PDA

View Full Version : Fox Amps



telerocker
1 november 2014, 14:01
Iemand ervaring met deze amps?

http://www.guitarking.nl/info/nieuws/nieuwsbericht/fox-amplification.html

Pepe
1 november 2014, 15:13
Het doel van dit ontwerp was om met deze versterker 50 jaar Amerikaanse versterkerhistorie in één versterker te stoppen.

Dat klinkt als een Line6 slogan. Ik wou dat fabrikanten van dit soort bullshit wegbleven. Het kan best een goede amp zijn natuurlijk. Een reverb voor de pre amp klinkt als een Fender Vibroking?
Een singel 12 inch blonde bassman, daar kan je mij wakker voor maken.

telerocker
1 november 2014, 18:56
Ja, die slogan slaat nergens op. Ik moet de eerste amp nog tegenkomen die dat allemaal lukt.

Mitch
3 november 2014, 15:42
Ik zal over waarschijnlijk een prototype van het prototype van het ruwe idee van dit hebben gespeeld, ooit op Groesbeek. Was niet verkeerd, maar ik kan me herinneren dat het er toen nog niet uit zag en er was een 4x12 cab bij dat voor een transistoramp bedoeld was. Dus ervaring: ja en nee :D Maar goed, laten we niet negatief beginnen. Een input voicing switch om makkelijker te switchen van single coils naar humbuckers, made in NL, ik zie wel wat voordelen. Als Guitarking er iets in ziet zal het geen rommel zijn, schat ik zo in.

Pepe
3 november 2014, 15:58
Ja, al moedig genoeg om weer een amp aan het assortiment toe te voegen.
Maar we willen een filmpje. En marketing bombardementen. Bekende namen. En een dure opdringerige campagne.
:D

Mitch
3 november 2014, 15:59
Zou Keith er al één hebben gekregen?

Pepe
3 november 2014, 16:01
Ik zeg, hou die DWDD in de gaten! Uw bron voor al uw fijne gear updates.

HaroldA
3 november 2014, 16:56
Ik ben benieuwd naar een gutshot en of ze echt PtP zijn.

Bernardduur
4 november 2014, 10:41
Dat ingang schakelen deed Two Rock ook al en ik vind het een vreselijk ontwerp....... ok, je single coil klinkt vetter maar dat is alleen door hem neer te laden

Mitch
6 november 2014, 22:17
Bedoel je andere ingangsimpedantie? Dan is toch ook de reactie van je pedalen meteen anders? Volumes en zo?

Hendriks
6 november 2014, 22:30
1 input , 2 weerstanden , in parrallel heb je dan de helft voor sc , simpel ,maar effectief . Dat idee heb ik op een zelfbouw ook gedaan , voordelen : meer ruimte op je front en je hoeft niet om te kabelen als je een andere gitaar pakt.

Bernardduur
7 november 2014, 12:15
Bedoel je andere ingangsimpedantie? Dan is toch ook de reactie van je pedalen meteen anders? Volumes en zo?

Yep, de impedantie verander je dan...... maar dat heeft geen nut als je gebufferde pedalen gebruikt want dan is je impedantie toch al laag!!

Tabula Rasa
7 november 2014, 12:57
Vormgeving vind ik in ieder geval erg mooi. Verder niets zinnigs te zeggen. Ken ze niet, maar vind ze wel erg mooi.

Tristan
7 november 2014, 13:26
Als dat het geval is, een lage ingangsimpedantie klinkt naar mijn mening hoe dan ook waardeloos, je krijgt er zo'n hele lelijke klinische tik van in het midhoog.

telerocker
7 november 2014, 21:56
Het design is zonder meer smaakvol.

Fox Amps
10 november 2014, 12:44
Nou, ik heb wel veel ervaring met deze amps :-) Ik ben namelijk de bouwer.

