PDA

View Full Version : telecaster - AVRI 64 neck profiel



denis.hermans
29 oktober 2014, 14:41
Ik ben (eventueel) nog eens aan't uitkijken naar een bijkomende gitaar.

Na wat testen (van o.a (semi)hollows die ik eigenlijk al genoeg heb met mijn sheraton en gretsch 5420) zoek ik het nu in de richting van een tele.

Temeer omdat deze ook zeer geschikt is voor ritmewerk ( ja ik weet , in principe kan elke gitaar dat natuurlijk, maar misschien begrijp je toch wat ik bedoel)

Ik heb al wat getest :

- american standard tele : nek vond ik te dun, sound ok , niet super
- american vintage reissue 58 : super sound !!!!, vintage frets geen bezwaar, bolle radius bevalt me ook wel body resoneert super maar nek te dik naar mijn gevoel en eigenlijk speel ik liever op ene rosewood fretboard.
- american vintage 62 custom : frets ok ( ook vintage), nek mi super , rosewood maar sound niet : te donker

Vraag :
De avri reeks heeft ook de avri 64 tele : op youtube is de sound zeer ok
Is de nek van de avri 64 vergelijkbaar met de avri 62 ? Indien dit het geval is zou ik kunnen vragen aan mijn lokale handelaar om een exemplaar te laten overkomen zodat ik het kan testen.

Mr.Fingers
29 oktober 2014, 15:31
Beiden zijn een "sixties C shape", maar naar mijn indruk heeft de '64 iets minder "vlees" dan de '62. Het scheelt echt niet veel, maar er is een (miniem) verschil.

denis.hermans
29 oktober 2014, 15:42
Als het verschil niet te groot is, is het de moeite waard om en avri 64 in real life te proberen. Bedankt !