel klein beetje nadenken en zoeken geven je al je antwoorden al. Beetje logisch nadenken zou ook kunnen helpen.

De eerder geposte fimpjes en een beetje logisch nadenken geven je alle antwoorden al.

Allereerst wil ik de bouwkwaliteiten van deze bouwer niet in twijfel trekken. Een gitaar bouwen voor Keith Richards en dat hij hem ook nog eens live wil gebruiken op een groot podium geeft aan dat het een zeer goed instrument zou moeten zijn. Meneer bouwt gewoon prima gitaren.

Maar nu het verhaal van Jannest:


yup



ook als je voor fender werkt ??
veel bedrijven vinden het niet zo leuk als hun werknemers bijklussen met hun produkten
he ik ben jeroen ik werk voor de technische dienst van fender en kan je fender gitaar customizen in mijn vrije tijd


ja tab ik ben nog dommer dan je denkt




Filmpje 1:




http://www.youtube.com/watch?v=CgRKyuOeYS4


Filmpje 2:


http://youtu.be/UfBwXwn3zQY

Filmpje 2: 0:44 Hij heeft een jaar of 17 in die zaak gewerkt, vanaf 1988 tot 2005. Later(2011, zie link hieronder) miste hij het vak en heeft hij de boel over genomen (filmpje 2 0:54).
1:09 "Alles" wat in de Benelux stuk ging kwam bij hem uit en hij was "de hele dag" bezig met repareren en customizen.
3:20 Sinds maart 2012 aan het bouwen. Dus toen hij zelf de winkel had en ook waarschijnlijk al geen Fender meer voerde in het assortiment (artikel hieronder lijkt chronologisch van opzet)

Wanneer je 3 minuten de moeite neemt om google te gebruiken vind je dit:

http://www.ontdekdenhelder.com/tag/jeroen-gmelich/

Verder nog ff een casus om je aan het denken te zetten met 3 personen: Klant 1 is Gertje Gibson, klant 2 is Freddie Fender en de muziekwinkel medewerker is Mickey Muziek:

Mickey Muziek werkt in een muziekwinkel met reparatieafdeling. Mag garantiegevallen repareren van Fender (we gaan er nu nog niet eens vanuit dat meneer Fender al niet meer als merk voert om de casus in ieder geval nog een beetje uitdagend te maken) en kan via collega winkeliers uit de gehele Benelux garantiegevallen verwerken.

Gertje Gibson en Freddie Fender stappen de winkel binnen. Gertje Gibson koopt een mooie Les Paul en Freddie Fender koopt een mooie Fender Stratocaster met RW toets.

Na 3 maanden komen beide klanten opnieuw bij Mickey Muziek in de winkel met een klacht. De klacht is dat bij beide gitaren de toets loslaat.

Freddie Fender heeft geluk. Na een paar mailtjes met Fender is er een nieuwe hals onderweg die Mickey Muziek onder garantie kan omwisselen of, minder waarschijnlijk, krijgt Mickey Muziek de opdracht deze hals te herstellen met lijm en klemmen.

Geertje Gibson heeft een iets grotere uitdaging. Mickey Muziek kan geen garantiegevallen afhandelen voor Gibson, dus neemt contact op met Gibson en verzend de gitaar (via importeur???) naar iemand die daar wel voor is aangesteld. Gertje moet wat langer wachten maar krijgt zijn gitaar ongetwijfeld keurig terug via de normale kanalen.

Uiteindelijk zijn Freddie en Gertje weer helemaal blij.

3 maanden later komen Freddie Fender en Gertje Gibson weer bij Mickey Muziek over de vloer. De elementen in de LP van Gertje Gibson en de elementen in de Stratocaster van Fredje Fender bevallen niet helemaal.

Fredje wil Seymour Duncans hebben, de SSL-serie en Gertje wil een JB en een Jazz. Beide heren hebben hun gitaren zelf uitgezocht, betaald en zijn eigenaar. Als ze zouden willen zouden ze alles met hun gitaren mogen doen.
Mickey Muziek heeft een keurige reparatieafdeling en kan daar customizen/reparenen. Hij kan bij ieder instrument iedere reparatie doen zoals de klant dat wil (net als iedere winkelier).

Mag Mickey:
A: Alleen de Gibson van nieuwe elementen voorzien?
B: Alleen de Fender van nieuwe elementen voorzien?
C: Beide gitaren van nieuwe elementen voorzien?

jannest
5 november 2014, 12:30
Dat zou niet het geval kunnen zijn dan?

Zover ik barno op zijn posting kan beoordelen is het nou niet iemand die hoog van de toren blaast.