Mooi dat jullie nieuwsgierig zijn naar de nieuwe amps en dat de looks in ieder geval al in de smaak valt.
Het is trouwens onmogelijk dat hier iemand op een van de proto's gespeeld heeft (zonder mijn medeweten), de proto's zijn pas (na zeer uitgebreide testen) in september voor het eerste buiten de deur geweest. Dit was tijdens het Dutch Music Event en de Vintage Guitarshow in Veenendaal.

Wanneer ik het heb over 50 jaar amerikaanse versterkerhistorie moet je denken dat je met de voicing kun schakelen naar (pre)tweed t/m blackface met een ontzettend breed tonaal regelbereik. Het zit er dus echt allemaal in!
En geen Line-6 verkoopslogan met moeilijke digitale DSP processen. :-)

Preamp voicing is in dit geval dus ook echt "voicing". Door middel van bepaalde frequentiegebieden te filteren of juist te boosten verander je de klankkleur van de versterker. Dit heeft dus geen raakvlakken met het schakelen van impedanties.

Qua bouw is het echt helemaal point-to-point, opgezet op turret boards en handgebouwd in NL.
Binnenkort staat er een nieuwe foto shoot gepland (ook voor de gut-shots) en gaan we videoclips opnemen. Deze zullen dan ook beschikbaar komen via onze website.
In de januari of februari editie van de Gitarist zat een uitgebreide review komen van de versterkers.
Dus, op al jullie vragen komt een antwoord.

Tot die tijd mag je me gerust de oren van de kop vragen.

Groet,
Marc
Fox Amplifier Co.

Pepe
10 november 2014, 12:54
ahja. Bij "50 jaar Amerikaanse amp history" denk ik ook aan Ampeg, Boogie, Supro enz.
Er komt volgens mij wel meer kijken bij tweed vs blackface dan een andere pre amp voicing maar ik snap wel wat je bedoelt, geloof ik.
Het is moedig, de markt van tweeds en blackfaces is druk. Daarom mijn opmerking over de 6G6. Een van de beste amps ever maar niemand, zover ik weet, doet dat circuit.
Maar gefeliciteerd en veel succes natuurlijk.

Fox Amps
10 november 2014, 13:00
Klopt!
Daarom hebben we ook "power stage voicing", het is dus tweeledig. Maar even voor de deuidelijkheid, het is geen tweed, geen blackface maar een zeer veelzijdige amp met een eigen karakter welke je doet denken aan....
In ieder geval bedankt voor de felicitaties en mocht je ooit zin hebben om er een te testen, be my guest!

groet,
Marc

telerocker
10 november 2014, 13:11
Dit maakt me wel nieuwsgierig, met name naar de Reverb 12.
En idd, moedig van je om je in de arena van handbuild point to point boutiqueamps te wagen. Ook ik wens je succes!

Fox Amps
10 november 2014, 14:33
Thanks!

Oja, de Reverb 12 is een geweldige amp!
Mooie warme cleans en wanneer je hem flink op zijn staart trapt: blues/rock heaven!
Ik hoop de clips snel klaar te hebben.

Groet,
Marc

Hendriks
10 november 2014, 17:56
Het is moedig, de markt van tweeds en blackfaces is druk. Daarom mijn opmerking over de 6G6. Een van de beste amps ever maar niemand, zover ik weet, doet dat cicuit.
Laat dat nou mijn nieuwe project zijn.

Pepe
10 november 2014, 18:45
... interesting....

jacky
10 november 2014, 20:52
... interesting....

Waarom zou je al bouwer een 6G6 willen maken ..restaureren ja maar bouwen er zijn er genoeg en nog best redelijk van prijs ook

Pepe
10 november 2014, 22:03
Waarom zou je als bouwer iets maken wat er nog is?
Wel, dat is blijkbaar geen argument voor de blackface reissue's en boetieks. En ik zie trouwens nauwelijks een oude 6G6 en als ze er al zijn schreeuwend duur.
Bovendien zou ik hem in een 1x12 combo willen hebben wat ingewikkeld is omdat ze er alleen in head en 4 ohm zijn.

Maar als je een redelijke prijs 6G6 weet, schroom niet.

