PDA

View Full Version : "Bikken & villen; zachte kern" laatste stuk



Cageman
21 oktober 2014, 18:46
Hello,

Dit is mijn volledige projectje aan een stuk met als laatste nummer de nieuwe toevoeging "Setup Man". Vanaf nu ga ik weer wat meer metal-georiënteerd :).


Verder ben ik nog bezig aan een visualisatie bij dit geheel.

https://soundcloud.com/cageman-2/sets/bikken-villen-zachte-kern

Ik hoor graag wat men vindt!

Loeters,

Merijn

Remork1970
21 oktober 2014, 19:11
Eerst even sigaren halen, dan ga ik luisteren!

Jannnus
21 oktober 2014, 19:15
nice one 1
vin niet echt dat deze beeld nodig heeft

dingetje
ik had liever gezien dat je dat veel dichter bij deel 1 (tot 1 30) ofzo was gebleven vanwege overheerlijke groove
maar wat weet ik er van :)

Fusion
22 oktober 2014, 15:17
Heuh? Had ik hier niet op gereageerd? Waar is mijn reactie?

Fusion
22 oktober 2014, 15:20
Ah, dit is de EP. Zeg maar. Goed man, fantastisch goed, echt waar. Momenteel erg druk, maar zoals t Oud Nederlandsch spreekwoord gaat "de internet collab die in het vat zit, verzuurt niet". Komt goed :)

Cageman
22 oktober 2014, 15:42
Remork, ik ga er maar vanuit dat je met m'n project op repeat en een opgebrande sigaar in slaap gevallen bent :). Ben je er in ieder geval goed van doordrongen geraakt inmiddels. Gheghe.

Jannnus, bedankt! Ook fijn van de beeldende kracht. Het filmpje komt er waarschijnlijk toch wel, maar niet overal even gedefinieerd. Soms als invulling, soms als aanvulling.

Fusion, geef maar een seintje als de tijd er is! Kan wat mij betreft qua stijl ook alle kanten op. En bedankt ook :).

Cageman
24 oktober 2014, 00:03
Remork, wat vond je ervan? :hide:

Dit is geen schaamteloze bump. Ik schaam me er natuurlijk kapot voor.
Maar ik ben toch wel benieuwd of er nog op/aanmerkingen zijn vooral over het laatste, nieuwe nummer van de lijst :).

Loeters

Merijn

Fusion
24 oktober 2014, 07:03
Is uit mijn hoofd met n lange sample van die rare LSD-guru uit de jaren 70? Mmmm ik heb t niet zo met die man dus had er vlgs mij doorheen gespoeld :( sorry! Zal m nog n kans geven :)

Cageman
24 oktober 2014, 11:50
Is uit mijn hoofd met n lange sample van die rare LSD-guru uit de jaren 70? Mmmm ik heb t niet zo met die man dus had er vlgs mij doorheen gespoeld :( sorry! Zal m nog n kans geven :)

Hahaha, sorry van die malloot :soinnocent:. Het gaat me daarmee overigens meer om z'n geluid dan om wat ie te melden heeft (alleen de laatste zin heb ik nog ff herhaald voor de impact xD).

The Lo Lands
24 oktober 2014, 21:07
Hey Merijn, dit is experimentele muziek zeg! Dacht bij het afspelen even dat er wat mis was, maar na het vage intro begint de ware trip :-) Doet mij een beetje denken aan Frusciante zijn laatste werk met synths en drum- en bass beats. Ga deze nog een keer goed beluisteren op mijn studio monitoren maar qua mix klinkt het al prima op mijn laptop speakers. En nu nog een video met bewegend of stills kan zeker de totaalbeleving verhogen. Trippy stuff :harmony:

Cageman
25 oktober 2014, 21:10
Hey Merijn, dit is experimentele muziek zeg! Dacht bij het afspelen even dat er wat mis was, maar na het vage intro begint de ware trip :-) Doet mij een beetje denken aan Frusciante zijn laatste werk met synths en drum- en bass beats. Ga deze nog een keer goed beluisteren op mijn studio monitoren maar qua mix klinkt het al prima op mijn laptop speakers. En nu nog een video met bewegend of stills kan zeker de totaalbeleving verhogen. Trippy stuff :harmony:
Thanks! Trippy daar doe ik t voor :).

Ernest01
25 oktober 2014, 22:43
Kan het niet helemaal plaatsen, maar dat het een trip is.... dat weer wel.
Nooit een bad trip gehad, maar het zou dit zomaar hebben kunnen zijn.
Had voor mij wat meer muziek in mogen zitten, i.p.v. 'klanken'. Maar ja, ben ook van de oude stempel.
(of zeer oude stempel, mag ook hoor)
Ben altijd wel verbaasd over de hoeveelheid samples die jij hebt in die toverdoos....

Cageman
26 oktober 2014, 21:40
Kan het niet helemaal plaatsen, maar dat het een trip is.... dat weer wel.
Nooit een bad trip gehad, maar het zou dit zomaar hebben kunnen zijn.
Had voor mij wat meer muziek in mogen zitten, i.p.v. 'klanken'. Maar ja, ben ook van de oude stempel.
(of zeer oude stempel, mag ook hoor)
Ben altijd wel verbaasd over de hoeveelheid samples die jij hebt in die toverdoos....

Heeft de oude stempel meer muziek? Ik denk nu aan psychedelische dingetjes van vroeger :).
Je hebt helemaal gelijk, deze heeft meer sfeer dan melodie en ritme. In dit stuk zit een colablikje, een krekel, een flesje, een vaatwasser en een vee-rooster. De toverdoos is nog niet leeg en wordt vaak bijgevuld :). De stem komt van Youtube.
Bedankt voor het luisteren en het commentaar.

muziekschuur
26 oktober 2014, 22:04
Zou ik meer plaatsen in een film als een effect ......

Zou er niet zo eentweedrie naar luisteren... Als het bij theater als geluid wordt gebruikt lijkt het me weer helemaal top...

Ik heb er zeg maar nu geen richting mee...

Cageman
27 oktober 2014, 14:43
Zou ik meer plaatsen in een film als een effect ......

Zou er niet zo eentweedrie naar luisteren... Als het bij theater als geluid wordt gebruikt lijkt het me weer helemaal top...

Ik heb er zeg maar nu geen richting mee...
Daar kan ik wel inkomen.
Filmisch is dubbelzinnig en jij neigt naar de tweede betekenis; dat er een film bijhoort die helaas ontbreekt.
Komt er ergens in de toekomst nog wel.

Thanks voor de eerlijke woorden :).