PDA

View Full Version : Bugera V55HD, waar zitten de zekeringen



Smeigel_12000
18 oktober 2014, 22:25
Sinds ongeveer 3 weken heb ik een bugera V55HD. 1 keer mee geoefend met de band, helemaal tevreden, goed geluid en hard genoeg om door de mix heen te prikken. Helaas de tweede keer oefenen zette ik de versterker aan op standby, liet hem even goed opwarmen en zette hem vervolgens aan. Er was een plop, het lampje flikkerde en vervolgens was alles dood. Ik vermoed dat het een zekering is die doorgebrand is, maar waar zitten die dingen? Ik heb twee keramiek zekeringen gevonden onder de printplaat, deze doorgemeten en deze geven gewoon stroom door dus dat kan het niet zijn.

Heeft iemand ervaring met deze versterker en met dit probleem? Uit de google search werd ik niet veel wijzer, behalve dat meer mensen een dergelijk probleem hebben ondervonden. Er wordt gesproken over een "external fuse" maar waar die zou moeten zitten weet ik niet.

Gearjunkie
18 oktober 2014, 22:42
naast de net-entrée zit de netzekering. 'fuse'


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

kassie
19 oktober 2014, 00:26
Misschien is er een reden waarom zekeringen er in zitten, en waarom ze poppen? Slechts een suggestie voordat je een nieuwe erin propt.

Gearjunkie
19 oktober 2014, 09:23
Daar komt hij snel achter als hij hem vervangt. Neem een waarde van 2A traag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Smeigel_12000
22 oktober 2014, 20:35
Ik heb besloten om de versterker terug te sturen naar Thomann. Ik krijg als het goed is mijn geld terug en dan ga ik voor een andere versterker. Geen zin om voortdurend bang te zijn dat de versterker het begeeft, zeker niet met eventuele toekomstige optredens in het vooruitzicht.

Ik zat zelf te denken aan de Vox NT50h. Heeft iemand nog suggesties voor soortgelijke versterker heads (budget tot ongeveer 600,-).

Gearjunkie
22 oktober 2014, 20:56
Zelfs de mooiste 'boutique' versterker geeft geen garantie dat het eens mis gaat. Als je versterker eenmaal goed is, zal hij het een poos prima blijven doen denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Smeigel_12000
4 november 2014, 14:42
Uiteindelijk voor iets heel anders gegaan, de Laney Ironheart IRT120h. Nog niet in de band uit kunnen proberen maar op de laagste watt stand in de huiskamer klinkt hij alvast heel lekker.

Overigens een dikke pluim voor Thomann. De bugera gratis terug kunnen sturen en het volledige bedrag terug gekregen. Binnen een weekje had ik een nieuwe versterker :-).

arjanb01
4 november 2014, 14:56
Mooie service! En gefeliciteerd met deze mooie aankoop, Laneys zijn zo degelijk die doen het zelfs als je ze onder water houdt😜
En bugera, troep, niet aan beginnen😉