Mitch
10 november 2014, 22:53
Ah, da's weer helder. Nu ik er over nadenk, was dat niet een channel switcher? Geheugen hè, blijft een listig ding.

jacky
11 november 2014, 11:50
Waarom zou je als bouwer iets maken wat er nog is?
Wel, dat is blijkbaar geen argument voor de blackface reissue's en boetieks. En ik zie trouwens nauwelijks een oude 6G6 en als ze er al zijn schreeuwend duur.
Bovendien zou ik hem in een 1x12 combo willen hebben wat ingewikkeld is omdat ze er alleen in head en 4 ohm zijn.

Maar als je een redelijke prijs 6G6 weet, schroom niet.

Ik denk dat je de marktwaarde wel weet 1250 tot 1500 zijn ze te vinden en als je echt mazzel hebt lager.Er een combo van maken is natuurlijk mogelijk met een andere OT maar dan kom je ergens terecht wat afwijkt van de originele 6G6.Blackface ri en andere ri amps van bv fender vind ik geen vergelijk.

Pepe
11 november 2014, 14:00
Exactly. Een 6G6 die loopt op 240 en 8 ohm, alleen Nocturne maakt ze.
En Weber heeft een kit dacht ik.
Ik zou als producent misschien eerder iets op de markt brengen waar nog een vacuum is dan mezelf tussen de rest te persen.

Bruce Zinky doet dat wel slim met nu weer zijn Supro's.

soup
13 december 2014, 13:24
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10806263_578620172269516_7065781014072152537_n.jpg ?oh=d98d89ddbad61685bb217f35f4e0a4f7&oe=550D25C6&__gda__=1430609178_b958f80d5440fae60d67d567858e476 5

Mitch
13 december 2014, 20:46
Je bedoelt dat ze nu getest zijn door ons nationale vakblad?

Fox Amps
17 december 2014, 15:03
Nee, nog niet getest door het "nationale vakblad". Dat staat gepland voor begin 2015...
Even geduld dus nog voor de "full blown" review :-)

mennen08
17 december 2014, 15:15
Je komt uit budel niet? kan k niet een x langs komen om ze te testen :D k woon in weert namelijk!
Ben echt heeel benieuwd

soup
20 december 2014, 17:28
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10511189_589051517893048_6644819580650614321_n.jpg ?oh=868b8a2ede26fb6248eafce248625b3e&oe=55059B04&__gda__=1430590168_da7fadb3609eb80c728d0a4624ab7f4 8

mennen08
21 december 2014, 12:32
Jep.. ben er vrijdag geweest. Heb ze al getest :)

telerocker
21 december 2014, 13:37
En wat vond je ervan?

muziekschuur
21 december 2014, 17:18
Hoe waren ze?

mennen08
23 december 2014, 13:00
Het waren qua uiterlijk hele mooie amps!
Ze hadden een heel eigen sound. Zelf is mijn main amp een marble guitarman dus heb de versterkers vergeleken met de marble.
De Fox amps die ik geprobeerd heb waren, reverb 12, reverb 33, dual 66, quad 84
De amerikaanse amp klonken goed, De 3 standen schakelaar
- Tough (bass boost)
- Easy (EQ flat)
- Rough (treble boost)
Deden echt wat en je hoorde echt heel duidelijk een verschil.
Ik vond de classic 12 wat minder tegen over de 33. Hij leek wat dunner en minder body te hebben. Zelf vond ik de versterker vergeleken met mijn marble vrij direct en een stuk meer hoog hebben (op een prettige manier). De reverb 12 deed het bij mij niet heel goed. Hij klonk wat kaler, leefde niet echt. Het viel me een beetje tegen. Misschien had ik te hoge verwachtingen. MAAR de reverb 33 daar in tegen! Wat een beest, Hij klonk echt heel vet. Lekker dik geluid met genoeg hoog! deze komt naar mijn idee perfect door de mix heen. en de reverb die erop zit is GIGANTISCH! dit is echt de amp voor mensen die surf muziek maken!

