PDA

View Full Version : kwaliteit Epi's tov Ibanez



Dirtypool
10 juli 2003, 00:33
Jongens, hoe is de kwaliteit van de ES-type Epiphones in vergelijk met die van Ibanez?

Grtz Richard :???:

Anders Destium
10 juli 2003, 11:08
Ibanez heeft meer dan honderd modellen, lastig te vergelijken
de ES-serie van Epi is volgens mij heel aardig voor het geld dat je ervoor betaalt.

Normaal gesproken zijn gitaren die ongeveer even veel kosten van Epi en Ibanez van ongeveer gelijke kwaliteit...

skabouter
10 juli 2003, 23:54
interessante kwestie !
ik heb een Ibanez S2120X, en een Epi Sheraton II. dus ik kan hier goed over meepraten :)

die ibanez was 1300 euro, en die sher heb ik 400 voor betaald (is nieuw 725)

die ibanez speelt beter, en klinkt mooier. maar ik moet zeggen dat die sheraton ECHT NIET veel slechter is. hij haald het echt bijna, op sound, en ook op speelbaarheid. de neck is zooooo smooth, bijna beter dan die ibanez wizard.

ik denk dat je aan een sheraton een betere koop doet. die ibanez is gewoon het beste, zonder twijfel, maar qua koop is die sheraton beter. hij is BIJNA even lekker/goed (vind ik), maar is wel 2x zo goedkoop (nieuw) en 2e hands bijna 4x ! (adviesprijs s2120 is 1600 ! !)

Wilson
11 juli 2003, 00:45
ik zag net op north sea jazz festival iemand spelen op een ibanez hollow body, geen idee watvoor. Klonk best aardig, maar kon naar mijn mening wel beter

skabouter
12 juli 2003, 20:31
ik weet niet hoor, maar op TV vind ik ALLES goed klinken. ik heb NOG NOOIT gedacht: wow, geen mooie sound heeft die gitaar.
ook wordt het nog teveel beinvloed door de amps daar, en de (mits aanwezige) FX`s.

koen_V
12 juli 2003, 20:56
interessante kwestie !
ik heb een Ibanez S2120X, en een Epi Sheraton II. dus ik kan hier goed over meepraten :)

die ibanez was 1300 euro, en die sher heb ik 400 voor betaald (is nieuw 725)

die ibanez speelt beter, en klinkt mooier. maar ik moet zeggen dat die sheraton ECHT NIET veel slechter is. hij haald het echt bijna, op sound, en ook op speelbaarheid. de neck is zooooo smooth, bijna beter dan die ibanez wizard.

ik denk dat je aan een sheraton een betere koop doet. die ibanez is gewoon het beste, zonder twijfel, maar qua koop is die sheraton beter. hij is BIJNA even lekker/goed (vind ik), maar is wel 2x zo goedkoop (nieuw) en 2e hands bijna 4x ! (adviesprijs s2120 is 1600 ! !)
ik denk dat hij bedoelt het verschil tussen epi ES-en en ibanez ES-en

SiNiSTRaL
12 juli 2003, 21:21
speelt die gozer van Dr rhythm niet op een hollowbody iba? (niet philbee maar die ander)

The Mule
12 juli 2003, 22:02
Ibanez heeft een paar semi-hollowbody modellen die als top worden gezien. De beroemdste bespeler hiervan is Pat Metheny, bijna 100% zeker dat je die op de North Sea Jazz uitzending hebt gezien, want hij is de 'VIP-artiest' (of zoiets) van dit jaar en mag daarom alle drie de dagen spelen met allerlei verschillende artiesten.

SiNiSTRaL
12 juli 2003, 22:13
Ibanez heeft een paar semi-hollowbody modellen die als top worden gezien. De beroemdste bespeler hiervan is Pat Metheny, bijna 100% zeker dat je die op de North Sea Jazz uitzending hebt gezien, want hij is de 'VIP-artiest' (of zoiets) van dit jaar en mag daarom alle drie de dagen spelen met allerlei verschillende artiesten.
ja, ik zag die gozer gisteravend nog op het nieuws, was ie aant repeteren met ilse delange

Anders Destium
13 juli 2003, 00:17
Hij stond ook in de Volkskrant én op de voorpagina en bij media.

Wilson
13 juli 2003, 00:28
Ibanez heeft een paar semi-hollowbody modellen die als top worden gezien. De beroemdste bespeler hiervan is Pat Metheny, bijna 100% zeker dat je die op de North Sea Jazz uitzending hebt gezien, want hij is de 'VIP-artiest' (of zoiets) van dit jaar en mag daarom alle drie de dagen spelen met allerlei verschillende artiesten.

ja was idd hem, ik zag hem net weer, ditkeer met akoestische gitaar, maar onderin beeld was een ibanez headstock te zien....