PDA

View Full Version : HNGD: gibson les paul custom 1987



YannickH
21 oktober 2014, 20:32
gisteren ben ik een gibson les paul custom uit 1987 gaan ophalen.
super gitaar! gaat goed samen met mijn les paul standard uit 91.
de neck is een ietsjes dikker dan die van de standard die trouwens een slim taped neck heeft (en echt wel heel dun is)
de bindings zijn heel mooi vergeeld. helaas niet te zien op de crappy telefoonfoto's.
er zitten jammer genoeg emg's in. een 85 in de brug en een 89 in de neck.
die vliegen er snel uit voor andere.
de originele zitten er ook nog bij maar die ga ik niet gebruiken.
het grappige is wel dat de les paul standard is gemaakt op 14 mei 1991 (mijn geboortedatum) en de custom op 15 mei 1987 :p

foto's:
http://i57.tinypic.com/2jetnie.jpg
http://i60.tinypic.com/2po5x03.jpg
http://i60.tinypic.com/wkk1fl.jpg

Hotpepper01
21 oktober 2014, 20:45
Mooi hoor, gefeliciteerd er mee. Daar ga je veel plezier mee beleven. Echt eentje om te houden en nooit meer te verkopen. Enne, idd die EMGs er zsm uithalen. Wat ga je er wel inzetten als je de T tops niet terugzet?

YannickH
21 oktober 2014, 21:04
ja deze gaat er niet uit hoor :) was altijd al een droom van mij zo'n zwarte custom.
er komen lace sensor dissonant aggressors in.

soundbound
21 oktober 2014, 22:00
mooi, mooi! gefeliciteerd man! (en idd zo snel mogelijk die EMG's er uit..)

Brum
21 oktober 2014, 22:18
Mooi! Customs heb ik toch meer mee dan Standards, al was het maar om de ebben toets.

Ik ben benieuwd wat je van de Lace Sensors gaat vinden. Ik heb een Nitro Hemi in de brugpositie van m'n Edwards Les Paul Custom, ook een erg goed element, zeker met drop tunings. Minder klinisch dan actieve elementen, maar wel minstens zo strak. Ik heb het idee dat dat met die Dissonant Agressors niet anders is.

YannickH
21 oktober 2014, 22:30
ik had mijn zinnen daarop gezet maar nu heb ik net van iemand gehoord dat ik lace beter links kan laten liggen.
en het is niet zomaar iemand die het gezegd heeft ;)

TW-Pieter
21 oktober 2014, 22:42
Eén van de mooiste LP's mogelijk, zonder die EMG's dan. Proficiat!

Brum
21 oktober 2014, 22:49
Waarom eigenlijk? Zelf weten natuurlijk, maar ik denk dat je er echt geen slechte aankoop aan doet, gezien jij dacht ik ook wel van de drop tunings bent.

Die Dissonant Agressors, zijn dat de signatures van Bill Kelliher? Man, dan kan je bijna niet misgaan, wat mij betreft.;) Zijn geluid, of vooral de strakheid ervan, is de reden waarom ik naar die Nitro Hemi's ben gaan kijken.

YannickH
21 oktober 2014, 22:59
ja ik had ze heel graag gehad. ik ben grote fan van mastodon en bill heeft toch wel een gave sound.
ikzelf speel 90% van de tijd in drop C.
nu wie kerel die zei dat ze niet goed waren heeft er wel verstand van dus nu lig ik weer tussen 2 vuren he :p

nickofzo
22 oktober 2014, 00:33
Die emg's kan je dan weer in een wegwerp gitaartje stoppen ;)

YannickH
22 oktober 2014, 00:54
die emg's gaan de verkoop in als ik nieuwe pickups heb.
toch raar he...9 jaar alleen maar emg's gespeeld en de laatste 2 jaar kan ik ze niet meer horen.
zou ze niet meer willen hebben.