Het lijtk wel of jij continu zand in je vagijn hebt zitten.

en ik vraag hem om die bewering te onderbouwen
normale vraag lijkt me toch na zo'n opmerking
maar dan doet ie als of ie in dokter patient relatie zit
ja ik ben fout ,dom en heb zand in m'n kut

Brum
5 november 2014, 12:40
Jannest = Jannnus? Gewoon nieuwsgierig...

Nog maar 's. Waarom ik het vraag? Je manier van posten is exact hetzelfde, alleen maar negatieve ruis man.

Mocht het zo zijn, dan stelt een ban ook weinig voor hier.

jannest
5 november 2014, 12:45
leuk verhaal tab
voel me ook ernstig vereerd

-1:09 "Alles" wat in de Benelux stuk ging kwam bij hem uit en hij was "de hele dag" bezig met repareren en customizen
toen hij dus voor fender werkte
verspreking ?????
-De enige persoon ter wereld die plein public een customized FENDER replica aan ene keith richards mag aanbieden die er later ook nog speelt voor tig duizend mensssen en camera's

je kunt een boek gaan typen ,geniaal
vooral de afleiding met de multiple choice vraag
wat ga je zelf antwoorden ? :)

leuk hoor maar.......................................logisch nadenken ?

Tabula Rasa
5 november 2014, 12:58
-1:09 "Alles" wat in de Benelux stuk ging kwam bij hem uit en hij was "de hele dag" bezig met repareren en customizen
toen hij dus voor fender werkte
verspreking ?????

Ik snap je niet helemaal. Zal wel aan mijn geestelijk vermogen liggen dat ik niet op 1 lijn met je kan komen.

Er zijn twee soorten "voor" Fender werken:
1. op de looslijst van Fender staan, in dienst zijn van Fender en uitsluitend voor hen werken.
2. "voor" wat ruimer zien in de zin van opdrachten uitbesteed krijgen voor herstellingen omdat verzenden naar de fabriek te veel moeite, tijd en geld kost.

Volgens mij vallen winkeliers met een reparatieafdeling die garantiegevallen mogen herstellen in categorie 2 (kan het me haast niet anders voorstellen, maar ook ik kan een misser maken)



-De enige persoon ter wereld die plein public een customized FENDER replica aan ene keith richards mag aanbieden die er later ook nog speelt voor tig duizend mensssen en camera's


Weet niet wat je wil aanhalen uit deze zin, maar ik gok op het woord "FENDER"

We hebben het hier niet over een Fender, wel over een Fender replica, zoals in de quote, een nagemaakte gitaar die exact eruit ziet als het origineel. Of hij dat mag van Fender? Geen idee, mogelijk vinden ze er iets van. Kan hem het iets boeien? Denk het niet aangezien hij het merk niet meer in de winkel voert.

jannest
5 november 2014, 13:10
Ik snap je niet helemaal. Zal wel aan mijn geestelijk vermogen liggen dat ik niet op 1 lijn met je kan komen.

Er zijn twee soorten "voor" Fender werken:
1. op de looslijst van Fender staan, in dienst zijn van Fender en uitsluitend voor hen werken.
2. "voor" wat ruimer zien in de zin van opdrachten uitbesteed krijgen voor herstellingen omdat verzenden naar de fabriek te veel moeite, tijd en geld kost.

Volgens mij vallen winkeliers met een reparatieafdeling die garantiegevallen mogen herstellen in categorie 2 (kan het me haast niet anders voorstellen, maar ook ik kan een misser maken)



Weet niet wat je wil aanhalen uit deze zin, maar ik gok op het woord "FENDER"

We hebben het hier niet over een Fender, wel over een Fender replica, zoals in de quote, een nagemaakte gitaar die exact eruit ziet als het origineel. Of hij dat mag van Fender? Geen idee, mogelijk vinden ze er iets van. Kan hem het iets boeien? Denk het niet aangezien hij het merk niet meer in de winkel voert.


hier liinke linke linke
hij werkte voor DE technische dienst van fender benelux
moest ook een beetje geheim blijven dat die bij krijger zat
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-muziekinstrumenten/359144-jerome-s-custom-guitars-repairs.html?previousPage=lr

vraag jezelf iets af
waarom moest speciaal deze tele zwart zijn ?
hij had toevallig ? wink wink nog wat liggen zodat de gitaar binnen 2 weken af was
en lookie this filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=W9hC5gfQVQw

btw gaat om de gitaar die hij aan buddy holly gaf

maar voor iemand waar je klaar mee was ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
snap ik niet waarom je maar door blijft gaan met op mijn nonsenssse te reageren

