PDA

View Full Version : Schakelen boost Hook amp met Relais Behringer FCB 1010



heavy-metal-thunder
26 oktober 2014, 16:20
Hallo

ik heb een vraagje over het schakelen van de Boost functies op mijn Hook Captain 6L6 versteker. Eerst mijn 'rig' ff verduidelijken:

De Hook heeft 3 kanalen en per kanaal nog een boost. FX-unit is een TC Electronic Gmajor 2, die bediend wordt door de Behringer FCB 1010 (midi). De Gmajor heeft 2 relais en 1 stereo out jack, waarmee ik de 3 kanalen van de Hook schakel (stereokabeltje tussen Gmajor en Hook). 1 druk op de FCB en zowel kanaal v/d Hook als effecten v/d GMajor2 worden geschakeld. Heel handig.

De FCB 1010 heef 2 realis met elk 1 mono out jack. Hiermee wou ik de boost van de Hook aan en af zetten. Omdat de jack op de Hook een stereo jack is, heb ik hiervoor volgende kabel aangeschaft: 2 x mono => 1 x stereo jack. Helaas komen mijn dromen niet uit: ik kan enkel de boost van 1ste kanaal aan en af zetten en dan staat de boost van kanaal 2 en 3 altijd aan (deze kan ik niet af zetten, ongeacht hoe de relais op de FCB staan).

Met de bijgeleverde Hook Footswitch kan ik wel kanalen en boosts schakelen (maar ik gebruik deze footswitch niet). Dus met de versterker is zeker niets fout. En de Relais van de Behringer heb ik getest, deze werken ook?

Weet hier iemand een verklaring/oplossing voor?

obiwanjacobi
27 oktober 2014, 09:01
Klinkt alsof het idd zou moeten kunnen werken...

Even goed controleren welke polen wat schakelen en op welke manier.
Normally Open (NO) of Normally Closed (NC) geeft aan of er geschakeld wordt op het maken van het contact of juist het verbreken ervan.

[2c]

Marc

heavy-metal-thunder
28 oktober 2014, 13:02
Klinkt alsof het idd zou moeten kunnen werken...

Even goed controleren welke polen wat schakelen en op welke manier.
Normally Open (NO) of Normally Closed (NC) geeft aan of er geschakeld wordt op het maken van het contact of juist het verbreken ervan.

[2c]

Marc

maar als ik de relais aan of af zet, dan gebeurt er op kanaal 2 of 3 niets.

muziekschuur
28 oktober 2014, 13:49
https://groups.yahoo.com/neo/groups/fcb1010/info