PDA

View Full Version : Leidse student stelt zich voor



Ex_Nunc
19 oktober 2014, 22:01
Dag leden!

Mijn naam is Tim, ik ben 23 jaar en, zoals de titel reeds doet vermoeden, ik studeer in Leiden. Ik heb op mijn 16e een tijdje les gehad in klassiek gitaar, deze heb ik nog steeds. Ik ben er al die tijd een beetje op blijven spelen. Sinds kort heb ik echter ook een elektrische gitaar! Het is mijn wens om, als ik wat beter ben geworden, in een bandje te spelen. Ik houd erg van blues, maar ook muziek van bijv. Queen en Van Halen vind ik uitermate goed te pruimen.

Op dit forum hoop ik meer te leren over de elektrische gitaar, hoe het ding in elkaar steekt en natuurlijk ook wat er allemaal mee kan!

Cageman
20 oktober 2014, 14:53
Hee Tim,

Welkom.
Ben je toevallig vaak op het Lipsius? Daar zit ik namelijk meestal :).

Succes met gitaren in ieder geval!

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
20 oktober 2014, 15:43
Een Leidse student no less.
Welkom vriend.
Ik heb geen idee hoe dat in Leiden gaat, maar in Amsterdam mocht ik alleen de Universiteit in als ik rubber handschoenen droeg en zei dat ik de plee kwam schoonmaken.

Mij wordt nogal eens verweten dat ik wollig ben, maar daar zuig jij een puntje aan. Tenzij ik extreme eisen stel:
- wavvere studie
- wavvere gitaar
- en ik maak me sterk dat je alias wat slims betekent, en dat je me dat uit gaat leggen

Had ik je al welkom gewenst?
Ja. Dus wel. OK, dan:
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
20 oktober 2014, 21:26
voor duhsjaak: Ex nunc is een Latijnse term gebruikt in de rechtspraak, en betekent zoveel als "vanuit het heden" (zoals de situatie nu is). Als de rechter de actuele situatie beziet tijdens de toetsing van een bezwaarschrift betreft het een heroverweging ex nunc, de rechter kijkt dan naar de huidige omstandigheden. De wetgever bepaalt wanneer de rechter ex nunc moet toetsen. In het vreemdelingenrecht heroverweegt de rechter bijvoorbeeld ex nunc.

Maw vermoedelijk een rechtenstudent aan de lijn…. Lid van Minerva zeker? Hemelzijdank houdt ie van Queen en Van Halen en is dus nog niet voor de mensheid verloren… ik mag dat zeggen want ik haalde mijn bul reeds anno 1985 … Ex tunc: Run now you still can. ga een leuk vak leren… zoiets als waardoor Duhsjaak de OudemanhuisPoort in mocht.. … da's een eerlijk vak en je hebt altijd schone handen..

Duhsjaak
20 oktober 2014, 23:33
voor duhsjaak: Ex nunc is een Latijnse term gebruikt in de rechtspraak, en betekent zoveel als "vanuit het heden" (zoals de situatie nu is). Als de rechter de actuele situatie beziet tijdens de toetsing van een bezwaarschrift betreft het een heroverweging ex nunc, de rechter kijkt dan naar de huidige omstandigheden. De wetgever bepaalt wanneer de rechter ex nunc moet toetsen. In het vreemdelingenrecht heroverweegt de rechter bijvoorbeeld ex nunc.

Maw vermoedelijk een rechtenstudent aan de lijn…. Lid van Minerva zeker? Hemelzijdank houdt ie van Queen en Van Halen en is dus nog niet voor de mensheid verloren… ik mag dat zeggen want ik haalde mijn bul reeds anno 1985 … Ex tunc: Run now you still can. ga een leuk vak leren… zoiets als waardoor Duhsjaak de OudemanhuisPoort in mocht.. … da's een eerlijk vak en je hebt altijd schone handen..

Wat een pracht reactie. Dank je wel daarvoor.
Een bijna lid van de familie heeft zich zeer succesvol met meta filosofie beziggehouden. De oorzaak en gevolg gedachte. Iets dat ik in mijn ex-vak causaliteit ben gaan noemen. Want ja, MAVO3 klant, maar iedere dag leer je wat.
En als je dat maar lang genoeg volhoudt......

En zo raken de randen van uberintellect en de van onderop doorgevoerde nieuwsgierigheid elkaar.
Waar hij lid van is?
Iets waar ze mij met Kaerel aanspraken? Hé Kaerel... en dan zeg ik: Ik heet Gus.
En het mooie? Wij zijn gedrieën lid van deze club. Vind ik OK.

Minerva was een verzekeraar op de westelijke eilanden van Amsterdam met 75 man aan boord. zo zal het ooit ook met zijn Minerva gaan, maar ondertussen hoop ik dat we het helemaal uitvlooien muzikaal.

Leve het feest (Viva la fęte). Ex_Nunc: kijk niet naar het nu. Want nu zeikt het van de regen. Kijk naar de toekomst! Leve de lol. Op gitaar? Ook goed!
Vriendelijke groet, Gus

Ex_Nunc
21 oktober 2014, 15:44
Ha! Het klopt dat ik een rechtenstudent ben, maar ik ben zeker geen lid. Dat gezegd hebbende, dank voor het welkom. Ik zit meestal in de UB om te studeren. Het KOG loopt over van vrouwelijk schoon (en sowieso van mensen) en dat is niet al te best voor de concentratie. Hoe bevalt het Lipsius?

Ik heb niks toe te voegen aan de uitleg van MikeD. Mutatis mutandis behoeft enkel nog de vraag welke gitaar ik heb beantwoording. Welnu, dit is een Yamaha Pacifica 112V in Raspberry Red. Helaas heeft de nek vrijwel geen relief bij een volledig losse truss rod, dus hij gaat op garantie terug. Verder vind ik het maar een puik ding, voor een beginner zoals ik zijn er genoeg verschillende klanken uit te halen om een eigen richting op te kunnen zoeken.

Rest mij slechts u allen een prettige dag te wensen.

https://www.youtube.com/watch?v=iZjjsrn9FY4

MikeD
21 oktober 2014, 17:42
PROOST Nunc est Bibendum!

Tunes
22 oktober 2014, 13:20
PROOST Nunc est Bibendum!

Mijn god de klingons zijn binnen gevallen, na ja even goed welkom.