Tabula Rasa
5 november 2014, 13:20
hier liinke linke linke
hij werkte voor DE technische dienst van fender benelux
moest ook een beetje geheim blijven dat die bij krijger zat
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-muziekinstrumenten/359144-jerome-s-custom-guitars-repairs.html?previousPage=lr


De twee soorten "voor" die ik eerder noemde... Waarom het een beetje geheim moest blijven? Omdat de eigenaar niet niet wilde dat iedereen zomaar binnen zou lopen. Alles moest kennelijk op de normale manier binnenkomen bij dealers vandaan



vraag jezelf iets af
waarom moest speciaal deze tele zwart zijn ?
en lookie this filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=W9hC5gfQVQw


Dat vraag ik me helemaal niet af. Dat heb ik al gezien. Dat gaf de tech als advies mee.



snap ik niet waarom je maar door blijft gaan met op mijn nonsenssse te reageren

Hier zijn we het in iedergeval over eens. Ik weet het ook niet. Vind je maar een irritante lamlul die veel roept maar weinig zegt.

Ik neem de moeite nog om feiten van nonsense en aannames te scheiden en de boel te onderbouwen. Iets waar jij kennelijk de capaciteiten niet voor hebt.

EDIT:

http://i62.tinypic.com/qq3m9x.jpg

fred dons
5 november 2014, 13:44
Jannes, geef toe je zit gewoon te fokken, niemand is zo dom, toch ?

Keith heeft meer dan 3000 gitaren en daar zitten echt wel meer gitaren tussen van de kleinere bouwers die speciaal voor hem gebouwd zijn (o/a zemaitis heeft voor Keith gebouwd) dus zo uniek is het niet
als het zo'n wonder is dat Keith op deze gitaar speelt en dat het orderboek van de bouwer hierdoor zal volstromen dan ga ik er van uit
dat het zelfde gebeurt is met de fender of musicman waar Keith 5 minuten daarvoor op speelde ? (het goede antwoord btw is nee)
Zijn er behalve de foto van het concert in Werchter (in begin september) meer foto's waar Keith met deze gitaar speelt, maw is het een blijvertje ?

maar serieus DE techische dient, niet zo maar een technisch dient maar DE technische dienst van Fender? nogmaals in europa fabriceert Fender niks, de fabriek zit in Mexico en de VS, customshop in de VS en Fuji Gen mag onder licentie Fender Japan doen
fender heeft in europa verschillende distributeurs gehad (o/a uk en duitsland) en een aantal service centers. deze service centers deden de simpele reparaties aan versterkers en gitaren en alles wat onder garantie viel, alles daar buiten werd terug gestuurd naar de VS. Als Jeroen terwijl hij in dienst was van Fender Benelux ging customizen dan was dat zijn goed recht mits hij het niet in de baas zijn tijd deed, het noemem van "voor Fender Benelux" is gewoon niet correct of op zijn minst een verfraaiing van de waarheid

Tabula Rasa
5 november 2014, 13:50
Fred, Jannest trekt het niveau van de gemiddelde gitarist wel weer aardig naar het niveau van de gemiddelde drummer. :seriousf:

jannest
5 november 2014, 14:49
nog ff voor tab
krijger verkoopt gewoon fender produkten
vooral replacement parts
en als je zo slim was geweest om de site eerder te bezoeken was je wat anders opgevallen

fred jij en ik weten niet wat jeroen daar bij krijger voor fender heeft uitgevreten maar gezien hoeveel ome keith om z'n gitaren geeft en ander circumstantial evidence denk ik niet dat hij nog met z'n originele tele het podium op gaat en dat jeroen een aantal Micawber replicas voor hem gemaakt heeft (wat natuurlijk erg geheim moet blijven want hoeveel fans hebben back stage "de echte" Micawber wel niet mogen bewonderen)
en dat deze spontane 'gift" een kadootje voor hem was
en reclame voor z'n custom shop heeft hij niet nodig
volgeboekt (al voor dit gebeuren
denk dat de titel " keith ontmoet voor het eerst zijn "Micawber" bouwer" beter was geweest
maar ok ik ben dom en een lamlul
dus hoekje onzin

edit
lees je eigen stukje over de eventuele cease en desist van fender
nog eens door
btw gewoon voor de gein
ik durf zelfs te beweren dat er fender customs in china gemaakt worden (voor fender)
weet jij wat er allemaal in die shop gebeurd ?
fender is tenslotte een echt amerikaans bedrijf daar mag niet aan getornd worden
fender usa is heilig laat staan de custom shop

maar ok ik ben dom en een lamlul
dus hoekje onzin

dunhill1
5 november 2014, 15:20
Ok, dus een hollander bouwt al jaren zonder dat iemand er van weet exclusief de stage copys van de originele gitaren van Keith?
En jannest Holmes heeft dit zomaar uitgevonden door een beetje te googelen en filmpjes van een duidelijk straalbezopen Keith te quoten?

