PDA

View Full Version : And so it goes



MichaelSS
28 oktober 2014, 22:29
Niet echt hoogstaand, wel leuk :)

https://www.youtube.com/watch?v=aT0L-4AaDDE&feature=youtu.be

Fusion
29 oktober 2014, 09:47
Mooi hoor. Mist nog wel wat houvast soms, maar mooie, dromerige klanken.

Harald
29 oktober 2014, 11:01
Leuk, lang niet meer gehoord. De versie van Tommy, waar je van uit gaat, wordt zangeriger gespeeld, wat soepeler. Denk trouwens dat een microfoon toevoegen aan het pickup geluid al een beetje zou helpen. Het klinkt nu allemaal erg crispy, terwijl dit juist wat meer mellow mag, meer kerkorgel dan clavecimbel. Die langzame arpeggio's over de eerste grepen zou ik meer als rakes spelen. (klank, timing, niet techniek)

MichaelSS
29 oktober 2014, 15:24
Bedankt mannen!

Ja, ik snap er niks van. Investeren in mijn opnamemogelijkheden is geen overbodige luxe. Ik neem op via output versterker in UX2 (line6). Volgens mij gaat er zoveel geluid(skwaliteit) verloren tijdens dit "proces". Bij mij klinkt het echt gewoon strak :soinnocent:

Harald
29 oktober 2014, 16:02
Het is een combinatie van spel, met de piezo. Genoeg youtube clips die veel slechter klinken. Dit nummer zou een net iets ronder geluid kunnen gebruiken.

Ernest01
30 oktober 2014, 19:04
Mooi gespeeld. En wat Harald zegt, had wat minder scherp mogen zijn. (ronder, zegt Harald)
Goede techniek, voor zover ik er al veel verstand van zou hebben....

@Harald, wat bedoel je met : "...de eerste grepen zou ik meer als rakes spelen." ?

Harald
30 oktober 2014, 21:29
Het zijn akkoorden, die hier als arpeggio gespeeld worden. Het is wel mooi om de akkoorden hier niet als blokken te spelen, dus niet alle noten helemaal tegelijk. Maar niet zo gebroken als hier, dat zou sneller moeten. Meer als een soort strum. Denk aan Mark Knopfler bij Sultans of swing, als hij drie noten op de hoogste drie snaren van het Dm akoord (5e positie) heel snel achter elkaar aanslaat.

Ernest01
30 oktober 2014, 21:43
Gesnopen....
Thx, Harald.

Duhsjaak
31 oktober 2014, 07:53
Laten we maar weer eens de regels uileggen.
Jij speelt, wij fikken dat af.

Als jij al begint met 'niet hoogstaand', of woorden van gelijke strekking maai je ons natuurlijk alle gras voor de voeten weg.
Nog los van het gegeven (dat wil zeggen, naar mijn smaak dus) dat alleen hoogstaande muziek iets is voor in de hemel en dat ik daar hier op aarde al mijn twijfels over heb.

Ik heb nog maar een paar jaar een akoestische, en daarop doe ik precies hetzelfde als elektrisch: Raggen.
Dus aan mij heb je niks. Qua spelverbetering of zo.

Of het moet zijn om de vette vingers van je gitaar te poetsen, want dat kunstje kan ik tamelijk goed.
En publiek dat gewoon komt luisteren omdat ze gek zijn op muziek lijkt mij ook niet verkeerd.

Tara!!!!!! Hier ben ik dus.
En heb daar geen spijt van.
Laat maar komen die stukkies.
Goed naar de Haralds, Rizzsen en Ernesten van deze wereld luisteren en eruit pikken wat in je kraam te pas komt.
Maar niet teveel, want dan gaat alles hgetzelfde klinken, en wie zit daarop te wachten.
Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
31 oktober 2014, 11:06
helaas, deze video is prive?

MichaelSS
31 oktober 2014, 15:59
:cheerup: Zo, nu openbaar.

Privé omdat ik er toch niet tevreden over ben. Volgende keer moet ik daar over nadenken voordat ik iets post, vandaar weer openbaar. : ))