De quad en de dual waren amp met kt66 en el84 buizen (als k me niet meer vergis) Ze klonken clean heeel mooi. Maar naarmate ik ze verder opendraaiden vond ik de oversturing een beetje tegenvallen. Miss dat je dit wat bij kan draaien met de tone knop en standen schakelaar maar dat heb ik niet gedaan. Ik ben meer van de amerikaanse amps dus heb deze niet grondig uitgeprobeert.

Mijn conclusie is dat het hele mooie versterkers zijn qua uiterlijk, bekleed met echt leer.
Als ik er een zou moeten kiezen zou het de classic 33 worden. De rest haalde het niet in vergelijking met mijn marble. Maar goed, smaken verschillen toch. Maar voor de prijs zijn het nette versterkers die degelijk gebouwt zijn! heb wat fotos van de binnenkant gezien.

Voor mij blijft marble het beste merk. Maar goed, daar zullen menig mensen anders over denken.

Ik zou zeggen
Probeer ze uit. Ze zijn de moeite waard.

telerocker
23 december 2014, 13:09
Thx voor de review. Heb je er nog pedaaltjes voor gezet?

mennen08
23 december 2014, 14:13
Alleen een tubescreamer (ts9), Deze klonk gewoon heerlijk. uit de classic 12, 33 haalde ik een mooie bluesy sound! de quad endual heb ik niet geprobeerd met een pedaal.

the sure thing
25 december 2014, 07:11
Alleen een tubescreamer (ts9), Deze klonk gewoon heerlijk. uit de classic 12, 33 haalde ik een mooie bluesy sound! de quad endual heb ik niet geprobeerd met een pedaal.

He super bedankt voor je review. Met wat voor gitaar heb je de amps getest?

Fox Amps
5 januari 2015, 12:51
Jammer dat je de British lijn niet even hebt uitgeprobeerd met een tube screamer.
Dan komen ze echt tot leven. Dat is overigens ook de gedachtengang achter deze lijn, een vette en mooie cleane basis tone uit de amp en goede crunch/overdrive in combinatie met een drive pedaal.

Goed om te horen dat je de Reverb 33 een gave amp vindt!
En vergelijken met Marble, dat blijft toch appels met peren vergelijken. Iedereen heeft een eigen smaak en dus ook een eigen sound.
Het minder body van de Reverb 12 kan ik niet helemaal plaatsten. Heb je hem ook getest in de "Rough" / "Smokin'" stand? Dan heb je een vette dikke sound.
Ik moet ook wel zeggen dat het heel veel uitmaakt met wat voor gitaar je speelt. Single coils of humbuckers, dat scheelt heel veel.
We hebben op 27-12 een leuke workshop gehouden bij de Guitarking met verschillende gitaren; Tele, Strat en Les Paul om aan te geven en vooral te laten horen wat dan de verschillen zijn.
Zelfde amp settings, andere gitaar -> compleet andere sound, van dun naar dik en alles en tussenin.

Oja, de 3 standenschakelaar op de britse topjes zit er ook niet voor niets. :)
Ook hier geldt dat je de juiste setting nodig hebt voor een vettere drive.
In de "smooth" stand heb je namelijk een vlakke equalizing, zonder al teveel drive. Deze stand is voornameljk effectief voor de spelers met een complete pedalrig.

Eind deze week gaan de Britse topjes naar de Gitarist voor een review sessie.
Ik denk dus dat de uiteindelijk review in de februari of maart editie gaat komen.

Maar in ieder geval bedankt voor je mening! Dat kan ik super waarderen.

Have fun!
Marc

Mitch
5 januari 2015, 14:07
Forum hè, als je een amp niet zo lekker vond klinken kun je 't ook zeggen. En dat zonder verplichte blonderingsset :crazyhappy:

mennen08
5 januari 2015, 16:22
He super bedankt voor je review. Met wat voor gitaar heb je de amps getest?


Voornamelijk met een strat!
Heb er een enkele keer een tele en LP op ingeplugged maar dit is me helaas ontschoten haha.

mennen08
5 januari 2015, 16:27
Goed om te horen dat je de Reverb 33 een gave amp vindt!
En vergelijken met Marble, dat blijft toch appels met peren vergelijken.