Right,
Paul is dood, Elvis leeft, er is nooit iemand op de maan geweest en Majmun is de gezelligste meid hier op het forum.

jannest
5 november 2014, 15:31
Ok, dus een hollander bouwt al jaren zonder dat iemand er van weet exclusief de stage copys van de originele gitaren van Keith?
En jannest Holmes heeft dit zomaar uitgevonden door een beetje te googelen en filmpjes van een duidelijk straalbezopen Keith te quoten?

Right,
Paul is dood, Elvis leeft, er is nooit iemand op de maan geweest en Majmun is de gezelligste meid hier op het forum.

geheimhoudings plicht schenden kan je een hoop poen kosten
geen red top gaat jou genoeg betalen omdat te kunnen bekostigen :)

en het is toeval dat onze straal bezopen keith juist die gitaar aan buddy holly geeft als eerbetoon ?

dunhill1
5 november 2014, 15:35
Red top?

Ik ben niet erg snugger, help me ff?
Wat is dat?

jannest
5 november 2014, 16:11
tabloid

btw heb je de edit in m'n post gelezen ?

vraagje
hoe groot acht je de kans dat een totaal onbekende fan(nr 10 000 zoveel) die back stage , met een zelf inelkaar geknutselde gitaar die hij graag aan mr richards wil geven, bij de gitaar tech van mr richards terecht komt ?

dunhill1
5 november 2014, 18:57
Beste brave jannest,

Net als eerdere collega forummers ga ik ook stoppen met reageren op je volslagen wereldvreemde posts.
Het spijt me maar ik krijg sterk de indruk dat je het liefst met je eigen spiegelbeeld communiceert.

Veel plezier in je autistische coconnetje.

Mitch
5 november 2014, 22:23
Ik dacht al: wat een aanhoudend recalcitrant gedoe. Waarom toch zo drammen? Maar jannest blijkt gewoon een lang bestaande dubbel account van Jannus te zijn. Ban. Ik gooi er geen slotje op, maar reageer aub verder alleen inhoudelijk als er ook echt iets te melden valt.

Kakihara
6 november 2014, 17:42
Er is een gitaarnetter die een gitaar gebouwd heeft voor Nuno Bettencourt...

Tabula Rasa
6 november 2014, 17:43
En een erg mooie bas voor een of andere bekende bassist.

stijnkenens
7 november 2014, 01:09
Ik ben toch blij dat mijn gitaartje altijd meegaat, als nr 2 naast de Danny Gatton tele ...



s.

groovieguitarguus
7 november 2014, 20:10
Ik heb niet alle 'posts' gelezen...

Als je het over een 'Bouwer' hebt... dan heb je het over iemand die van fraaie stukken hout, op ambachtelijke wijze gitaren bouwt...
(Moet meteen aan de oude Grolsch reclames denken.... Vakmanschap is Meesterschap).... Maarrrrrr.....
Deze meneer (Den Helder geloof ik) Assembleert standaard 'Necks' en 'body's...
Niets mis mee... heb zelf ook een MEEEEEER dan Te Gekke geassembleerde Strat

Maar een 'bouwer' is Dick Dijkman / Zwier / Rikkers / Heins etc.

Daarnaast... Tja... Keith heeft een unieke sound... unieke nrs... maar als gitarist... tja.
Ik las al Nuno Bettencourt op een gitaar van een NL bouwer speelt... dat is toch 'andere' koek... ;-)

Arienelis
15 november 2014, 00:22
als je het over "vakmanschap is meesterschap" hebt, moet je toch even Theo Dellen vermelden!! de vader van Peer Dellen, de enige nederlandse gitaarbouwer die (terecht) onderwerp was van een van die reclames.

jimihattricks
15 november 2014, 19:05
Zover ik barno op zijn posting kan beoordelen is het nou niet iemand die hoog van de toren blaast.

+1 Als je je pappenheimers enigszins zou kennen dan weet je dat bovengenoemde his royal humbleness himself is..

driftkop
16 november 2014, 00:31
Wow, nooit gedacht dat het starten van dit draadje zoveel posts zou opleveren. :seriousf:

fred dons
16 november 2014, 10:55
inderdaad, niet meer doen he ! :D