PDA

View Full Version : veel Taylors te koop?



gitaargerrit
19 oktober 2014, 10:32
het valt me op dat er de laatste tijd veel Taylors worden aangeboden.
zouden die toch niet bevallen?

Squier4ever
19 oktober 2014, 10:34
Denk dat het ook een stukje marktwerking is misschien. Er worden volgens mij relatief veel nieuwe Taylors verkocht, dus zal het aandeel op de tweedehandsmarkt ook hoger zijn....

gitaargerrit
19 oktober 2014, 19:35
het valt me vooral op dat ze allemaal zo jong zijn........maar men is ze kennelijk snel zat.

mountainman
19 oktober 2014, 19:40
Wat mij opvalt als ik op marktplaats zoek is dat het voornamelijk professionele winkels zijn die met Taylors adverteren. Vind ik eigenlijk niet kunnen.

groovieguitarguus
19 oktober 2014, 19:43
Er staan ook veel Fenders te koop... ;-)

Het marktaandeel Taylor is ondertussen zo groot geworden...
Een groot deel van de verkoop zal te maken hebben met wss een Upgrade naar een beter /duurder model.

apekop
20 oktober 2014, 09:46
Wat mij opvalt als ik op marktplaats zoek is dat het voornamelijk professionele winkels zijn die met Taylors adverteren. Vind ik eigenlijk niet kunnen.

Geheel mee eens! Die professionele winkels bevuilen marktplaats. Voor mijn gevoel is markplaats daar niet voor bedoeld. Maar kennelijk denkt markplaats daar zelf anders over want ze kijken toch alleen naar de inkomsten natuurlijk.

Venlonaer
20 oktober 2014, 10:02
Gezien ik binnen de doelgroep val ;)

De Taylor bevalt zeker wel, t'is alleen dat ik geld nodig heb om een andere hobby te bekostigen...

LRS
20 oktober 2014, 12:41
Mijn GS-4 gaat nooit weg...


Sent from my iPhone using Tapatalk

gitaargerrit
20 oktober 2014, 21:32
hoe zit het met de waardevastheid van Taylors?
Gibsons (ook gebruikt) worden alleen maar duurder, ik geloof niet dat dat ook voor Taylors geldt......

Riny
21 oktober 2014, 14:36
Wat ik niet snap en nooit zal begrijpen is, de verkopers geven aan de beste gitaar (Taylor) aan te bieden, waarom doen ze haar dan weg?
Heb diverse gitaren staan en hangen en deze bevallen mij allemaal uitstekend dus ik DOE ze niet in de verkoop.
Zou ik oog hebben voor een ander merk/type, dan wordt deze er gewoon bijgekocht.

Eko
21 oktober 2014, 16:13
Riny,
Zou jij reageren op een ad als er stond : het was de minst klinkende , maar ik moet er vanaf voor de hoofdprijs?

Rizz
21 oktober 2014, 16:22
hoe zit het met de waardevastheid van Taylors?
Gibsons (ook gebruikt) worden alleen maar duurder, ik geloof niet dat dat ook voor Taylors geldt......

Gibson bestaat al sinds het jaar kruik, Taylor pas sinds 1974. Simpelweg niet genoeg tijd om ook maar iets van een cultstatus op te bouwen. Vraag dat nog maar eens in 2074.. :D

RB-1
21 oktober 2014, 16:37
het valt me op dat er de laatste tijd veel Taylors worden aangeboden.
zouden die toch niet bevallen?Dat laatste kan ik me inderdaad heel goed voorstellen.

Riny
21 oktober 2014, 17:01
Riny,
Zou jij reageren op een ad als er stond : het was de minst klinkende , maar ik moet er vanaf voor de hoofdprijs?

Ik reageer helemaal niet op advertenties, A: het is allemaal te ver weg en B: ik ga liever om een nieuwe i.v.b. garantie en om dicht bij huis terug te kunnen gaan naar de verkoper/dealer.

XTZ
21 oktober 2014, 21:40
Ik reageer helemaal niet op advertenties, A: het is allemaal te ver weg en B: ik ga liever om een nieuwe i.v.b. garantie en om dicht bij huis terug te kunnen gaan naar de verkoper/dealer.

Akoestische gitaar? Garantie? Ze gaan niet stuk, tenzij ze mishandeld zijn, of te lang onder slechte omstandigheden zijn bewaard. Dat zie je écht wel als je m koopt. Ik ben zelf juist een voorstander van tweedehands kopen, en raad het tevens al mijn gitaarstudenten aan.
Je hebt voor veel minder geld een veel beter instrument!

Venlonaer
22 oktober 2014, 13:14
Wat ik niet snap en nooit zal begrijpen is, de verkopers geven aan de beste gitaar (Taylor) aan te bieden, waarom doen ze haar dan weg?
Heb diverse gitaren staan en hangen en deze bevallen mij allemaal uitstekend dus ik DOE ze niet in de verkoop.
Zou ik oog hebben voor een ander merk/type, dan wordt deze er gewoon bijgekocht.


Gezien ik binnen de doelgroep val ;)

De Taylor bevalt zeker wel, t'is alleen dat ik geld nodig heb om een andere hobby te bekostigen...

Je antwoord.

motorhan
22 oktober 2014, 16:08
Wat ik niet snap en nooit zal begrijpen is, de verkopers geven aan de beste gitaar (Taylor) aan te bieden, waarom doen ze haar dan weg?
Heb diverse gitaren staan en hangen en deze bevallen mij allemaal uitstekend dus ik DOE ze niet in de verkoop.
Zou ik oog hebben voor een ander merk/type, dan wordt deze er gewoon bijgekocht.

Misschien vanwege ruimte of financieën of misschien willen ze een nog mooiere / betere. Ik heb zelf ook een aardige verzameling maar op een gegeven moment dan denk of wil ik weer iets anders en dat hoeft niet perse een ander merk te zijn.


Als jij een andere auto koopt hou je dan ook altijd de oude er bij, want je vond hem toch zo goed. weet wel geen vergelijk maar zo heeft ieder zijn of haar redenen en wat een ander daar van vind is totaal onbelangrijk.

En natuurlijk geeft de verkoper aan dat hij het beste model verkoopt hij kan moeilijk zeggen het is beter dat je hem niet koopt want het geluid is brak en de bespeelbaarheid pet. en dat vond ie waarschijnlijk totdat ie een nog mooiere betere tegen kwam.

Daarom zijn er ook zoveel echtscheidingen. op het moment van aanschaf (Ja zeggen) was je er van overtuigd dat het een goede beslissing/keus was. en een tijdje later vind je de buurvrouw of buurman toch nog leuker,:):makeup:

Buzz
22 oktober 2014, 17:31
De bijnaam in Amerika voor Taylors in het algemeen: The hi-hat with strings!

In goed Nederlands: Een Taylor klinkt als een klinische ei-snijder!

Geen wonder dat men er af wil.

Plant
22 oktober 2014, 19:45
De bijnaam in Amerika voor Taylors in het algemeen: The hi-hat with strings!

In goed Nederlands: Een Taylor klinkt als een klinische ei-snijder!

Geen wonder dat men er af wil.

Dat hoor je toch ook op het moment dat je haar koopt :???: O ja da's waar ook, het verhaal dat een gitaar altijd na verloop van tijd beter gaat klinken... helaas is dat geen garantie ;)