PDA

View Full Version : bouwpakket



epiphoneboy0113
24 oktober 2014, 12:53
hoi ik heb een bouwpakket van harley benton gevonden: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_electric_guitar_kit_lpstyle.htm
kan iemand mij vertellen of dit een goeie kit is en wat voor lak je nodig hebt?
alvast bedankt

grizzly
24 oktober 2014, 14:34
Voor €89 ??? Daar heb ik mijn twijfels over of dat een "goeie kit" kan zijn.
Misschien als oefenen projectje als dit je eerste zelfbouw is. Dan weet je voor weinig geld of gitaarbouw iets voor je is en krijg je wat ervaring met bouwen.

Je 2de kit wordt dan al een stuk beter.:)

rockgod69
24 oktober 2014, 20:24
ik heb ook zo'n kit....een sg.
Lachen toch, kun je voor max 89 euri aan verkloten, en als je je best doet wordt ie nog mooi ook.
Nadeel is dan wel dat je een mooie gitaar hebt van bedenkelijke kwaliteit...

Pontimic
28 november 2014, 21:40
Ik zou als ik jou was even op ww.gitarre-bestellen.de kijken en daar een kit weghalen. Kost iets meer, maar dat verschil merk je echt!!!

jan jansen
29 november 2014, 08:22
[QUOTE=grizzly;3115977]Voor €89 ??? Daar heb ik mijn twijfels over of dat een "goeie kit" kan zijn.
QUOTE]

Een prijs zegt geen ene moer over de kwaliteit, net zo goed als een duurdere gitaar niet beter is dan een goedkopere. Anders mag je dat bouwpakket van mij wel kopen voor 2000 euro..... Ik zou hem gewoon kopen en als hij niet goed klinkt er andere elementen inzitten.

roger
29 november 2014, 10:01
Ik zou ook ff op www.gitarre-bestellen.de kijken! Daar heb ik oa een LP junior van die ook echt mee het podium op kan! Ik heb daar alleen de tuners van vervangen. Die voelden een beetje ielig...maar

grizzly
1 december 2014, 16:50
Hi Jan,

Ik kan deels met je meegaan.
Prijs zegt niet PER DEFINITIE die ene moer over kwaliteit, maar het is wel een redelijk goede indicatie.
Zekerheid is het echter niet.

De KANS is wel erg groot dat het gitaarpakketje bij de LIDL van €45,00 een mindere kwaliteit heeft als de gemiddelde gitaar die in de winkel staat voor bijvoorbeeld €1000,00.

Als iemand dus echt, zoals hij zelf zegt, een "goede" kit zoekt zou ik niet niet direct durven iemand aan te raden om de goedkoopste van de goedkoopste te zoeken en dan vertellen dat het goed is. Maar, dat is slechts mijn advies. :)

Tabula Rasa
1 december 2014, 17:33
Sluit me bij Grizzly aan. Ps, met alleen elementen vervangen ben je er waarschijnlijk niet. Voor die prijs zullen de tuners, pots, switch en weet ik veel wat allemaal ook niet heel veel soeps zijn.

muffstuff
1 december 2014, 17:40
Ik zou ook ff op www.gitarre-bestellen.de kijken! Daar heb ik oa een LP junior van die ook echt mee het podium op kan! Ik heb daar alleen de tuners van vervangen. Die voelden een beetje ielig...maar
Dit is een goede tip. Mooie pakketten.

Anders kan j ook nog aliexpress.com bekijken. Los van de replicas verkopen ze daar ook veel pakketen en kan je zelfs kiezen of je bv een 1 piece mahoganybody met een dikke flame top wil. Kost geen drol daar. Zal me niets verbazen als gitarrebestellen daar Ook gewoon zijn spul vandaan haalt.