Het blijft inderdaad appels met peren vergelijken. Maar mijn marble is mijn ''meetstandaard'' geworden.
De volgende x zal ik de britse amps wat uitgebreider uitproberen. De reverb 33 was in ieder geval heeeeel vet!!
al met al zijn het hele mooie bakjes :) ! Respect voor het vakmanschap.

Ga zo door :)

telerocker
6 januari 2015, 01:15
Ik vind de looks van de Fox Reverb 33 to 'die for'. Wat een gave bekleding, En als hij dan ook nog als een klokje klinkt. Maar eens kijken wat er straks van het vakantiegeld over blijft...

Fox Amps
24 februari 2015, 12:05
In de komende editie van Gitarist worden de eerste twee amps getest; de Dual-66 en Quad-84.
De editie ligt vanaf zaterdag bij de abonees in de brievenbus.

Veel leesplezier!

groet,
Marc

Fox Amps
23 maart 2015, 15:15
Heren,

Ik ben bezig om een aantal fimpjes te maken van de nieuwe amps.
Deze kon ik jullie niet onthouden.

De eerste in de serie:
Dual 66 met 212 Speaker cabinet.

26Watt, KT66 eindtrap. 2x 12AX7 preamp.
Voicing switch (Edgy / Smooth / Dirty)
In het speaker cabinet 2 ceramic Weber speakers: Blue Dog en Silver Bell.


https://youtu.be/enlswRVgpfc

have fun!

Groet,
Marc

Pepe
23 maart 2015, 16:13
Wel, allereerst is het razend knap als je met een eigen circuit op de proppen komt, niet veel wagen zich daaraan.
Neigt naar AC 30 bright channel maar zonder de low wallop warmte en echt clean wordt het nooit of je moet heel zacht aanslaan? Is 26 watt niet erg conservatief voor 2 KT's? Het klinkt wel lekker vintagy.
Ik denk dat zo'n amp echt vraagt om ingespeelde blue's.

telerocker
24 maart 2015, 02:12
Er zit idd een soort vintage EL84-chime in. Leuke demo trouwens, en fijn dat je een strat gebruikt, dan hoor je direct hoe de amp zich gedraagt met singlecoils, wat voor mij altijd de eerste referentie is.

Fox Amps
24 maart 2015, 07:44
Bedankt voor de reacties!

Ik heb de clipjes niet zelf ingespeeld hoor. :-)
Deze eer komt 100% toe aan Niels de Goeij, naar mijn mening een zeer groot aanstormend talent!

26Watt is in dit ontwerp zeker niet conservatief, dat komt omdat de amp cathode biassed is.
Je hebt dat iets minder headroom dan wanneer de amp fixed bias zou zijn. In fixed bias zou je makkelijk 45-50Watt kunnen draaien, maar daar heb ik bewust niet voor gekozen.
Cathode bias geeft bij een KT66 een mooi dik randje en natuurlijke fuzz in het laag waar ik helemaal fan van ben. Daarbij komt het voordeel dat je versterker niet onnodig luid is en dus ook goed thuis en voor repetities te gebruiken is.

Binnenkort komen er nog wat meer fimpljes van deze amp (met een 1x12" cabinet) en van de Quad 84. De Quad 84 is gebaseerd op dezelfde preamp topologie als de Dual 66, maar dan anders gevoiced en met een 4xEL84 eindtrap.
Een totaal andere amp dus!

Ik houd jullie op de hoogte

Groet,
Marc

Bates15
24 maart 2015, 09:03
Ik denk dat ik het zelf moet ervaren... op basis van de filmpjes zou ik het niet eens proberen. Waar ik ook op luister het blijft aan de dunne kant klinken. Wel leuk dat je hier reageert op de opmerkingen en vragen!! Top

mennen08
24 maart 2015, 10:54
Niels is zeker een hele goede gitarist! Kan budel trots op zijn hahahaha