PDA

View Full Version : Samick onverwachts ok?



Theije
9 juli 2003, 23:53
Ik was ff aant rond kijken voor een beginnend gitaristje van 14 die mij vroeg om advies, en hij was helemaal gek van het PRS modelletje nou ik een beetje rond zoeken en toen kwam ik uit bij Samick nou krijg ik persoonlijk altijd een beetje een naar smaakje in m'n mond bij het horen van Samick maar wat ik zag viel me helemaal niet tegen.
Die samick ultramatic serie ofzo?? iig een PRS copycat, het kost geen kont dus ik dacht het zal ook wel nix wezen maar wat ik las viel me best mee eigenlijk.

Zo zag ik dat ze een gelijmde hals hebben, duncan designed hummers en gewoon grover tuners enzo, en ik kwam ze op internet tegen voor 250 dollar.
Misschien toch best leuk voor de beginnende gitarist.

Meningen??

Chezzy
10 juli 2003, 12:23
Samick is klote. Ik heb zoveel kapotte Samicks in m'n handen gehad, soms komen ze gewoon kapot uit de fabriek naar de winkel.
Ga gewoon lekker voor een Squier/Epi of zo

strakke joekel
10 juli 2003, 16:37
onzin , ik heb een samick die heel fijn speelt en meer kan hebben dan mijn strat , alleen ff een paar di marzio's erop gezet
heel fijn ding , beter dan de pijl en bogen van ibanez....dusss

ooit gehoord dat samick body's en halzen maakt voor andere merken
die gasten hebben gewoon iets van 60% van de gitaar markt in handen

heel dat negatief samick gedoe is gewoon aangepraat , speel er maar eens
op 8-)

wietse
10 juli 2003, 17:16
onzin , ik heb een samick die heel fijn speelt en meer kan hebben dan mijn strat , alleen ff een paar di marzio's erop gezet
heel fijn ding , beter dan de pijl en bogen van ibanez....dusss

ooit gehoord dat samick body's en halzen maakt voor andere merken
die gasten hebben gewoon iets van 60% van de gitaar markt in handen

heel dat negatief samick gedoe is gewoon aangepraat , speel er maar eens
op 8-)
samick is inderdaad de grootste gitaar fabrikant ter wereld maakt bodys en halzen voor o.a ibanez,epiphone en nog veel meer merken.
hun instap modellen zullen wel niet veel zijn maar je moet ook naar de prijs zien die je ervoor betaalt dat is ook weer niet veel.
natuurlijk zit er troep tussen maar dat kan je bij elk merk treffen , heb zelf een les paul model tussen m'n verzameling die beslist niet slecht is.
de afwerking is uit de kunst,ding heeft een set neck is GEEN spaanplaat
elzen denk ik ,speelt lekker de enigste min puntjes zijn de elementen een beetje te dof naar mijn smaak en de inleg op de hals (plastic) maar verder een prima stevige gitaar.
en chezzy wat is er dan meestal stuk aan die samicks de electronica zeker want dat kon inderdaad wel wat beter maar voor de rest zitten ze wel redelijk goed in elkaar geschroefd of gelijmd.
dus als je dat aanpakt kan er weinig mis gaan volgens mij.

green_day
10 juli 2003, 18:18
Samick is klote. Ik heb zoveel kapotte Samicks in m'n handen gehad, soms komen ze gewoon kapot uit de fabriek naar de winkel.
Ga gewoon lekker voor een Squier/Epi of zo

squier en epi zijn wel goede merken? Je betaald er alleen maar meer voor en het zijn net zo goed beginnersgitaren

Chezzy
10 juli 2003, 18:30
Samick is klote. Ik heb zoveel kapotte Samicks in m'n handen gehad, soms komen ze gewoon kapot uit de fabriek naar de winkel.
Ga gewoon lekker voor een Squier/Epi of zo

squier en epi zijn wel goede merken? Je betaald er alleen maar meer voor en het zijn net zo goed beginnersgitaren
Ja, merken die beter zijn.
Ik zeg alleen maar wat ik heb meegemaakt in de tijden dat ik in een muziekwinkel werkte.
En Epi's zijn niet alleen maar beginnersgitaren.

jorrit
19 juli 2003, 17:01
uhm mensen, deze 14 jarige beginner zou graag een prs look a like hebben.

epi en squier zijn dat niet....

samick maakt best leuke gitaartjes spelen goed en klinken voor een beginner zeker niet slecht...

ey en sd desigend zijn de beste stock pickups die je kunt krijgen (dus niet van een echt merk..)

