PDA

View Full Version : Hulp voor een nieuwe gitaar.



rik-92
29 oktober 2014, 15:15
Ik speel voornamelijk electrische gitaar, maar de laatste tijd schrijf ik alles voor de electrische gitaar grotendeels op een acoustische gitaar.

Op het moment heb ik een western gitaar maar ik wil graag overstappen naar een staalsnarige gitaar.
Maar van acoustische gitaren heb ik dus helemaal geen verstand.

Daarom mijn vraag: wat is een goed(e) merk/gitaar tegen een redelijk prijsje. Ik gebruik het alleen om te schrijven dus het zal geen gitaar zijn waarmee ik op ga treden.

Alvast bedankt!

LaurentB
30 oktober 2014, 07:55
Wat vind jij een redelijke prijs, is dan de vraag? Ik zou er rekening mee houden dat naarmate je meer op een akoestische gitaar speelt je zal ontdekken dat dat ook zijn geheel eigen charme heeft, dus ik zou niet te laag gaan zitten en toch een op zijn minst redelijk goed instrument kopen vanaf 400 euro of zo.

Eastman, Blueridge, Seagull zijn wat merken die goede instrumenten kunnen hebben in die prijsklasse. (Blueridge begint wat hoger geloof ik

FruscianteFan
30 oktober 2014, 11:18
Ik zie dat je in Arnhem woont. Piët Guitars heeft een paar leuke akoestische gitaren hangen, ga daar eens langs :)

ik heb zelf niets met die winkel verder, behalve dan dat ik in een studio-weekend op zaterdagmiddag een paar setjes snaren nodig had, en dat ze daar een paar modellen Art & Lutherie hebben hangen.

rik-92
30 oktober 2014, 11:47
Nee ik wil zeker niet te laag inzette, bedankt voor de tips!

LaurentB
30 oktober 2014, 20:02
Art & Lutherie, Seagull en Simon & Patrick zijn allemaal door Godin gemaakt, genoemd in oplopende prijsklasse

Harald
30 oktober 2014, 22:54
Op het moment heb ik een western gitaar maar ik wil graag overstappen naar een staalsnarige gitaar.


??? Je wil van staalsnarig naar staalsnarig overstappen?

Waarom zou je alles voor elektrische gitaar op een akoestische gitaar schrijven? Hangt natuurlijk van de stijl af, maar benden op een akoestische steelstring is een heel ander verhaal dan benden op een elektrische.

Wat Laurent zegt... Budget?

FruscianteFan
31 oktober 2014, 00:21
??? Je wil van staalsnarig naar staalsnarig overstappen?

Waarom zou je alles voor elektrische gitaar op een akoestische gitaar schrijven? Hangt natuurlijk van de stijl af, maar benden op een akoestische steelstring is een heel ander verhaal dan benden op een elektrische.

Wat Laurent zegt... Budget?
hmwoah, mijn Gretsch is behoorlijk afgesteld als een akoestische gitaar en eigenlijk speel ik op akoestisch en elektrisch hetzelfde. Het verschil zijn de effecten en versterker, maar inmiddels kan ik wel zo'n beetje inschatten wat dat doet.

Maar goed, ik heb nooit zo begrepen wat het grote verschil nou is :)

Pepe
31 oktober 2014, 02:20
Snaarspanning.

rik-92
31 oktober 2014, 12:43
??? Je wil van staalsnarig naar staalsnarig overstappen?

Waarom zou je alles voor elektrische gitaar op een akoestische gitaar schrijven? Hangt natuurlijk van de stijl af, maar benden op een akoestische steelstring is een heel ander verhaal dan benden op een elektrische.

Wat Laurent zegt... Budget?

Sorry ik bedoel natuurlijk dat ik een acoustische gitaar heb met nylon snaren!

Voornamelijk omdat een acoustische gitaar wat makkelijker op te pakken is en omdat er dan niet altijd een berg van geluid nodig is als ik eens bezig wil zijn.

FruscianteFan
31 oktober 2014, 12:47
Snaarspanning.
Dat is dus niet per se zo. Wel gangbaar.

beruk
31 oktober 2014, 13:06
Voornamelijk omdat een acoustische gitaar wat makkelijker op te pakken is en omdat er dan niet altijd een berg van geluid nodig is als ik eens bezig wil zijn.
Da's juist de reden dat ik een electrische heb gekocht (en em op de pc aansluit) ding knalt het hele huis door.
Je wilt wél een gitaar die goed klinkt toch?
Voor 290,- heb je een nieuwe Yamaha FG700. Mijns inziens de standaard voor gitaren onder de €300,- Of dat ding je ligt is nog een ander verhaal.
En dan gaat het nog even duren voordat je door hebt hoe je gitaar het lekkerst klinkt.