PDA

View Full Version : Classic vibe



JeffreyBlok
19 oktober 2014, 11:34
Hallo

Heeft iemand op dit forum ervaring met de sauier classic vibe's? Ze zien er erg goed uit en ze klonken ook goed (op youtube dan)

macwilliams
19 oktober 2014, 13:02
Hallo

Heeft iemand op dit forum ervaring met de squier classic vibe's? Ze zien er erg goed uit en ze klonken ook goed (op youtube dan)

There, I fixed it.

Pepe
19 oktober 2014, 13:14
Er zal nu vast wel iemand zo bijdehand zijn om te zeggen, wat let je, stap een winkel binnen en probeer ze uit.
En dan heeft ie nog gelijk ook.

beruk
19 oktober 2014, 13:16
Ik heb een Tele geprobeerd. Zeer fijn. Niet gekocht omdat ik perse een sunburst tele wilde.....


Wat een wijf ben ik eigenlijk.

En ja, uit proberen. Doen.

telerocker
19 oktober 2014, 15:37
Ik heb een sunburst Squier Tele Custom gekocht voor mijn neefje (die er inmiddels aardig weg op weet). Goed gebouwd met een heerlijk halsje. Pickups klinken zeker niet verkeerd. Dus ren maar naar de winkel.

Ruud313
19 oktober 2014, 21:39
Ik heb een tijdje geleden een classic vibe geprobeerd en die beviel me echt uitstekend. Als ik een nieuwe instapniveau strat zocht, zou die hoog op mijn lijst van mogelijkheden staan. Je kunt echter voor de prijs van een nieuwe classic vibe ook wel een tweedehands mexicaanse strat kopen lijkt me, en dan staat er Fender op de headstock. Niet dat daar per se heel veel verschil in zit qua kwaliteit, maar voor veel mensen telt dat toch mee.

guitarkid
19 oktober 2014, 21:58
Yep, mooie gitaren voor weinig. Er is vast wel het e.e.a. over te vinden op dit forum... ;) Ik heb er overigens zelf niet één, maar dat komt omdat ik genoeg Strat en Tele-alternatieven heb en dus nooit een écht goed excuus had om er één te kopen.... :seriousf:. Wel een tijd een Squier J. Mascis Jazzmaster gehad, die je met wat goede wil ook tot de CV-familie mag rekenen, denk ik. Mooi instrument, maar kon er zelf te weinig mee vanwege het concept. Ik vind 'm nog steeds erg mooi!! Verder veel op de CV's gespeeld. In de winkel, op die van vrienden en ik was eigenlijk altijd weer aangenaam verrast.
En idd, gewoon proberen dus!

jimihattricks
20 oktober 2014, 09:14
Ik zocht een paar jaar geleden een tele voor erbij en heb toen meerdere CV's getest. Die zagen er goed uit, waren prima afgewerkt en klonken helemaal niet verkeerd.
Wel zijn de halzen op sommige modellen voor mijn smaak aan de dunne kant (beduidend dunner dan op mijn Fender Mex Standard strat)..
Dat zou ik dus even uitproberen.

raabje
20 oktober 2014, 12:05
Ik heb een Squier CV Tele Custom. Prima gitaar. Ik heb de zadels op de brug aangepast, zijn nu messing tonnetjes. De nut zou nog beter kunnen, stock is deze van plastic. Pickups zijn prima. De hals is inderdaad heel dun, maar dat is niet echt vervelend. Ik wil op een volgende Fender (ooit...?) wel een dikkere hals.

Ik denk dat de CV Tele net even wat beter is dan de CV strat, de brug op het strat model is wat licht uitgevoerd.

Kijk ook naar de Fender Modern Player serie, zit een aardige strat tussen (met een humbucker op de brug en 2 single coils), en een tele met een humbucker en 2 strat elementen (midden en nek). Ik vermoed dat deze ook een vrij dunne hals hebben.

Een check de Vintage V6 Reissued stratocasters, de kwaliteit hiervan lijkt me ongeveer gelijk aan de Squier CV's.

http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

Ik heb lang GAS gehad voor een CV 60's strat, maar een Vintage is voor mij de betere keuze, als ik er ooit eentje koop, ik twijfel nog, ik heb eigenlijk geen 3e gitaar nodig.

En let op, de nieuwe reeks CV Stratocasters (met funky kleuren, paars, groen) hebben een basswood body i.p.v. alder, dat vind ik minder aantrekkelijk.

tjabo
5 november 2014, 10:28
Voor de prijs een van de betere gitaren die je nieuw kan kopen.

Methoxy7
5 november 2014, 10:39
Ik heb de Squier Classic Vibe 60's strat in sunburst, super gitaar!
Klinkt goed, blijft ongelooflijk goed in stemming, mooi afgewerkt.