PDA

View Full Version : Switch voor bypass van effect pedalen



meul
1 november 2014, 18:20
Hey,

Ik ben op zoek naar een schakel apparaat waarmee ik een true bypass kan maken naar mijn versterker toe.
Voorbeeld en uitleg

Ik wil een boss BD-2 gaan gebruiken om mijn versterker te boosten voor leads.
maar als ik slaggitaar ga spelen wil ik de boss helemaal uit de keten wegtrekken via een true bypass schakel optie onder mijn voet. De boss, wanneer deze uitstaat neemt veel laag weg uit het oorspronkelijke signaal en walst het signaal plat.

Ik wil dus mijn gitaarsnoer in een kastje kunnen prikken waarmee ik kan kiezen of ik via een effect pedaal naar mijn versterker wil, of direct zonde tussenkomst van het effect.

Weet iemand wat ik zoek en hoe dit heet?

Sander-H
1 november 2014, 18:48
Dat noemen ze toch een looper?

Zoiets dus:
http://www.roadrageprogear.com/true_bypass_loopers_built.html

meul
1 november 2014, 23:27
Okay dank je wel.. Volgens mij moet ik een lehle looper hebben.

http://www.thomann.de/nl/lehle_little_lehle.htm

driftkop
2 november 2014, 00:38
Is dat niet gewoon een A/B box?

Gearjunkie
2 november 2014, 00:52
nee


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jan Buurman
2 november 2014, 10:08
Okay dank je wel.. Volgens mij moet ik een lehle looper hebben.

http://www.thomann.de/nl/lehle_little_lehle.htm
Wat een groot ding!!!
Sommige mensen hebben een Keeley True Bypass Looper te koop.... Kuch sig kuch

HaroldA
2 november 2014, 12:22
Ik zou een ander pedaal kopen ipv door hoepels te gaan springen om de bypass niet te laten zuigen.

Is de Mooer Blues Mood niets voor jou? :soinnocent:

meul
2 november 2014, 13:27
@ Jan B, zie pm

@ haroldA, Ik weet niet, ik kies gewoon een pedaal dat ik goed vind klinken desnoods via een omweg. ik heb hier ook een mxr M75 (true bypass) liggen maar deze kleurt wat te veel. Die bd-2 blaast wel lekker met mijn dsl100h en laat het karakter van de elementen beter in tact, wel meer ruis. De lehle bypass is ook handig als ik later nog een wah, stemapparaat wil toevoegen. Ik ken de Mooer niet, de pest is er is zoveel en iedereen tipt wat anders.. het is ook nog eens heel afhankelijk waar je hem voor hangt en wat je er mee doet. Ik zit nu te denken om nog een DOD 205 en een VOX Tone Garage Flat 4 Boost stompbox te proberen. pfff keuzen keuzen...

HaroldA
2 november 2014, 13:44
Ik ken de Mooer niet, de pest is er is zoveel en iedereen tipt wat anders..

Die Mooer Blues Mood is een Boss BD-2 clone, maar dan true bypass. ;)

tommus42
2 november 2014, 13:57
Heb een Digitech screaming blues gekocht. De BD2 heb ik nooit geprobeerd, lijken die op elkaar?
Vind het wel een gaaf ding, genoeg gain iig.

meul
2 november 2014, 22:50
Heb de Mooer ff gecheckt op internet, ziet er goed uit! alleen is het hier in Nederland lastiger te bestellen zonder eventuele retour kosten.
Maar.... de BD-2 klinkt erg goed over mijn marshall voor solo doeleinden en voor twang op het cleane kanaal. Hoe dan ook, een Lehle maakt de keten flexibeler en kan daar feitelijk alles achter elkaar gaan hangen zonder dat dit consequenties heeft voor de stock dsl chuck.