PDA

View Full Version : Mede-eigenaren van beide Mooer Blues Crab EN Mooer Blues Mood?



Jeroen...
22 oktober 2014, 14:26
Hallo!

Ik heb net een blues crab en blues mood binnen, en de pedaaltjes klinken goed, tenminste, de blues mood. De blues crab klinkt ook wel aardig, maar een heel stuk zachter vergeleken met de blues mood, dat is in alle standen zo van de pods. Hoort dit of is er waarschijnlijk iets fout met de blues crab? :???: Alvast bedankt!

phx
22 oktober 2014, 15:45
Heb je toevallig niet de Blues Crap gekocht? :)

Nitefly7
22 oktober 2014, 20:54
Hallo!

Ik heb net een blues crab en blues mood binnen, en de pedaaltjes klinken goed, tenminste, de blues mood. De blues crab klinkt ook wel aardig, maar een heel stuk zachter vergeleken met de blues mood, dat is in alle standen zo van de pods. Hoort dit of is er waarschijnlijk iets fout met de blues crab? :???: Alvast bedankt!

De Blues Crab is een kopie van de Marshall Blues Breaker (eerste versie).
Ik heb het origineel gehad, erg fijn pedaal.
Het is echter wel zo dat hij pas wat ging 'doen', op het moment dat je alles vrijwel open zette.

Hoe ver moet alles open staan om de 2 pedaaltjes 'gelijk' te trekken?
Misschien dat het een ontwerpfout is, maar zoals gezegd kan het dus ook een bedoelde ontwerpfout zijn..

Jeroen...
23 oktober 2014, 16:05
Bedankt voor de reactie Nitefly! Ik had de pedaaltjes vandaag naast mijn andere pedaaltjes gezet, en het blijkt dat de blues mood gewoonweg abnormaal hard overstuurt in vergelijking met alle andere pedalen (alleen al met het volume op max en de gain op 0, de hel breekt los bij gain ook op max, lijkt wel of ie dan kapot is). Ik heb geen idee of dat bij de Keeley BD2 ook zo is, maar na wat youtube-videos ervan gekeken te hebben klinken de settings daarvan hetzelfde als bij mij. De bluescrab heeft ongeveer dezelfde sterkte als mijn tubescreamer kloon. Dus ik denk gewoon loos alarm gelukkig. Waarchijnlijk zo bedoeld door de ontwerpers. :)

Speeddemon
25 oktober 2014, 13:19
Heb de BluesCrab ook; Volume moet idd zeker voorbij '2 uur', met Gain en Tone ook niet volledig minimaal. Hij klinkt van nature erg zacht ja; heb vroeger 1 of 2 Bluesbreaker clones zelf gebouwd, welke ik toen ook gemod heb voor meer output.
Dit is helaas niet zo makkelijk te realiseren bij de Mooer, ivm SMD (hele kleine) componenten.

Jeroen...
31 oktober 2014, 10:57
Bedankt voor je bijdrage Speeddemon. Het pedaaltje is volgens mij erg geschikt om het geluid te kleuren. Knap dat je er zelf een paar gebouwd hebt, ik ben zelf niet zo technisch dus dan zou ik een hele cursus moeten doen! De componenten zijn idd heel klein en de volume en tone pods ook, ik denk dat ik daar typ-ex op ga doen zodat het zwarte wijzertje beter zichtbaar is.