thijsov
19 juli 2003, 17:08
ik ben ook een beginner (13)... en ik zoek ook naar een elektrische gitaar
en ik ehb op wat elektrische gespeeld (neit op een samick)
maar bijvoorbeeld op een squier en die spelen onwijs lekker
ik ga denk ik een squier fat strat van 310,- kopen
omdat ik de affinity serie klote vind klinken
maar vergeleken met een washburn van 250,- klinken die affinty's best lekker

dus mijn advies
koop geen goedkope washbrun want die klinkt klote
en die squier is een hele goede gitaar

schaap
19 juli 2003, 18:22
dus mijn advies koop geen goedkope washbrun want die klinkt klote

offtopic: ik zoek nog steeds een washburn pt-60

ontopic: ik heb ook nog een samick, die dingen zijn beswel cool, ik heb er bijna 2 jaar op gespeeld en was nog wel redelijk snel op dat ding (toen kocht ik een epi en was nog sneller maar ja :D)

Nemesis
20 juli 2003, 21:26
ik heb ook een samick, ik heb er nog nooit problemen mee gehad en hij speelt ook echt lekker, maarjah...nou heb ik een fender en die speelt NOG lekkerderer

JV
20 juli 2003, 21:39
Samick is klote. Ik heb zoveel kapotte Samicks in m'n handen gehad, soms komen ze gewoon kapot uit de fabriek naar de winkel.
Ga gewoon lekker voor een Squier/Epi of zo

epiphones komen uit dezelfde fabriek ;). wordt allemaal door gibson uitbesteed aan samick omdat die de goedkoopste is daar.

guvnor
21 juli 2003, 13:19
Samick is klote. Ik heb zoveel kapotte Samicks in m'n handen gehad, soms komen ze gewoon kapot uit de fabriek naar de winkel.
Ga gewoon lekker voor een Squier/Epi of zo

epiphones komen uit dezelfde fabriek ;). wordt allemaal door gibson uitbesteed aan samick omdat die de goedkoopste is daar.


Ook mijn Epi komt uit de Samick fabriek. Hier kwam ik achter toen ik aan de hand van het serienummer meer info over mijn gitaar wilde hebben. Niet alle Epi's worden daar gebouwd.

Toen ik dus van de eerste schrik bekomen was heb ik dus nog wat extra speurwerk verricht. Het zat me namelijk best wel dwars, Samick heeft niet de beste naam en ik was eigenlijk heel erg blij met m'n Epi. Nu ben ik redelijk gerustgesteld. Samick bouwt namelijk voor heel wat merken gitaren, maar over de kwaliteit worden heel wat afspraken gemaakt. De opdrachtgever (in mijn geval Epiphone) geeft exact aan hoe en met welke materialen de gitaar gebouwd dient te worden. Elke gitaar voldoet dus aan de kwaliteitseisen van de opdrachtgever.

De kwaliteit van de Samick gitaar wordt dus niet bepaald door de kundigheid van werknemers daar. Het is een kwestie van hoe goed willen ze dat de gitaar is (en daarmee verbonden: hoe duur...). Samick heeft in theorie de mogelijkheid topklasse gitaren te bouwen, als ze dat zouden willen.

shredneck
21 juli 2003, 14:01
Weet iemand nog hoe dat zat met Samick en Valley Arts?

Daar hebben ze ook eens wat voor gebouwd geloof ik, en dat was ERG goed! Ook de blues saraceno tele is een zeer goede gitaar.

Een PRS kopie voor dat geld is er denk iik ook wel van Fernandes of de Koreaanse Hamer series, maar die laatste kunnen iets duurder uitvallen.
Het is echter de investering waard want dit zijn gitaren die niet misstaan als backup voor je toekomstige PRS!

Succes met de zoektocht enne, hou ons op de hoogte!

dml
21 juli 2003, 14:01
Heb een Samick Radio Ten (Bleus Saraceno model) gehad. Echt nix mis mee, speelde fijn, klonk heel redelijk, zat goed in elkaar. En waarom heb ik 'm niet meer? Tijd voor iets anders..........ze noemen het ook wel GAS :-D

badly ignored
21 juli 2003, 14:16
ik ben ook een beginner en heb een helemaal niet dure gitaar maar hij speelt wel heel lekker:

Http://members.lycos.nl/publicenemysquad/bartnewgitaar.jpg

het is een DEAN AVALANCHE

Sellars
21 juli 2003, 14:17
In tegenstelling wat vaak beweerd wordt kan Samick zeer zeker wel mooie instrumenten maken! Je mag natuurlijk voor de prijs geen top kwaliteit verwachten, maar de instrumenten (zowel bassen, Electische en accoustische gitaren, mandolines en banjos) zijn zeker niet per definitie slechter dan de instumenten van andere merken uit dezelfde prijsklasse. Het is gewoon goed zoeken totdat je het goede instrument te pakken hebt

niels5150
27 juli 2003, 16:52
ik heb wel eens op een tele model van samick (valley arts) gespeeld. Best een ok ding, alleen erg zwaar. Elementen zijn vaak heel erg kut, microfonisch enzo.

Valley Arts zit tegenwoordig niet meer bij Samick, maar bij gibson. De kwaliteit zal wel omhoog gaan! Weet iemand hier iets van?