D3nnis
22 oktober 2014, 06:24
Emg's bewaren voor over 9 jaar misschien?
Mooie gitaar!

purplejohn
22 oktober 2014, 08:06
Het blijft toch de mooiste gitaar die er is, hoor!

SloeGin
22 oktober 2014, 08:11
Vette LP, congrats ;)

Hoe zit het trouwens met de Kemper plannen?

macwilliams
22 oktober 2014, 09:42
Mooie aanwinst!

Brum
22 oktober 2014, 09:42
ja ik had ze heel graag gehad. ik ben grote fan van mastodon en bill heeft toch wel een gave sound.
ikzelf speel 90% van de tijd in drop C.
nu wie kerel die zei dat ze niet goed waren heeft er wel verstand van dus nu lig ik weer tussen 2 vuren he :p

Maar heeft ie ze zelf bespeeld? Ik kan me dat namelijk bijna niet voorstellen, omdat je ze bijna niet kan krijgen in Europa, je moet ze echt bestellen. Afgaan op de clipjes is ook geen goed plan, die zijn echt geen reclame voor Lace Sensor. Ik heb alleen ervaring met een Nitro Hemi brug element, het element dat Kelliher gebruikte voor dat ie signatures kreeg, maar da's echt een retestrak element. Die Dissonant Agressors zijn geloof ik wel weer nog wat heter dan de Nitro Hemi's. Niet om je naar de Nitro Hemi's te praten, da's je eigen keus, maar misschien iets om te overwegen in je keus. De output van de Nitro Hemi's is denk ik namelijk al meer dan genoeg voor het betere 'chunka chunka' werk en klinken niet perse des metal, wat mij blij verraste.

YannickH
22 oktober 2014, 09:51
Maar heeft ie ze zelf bespeeld? Ik kan me dat namelijk bijna niet voorstellen, omdat je ze bijna niet kan krijgen in Europa, je moet ze echt bestellen. Afgaan op de clipjes is ook geen goed plan, die zijn echt geen reclame voor Lace Sensor. Ik heb alleen ervaring met een Nitro Hemi brug element, het element dat Kelliher gebruikte voor dat ie signatures kreeg, maar da's echt een retestrak element. Die Dissonant Agressors zijn geloof ik wel weer nog wat heter dan de Nitro Hemi's. Niet om je naar de Nitro Hemi's te praten, da's je eigen keus, maar misschien iets om te overwegen in je keus. De output van de Nitro Hemi's is denk ik namelijk al meer dan genoeg voor het betere 'chunka chunka' werk en klinken niet perse des metal, wat mij blij verraste.

De dissonant agrressors zijn minder fel als de nitro hemi's.
Dat zegt bill zelf nog.
Op de lace site kun je ook zien dat je minder output enzo hebt.
Nu het is een heel nieuwe pickup en niet gewoon de nitro hemi een beetje aangepast.
Of dat allemaal waar is zullen we misschien nooit weten haha.
Bedankt trouwens voor de info. Toch leuk dat iemand ervaring met lace heeft want je ziet ze hier niet veel

YannickH
22 oktober 2014, 09:56
Vette LP, congrats ;)

Hoe zit het trouwens met de Kemper plannen?

Ik ga toch voor een head gaan als ik ooit mijn spullen verkocht krijg want het is zo'n slechte tijd.
De kemper is cool maar ik geloof niet dat hij 10 jaar mee gaat gaan. Er staat een limiet op die elektrische dingen he.
Daarom dat ik voor een point to point head ga.
Stel je betaald 2000 euro voor een kemper en na 5-6 jaar begeeft hij het... Dan kun je een waarschijnlijk een nieuwe kopen.
Koop je een head van 2000 dan breng je hem effe binnen bij de ampdokter en je kan terug verder.
Ik gas trouwens op een ceriatone king kong ;)

Brum
22 oktober 2014, 10:05
Net even gekeken op de site, je hebt gelijk. Die Dissonant Agressors hebben inderdaad wat minder output. Vandaar dat ik die Nitro Hemi's al meer dan voldoende output vond hebben, hehe...:D